Plantaža voća u Blagaju: Novi raj za turiste

Plantaža voća u Blagaju: Novi raj za turiste

Plantaža voća porodice Badžak u Blagaju postala je važna turistička atrakcija brojnim gostima tokom njihove posjete jugu zemlje.

Porodična firma Jaffa-Komerc d.o.o. u Blagaju osnovana je skoro prije trideset godina. Danas to nije samo ozbiljna firma s velikom plantažom voća izgrađenom na 80 hektara sa čak 105.000 stabala voća, 200 kooperanata širom Hercegovine, nego i turistička atrakcija pored koje se svakodnevno zaustavljaju autobusi stranih gostiju nošeni željom da prošetaju lijepo uređenim prostranstvom i uberu ukusne raznolike darove prirode. No, osim sa znatiželjnim gostima koji ovdje provode ugodne trenutke, Jaffa-Komerc sarađuje također sa srednjim poljoprivrednim školama i poljoprivrednim fakultetima nudeći mogućnost da na oglednim poljima njihovi studenti rade diplomske ili magistarske radove, te đaci stiču praktična iskustva.

U vrtu darova prirode

Godine nesebičnog rada i dobrih ideja učinile su da lokalni biznis porodice Badžak preraste u firmu, koja će biti na širem tržištu prepoznatljiva po kvaliteti svojih proizvoda, orijetiranosti ka željama kupaca, odgovornosti prema poslu i odličnim rezultatima ukupnog rada.

Posebno zahvaljujući uspostavljanju velike kooperantske strukture u cijeloj Hercegovini njihov razvoj doprinio je ekonomskom razvoju i održivosti poljoprivrede ovog kraja, dok je sada u planu izgradnja strukture za proizvodnju domaćih proizvoda od voća i povrća po tradicionalnoj hercegovačkoj recepturi. U fokusu su žene iz ruralnih sredina, a firma Jaffa-Komerc bi vršila distribuciju ovih proizvoda pod svojim brendom.

Trešnje, grožđe, jabuke, nektarine, breskve, šljive, nar, staze koje vode do njih, pored puteljaka i poneki plodovi koji su preduhitrili ljudsku ruku i sami se otkotrljali s grane, nezaboravni su motivi brojnim turistima iz različitih zemalja.

Iako porodica Badžak nije planirala od svoje plantaže napraviti turističku atrakciju, taj dio posla sticajem okolnosti sam po sebi se nametnuo. Turisti na putu prema čuvenoj Blagajskoj tekiji odjednom su se počeli zaustavljati i ulaziti u voćnjake iz radoznalosti. Tada je porodica Badžak odlučila napraviti svoju ljetnu baštu u kojoj će se služiti napitci iz vlastite proizvodnje. Pokazalo se to fantastičnim potezom, te je uslijedilo i osmišljavanje turističkih paketa koji su veoma brzo postali popularni, jer malo ko je mogao odoljeti opuštajućoj vožnji u bijelom voziću kao iz bajki, upoznavanju slatkih darova prirode i punjenju svoje korpice ukusnim voćem.

Uspješna proizvodnja

Osim voća, na plantaži firme Jaffa-Komerc zasađeno je također brojno povrće poput ranog krompira i mahune, a svako ko voli prirodu, ko se oduvijek pitao kako je organizovana poljoprivredna proizvodnja, koje vrste voća su najukusnije i šta se sve tradicionalno pravi od svježih plodova, ovdje je na pravom mjestu.

”Napravili smo idealan spoj iskustva u poljoprivredi i ugođaja u prirodi”, kaže direktor Nedim Badžak.

Uposlenici firme govore engleski, njemački, ruski i makedonski jezik, što olakšava svakodnevnu komunikaciju s gostima plantaže kao i inostranim poslovnim partnerima.

dav

”Zadovoljne kupce imamo širom regiona, ali i Evropske unije, Rusije i Jordana”, dodaje.

A da bi sve funkcionisalo u najboljem redu brine se 35 stalnih uposlenika Jaffa-Komerca, dok se tokom sezone dnevno angažuje i po 100 saradnika.

”Stalno ulažemo u edukaciju uposlenika kao i promociju zdravih voćnih i proizvoda od povrća. Blizu plantaže smješten je rasadnik voća, a imamo također rashladne kapacitete i plastenike. Uspješna proizvodnja svih ovih godina omogućila nam je da pružamo savjetodavne usluge pri izboru sadnica, podizanju voćnjaka kao i kupovini najsavremenije opreme za voćarstvo i vinogradarstvo. Drago mi je vidjeti da se ljudi za ove oblasti u novije vrijeme sve više i više zanimaju.”

Porodica Badžak maštovito i pronicljivo iskoristila je sve blagodati hercegovačkog kraja gradeći svoje carstvo koje im je pružilo sigurnu egzistenciju i donijelo veliko duševno zadovoljstvo. Veliki podstrek za sve nove podvige bit će im zasigurno i priznanja koja je firma Jaffa-Komerc dobila, između ostalog, Privrednici FBiH 2008., Zlatna trešnja za breskvu, jabuku, mladi krompir i papriku te Zlatna plaketa za domaćina sajma Dani Trešnje 2009.


Upoznaj Jaffu

Turistički paket uključuje prijem i predstavljanje lokaliteta Blagaja i firme Jaffa-Komerc. Zatim se vozićem ulazi u plantažu gdje se pružaju informacije o pojedinim vrstama voća i njihovim specifičnostima. Nakon toga učesnici imaju mogućnost branja voća koje je trenutno u fazi zrenja.

Trajanje: ca. 45 minuta.


Stručna Jaffa posjeta prema voćnim kulturama

Ponuda uključuje prijem i predstavljanje lokaliteta Blagaja i firme Jaffa-Komerc. Nakon uvodnog dijela ulazi se u proizvodne pogone, te se učesnici informišu o tehnologiji hlađenja, sortiranja i pakovanja. Ovisno o odabranim kulturama, Jaffa vozom se ulazi na plantažu gdje na licu mjesta učesnici dobivaju informacije o sortama, načinu sadnje, rezidbi, vegetaciji… Slijedi branje voća za trenutnu konzumaciju.

Trajanje ca. 1.30 – 2 h.


Mali Jaffa istraživači

Ponuda uključuje prijem, predstavljanje lokaliteta Blagaja i firme Jaffa-Komerc na djeci prilagođen način. Nakon uvodnog dijela ulazi se Jaffa vozom na plantažu, djeca se tada informišu o pojedinim kulturama i posjećuju vozni park poljoprivrednih mašina. Slijedi kviz Da li ste znali… i branje voća u fazi zrenja.

Trajanje: ca. 1.30 h.