Banjalučanin napravio aplikaciju “Robin Food”- Spaja one koji imaju višak hrane s...

Banjalučanin napravio aplikaciju “Robin Food”- Spaja one koji imaju višak hrane s onima koji je nemaju

Dok jedan, ne baš mali dio građana u BiH, ali i u zemljama regiona, preživljava zahvaljujući besplatnom obroku iz javne kuhinje ili tražeći zalogaje po kontejnerima, drugi dio stanovništva, ali i kompanije koje se trgovinom prehrambenih proizvoda, svakodnevno bacaju na hiljade tona hrane. Iz želje da pomogne osobama koje oskudijevaju u najvažnijim namirnicama, Banjalučanin Dalibor Matijević pronašao je rješenje za problem bacanja viška hrane.

Dalibor je završio Mašinski fakultet u Mariboru, a nakon toga je radio na različitim poslovima i projekima, da bi na kraju kreirao platformu pod nazivom Robin Food, koja spaja ponuđače hrane s onima koji su u lošoj finansijskoj situaciji i potrebna im je.

Ideju je razvio u Sloveniji, a na njenom razvoju je radio od 2016. godine. Tako je putem aplikacije i trgovine koju je otvorio, kompanijama koje se bave trgovinom hranom, olakšao da zalihe hrane, koju bi inače bacili prodaju ili doniraju.

– Želio sam napraviti nešto što će pomoći ljudima. U meni još od djetinjstva postoji socijalna osjetljivost, a s Robin Food platformom stvorio sam nešto što je korisno i drugima, a postalo je i dio mene. Robin Food možemo biti svi – možemo postati super heroji, pomoći nekome i i izmamiti mu osmijeh na licu, ali i omogućiti ljepšu budućnost.

50 % NIŽE CIJENE

Aplikacija funkcioniše tako što dobavljač koji ima robu na zalihama i ona je pred isticanjem roka trajanja ili joj je ambalaža oštećena, odlazi na platformu, prijavljuje se, te nudi svoju robu. Osim aplikacije, otvorena je i trgovina, kao mjesto u kojem su artikli na policama minimalno 50% jeftiniji nego u drugim trgovinama, a to je posebno bitno za siromašne porodice.

– Robu koju dobavljači ne prodaju, a rok upotrebe prekorači 1/3 ukupnog roka, trgovine više ne žele. Dobavljač mora smisliti neki novi kanal, spuštati cijenu ili na kraju uništiti tu robu, jer nemaju dobrog rješenja, pa im Robin Food pruža te nove kanale gdje mogu prodati robu, ali na kraju i donirati. Donirati je svakako bolje nego uništiti. To je dobavljačima i olakšano preko Robin Food kanala, koji hranu donira humanitarnim organizacijama ili osobama kojima je stvarno potrebna.

Dalibor radi na tome da se aktivira i Robin Food banka, kao mreža koja će okupiti sve humanitarne organizacije, koje bi tu hranu dostavljale ugroženim porodicama bez interneta ili telefona potpuno besplatno.

– Volio bih da Robin Food ne bude samo evropski proizvod, već da pomaže u smanjenju gladi i u siromašnim zemljama. Robin Food je tu da im pomaže, sklapa saradnje i kroz komercijalizaciju omogući da svi oni sebi mogu priuštiti malo više osim pukog preživljavanja iz dana u dan. Želimo da iskoristimo stanje na tržištu, stvorimo nove prilike i omogućimo lakši život onima kojima je to potrebno.

PLATFORMA DJELUJE NA MEĐUNARODNOM NIVOU

Robin Food aplikacija je dobila i međunarodnu oznaku, jer su se uključili i klijenti iz Velike Britanije, Irske, Poljske, Slovenije.  Uslugama Robin Fooda su zadovoljni prodavci, ali i kupci, što dokazuje činjenica da je do sada u Robin Foodu kupovalo više od 10.000 ljudi.

– Imamo nekoliko stotina klijenata, mada bih bio zadovoljan i s desetak najvećih dobavljača u regionu. Tada bi ih bilo dovoljno, jer su ogromne zalihe hrane koje se mogu dobiti od tih 10 najvećih dobavljača. Imamo i oko hiljadu korisnika koji mogu kupiti tu robu, a oni koji kupuju tu robu se uvijek vrate. Pričaju o nama svuda i tako na marketing trošimo vrlo malo novca. Sve ostalo je došlo prirodno i dnevno imamo oko 150 do 200 kupaca.

Iako je Robin Food pokrenut u Sloveniji, Dalibor sa svojom ekipom pravi planove i prikuplja novac, kako bi se mogli širiti i na prostor njegove rodne Bosne i Hercegovine.

– Potrebna su nam jaka partnerstva, medijska potpora, aktivacija humanitarnih organizacija, dovoljno skladišta i nekoliko osoba za pokretanje. Nadamo se da ćemo to uskoro uspjeti realizovati – kaže Matijević na kraju razgovora.