Korisnici iskazali stav o svojim preferencijama i željama u pogledu platnih tehnologija

    Korisnici iskazali stav o svojim preferencijama i željama u pogledu platnih tehnologija

    Digitalni novčanici postaju sve značajniji u segmentu korištenja mobilnih telefona i prenosnih računala širom svijeta i dominantni su kada je riječ o razgovorima o novim načinima plaćanja jer su oni tema koja se pominje u oko 75% razgovora na društvenim mrežama, otkrilo je Istraživanje o digitalnim plaćanjima kompanije Mastercard za 2017. godinu.

    Istovremeno, potrošači pokazuju veće interesovanje za primjenu novih tehnologija kako bi kupovina postala brža, lakša i sigurnija. Tema virtuelne realnosti izaziva najpozitivnije komentare jer kupci već zamišljaju da će obavljati kupovinu jednostavnim klimanjem glave.

     

    Ovo Istraživanje se sprovodi petu godinu zaredom i razvijeno je u saradnji sa PRIME Research i  Synthesio agencijama. Istraživanje je analiziralo više od 3,5 miliona razgovora na društvenim mrežama prošle godine na nekoliko medija, uključujući Tviter, Fejsbuk, Instagram i Veibo.

     

    „Tehnologija obećava i omogućava da život sa manje gotovine u upotrebi postane realnost za sve više ljudi svakoga dana“, rekla je Marsi Koen, potpredsjednica sektora za digitalne komunikacije u kompaniji  Mastercard. „Ovogodišnje istraživanje bilježi promjene u nivou interesovanja za nove načine kupovine i plaćanja, koji prije nekoliko godina nisu mogli ni da se zamisle.“

     

    Prihvatanje novih tehnologija

    Povećano prihvatanje digitalnih novčanika u prodavnicama, na internetu i u aplikacijama donijelo je više od 2 miliona spominjanja novčanika na društvenim mrežama, a 84 posto njih je bilo na Tviteru. Osim same platne opcije, potrošači su iskazali pozitivan stav prema dodatnim funkcionalnostima, kao što je čuvanje kartica lojalnosti i njihov prihvat u sredstvima javnog prijevoza.

     

    Upotreba novih tehnologija, kao što su vještačka inteligencija i pametni kućni asistenti, bila je druga tema koja je izazvala najviše razgovora o plaćanjima u 2016. godini. Ovi novi načini plaćanja su bili naročito  zanimljivi potrošačima u četvrtom kvartalu, jer su ljudi diskutovali o tome šta bi mogli da kupuju tim novijim, pametnijim uređajima.

     

    • U pokretu – prenosiva tehnologija je bila najčešća među novim tehnološkim temama, a tu temu su inicirale najave novih partnerstava. U Azijsko-pacifičkom regionu, potrošači govore o integraciji mobilnih novčanika i prenosive tehnologije.
    • Vama na usluzi – Pametni asistenti, virtuelna realnost i vještačka inteligencija se pojavljuju kao nove zanimljive teme kada je riječ o platnim tehnologijama. Korisnici širom Sjeverne Amerike su iskazali veće interesovanje za jednostavnost slanja i prijema mobilnih uplata kroz samo jedan komentar upućen pametnom asistentu.
    • Povezivanje uređaja:. Internet stvari, je bio popularna tema u većini razgovora u Sjevernoj Americi (44%) i Evropi (34%). Razgovori su za temu imali evoluciju Interneta stvari u Internet plaćanja, gdje su plaćanja moguća putem bilo kog povezanog uređaja.

     

    Spokoj danas i sutra

    U svojim razgovorima, ljudi su stalno isticali da će uspjeh novih tehnologija i novih načina plaćanja zavisiti od sigurnosti i zaštite koja je veća nego danas. Skoro polovina potrošača (43 posto) je izrazila interesovanje za biometriju i druge oblike autorizacije kako vi se povećala sigurnost plaćanja, smanjile prevare i prevazišle tradicionalne lozinke.

     

    • Nadohvat ruke – Nova dostignuća u prepoznavanja lica, dodira i otiska prsta učestvovala su u više od polovine razgovora o biometriji i tehnologijama provjere identiteta (51 posto).
    • Reci „ptičica“ – Razgovori o prepoznavanju lica, naročito o mobilnim aplikacijama za provjeru identiteta koje je lansirala kompanija Mastercard, Hands Free aplikaciji koju je osmislio Google i patentu Snepčet mreže za inkorporiranje platformi za plaćanje sa uslugama koje se odvijaju u realnom vremenu.
    • Zaboravi na lozinke: Korisnici su se žalili na pristup, zaboravljanje i resetovanje lozinki i izrazili su želju da se riješe lozinki koje bi bile zamijenjene nekim lakšim, unaprijeđenim načinima zaštite.