Studija o fudbalskim navijačima naučno dokazala „efekat 12. igrača“ na učinak i...

    Studija o fudbalskim navijačima naučno dokazala „efekat 12. igrača“ na učinak i pobjedu timova

    Liverpul i Real Madrid možda imaju tajno oružje za predstojeće finale UEFA Lige šampiona – svoje navijače.

    Kao zvanični partner UEFA Lige šampiona, Mastercard je poručio istraživanje o uticaju navijača na igru u okviru koje je otkriveno da navijanje sa tribina može da poboljša učinak tima u podjednakoj mjeri kao što bi bilo uvođenje još jednog igrača na teren, ali i da stav igrača na terenu može da ima pozitivan uticaj na konačni rezultat.

    Uloga 12. čovjeka je važna. Kada često čuju i vide podršku od ljudi koji pjevaju navijačke pjesme, mašu zastavama, šalovima i transparentima, to može da ima psihološki uticaj na fudbalere i poboljša njihovu efikasnost za 8%. Kada se sabere uticaj na svih 11 igrača na terenu, to je kao da imate još jednog igrača u igri.

    Prva evropska studija ove vrste također je otkrila da način na koji igrači proslavljaju dobru igru može biti tajni recept za konačnu pobjedu. Tim koji stoji iza ovog istraživanja otkrio je da različite vrste proslava povezane su sa timom koji gubi ili pobjeđuje. Konkretno, to izgleda ovako:

    • 82% igrača koji šire obje ruke nalazi se u pobjedničkom timu;
    • 79% igrača koji pokazuju pesnice objema rukama nalazi se u pobjedničkom timu;
    • 77% igrača koji udaraju u grudi nakon postizanja gola nalazi se u pobjedničkom timu.

    Pored toga, podaci su pokazali da timovi koji slave zagrljajima, „bacanjem koske“ i na neki drugi način koji uključuje fizički kontakt imaju 50% veće šanse za pobjedu. Sa druge strane, odsustvo slavlja je najgore slavlje, pa je 49% takvih igrača član tima koji gubi.

    Studija je pokazala da „moćna poza“ najboljeg strijelca Lige šampiona Kristijana Ronalda predstavlja oblik slavlja koji ima najveće izglede da dovede do novih uspjeha za tim. Istraživači su ukazali na to da igrači treba da proslavljaju tako što će zauzimati što više prostora, podizati glave i širiti ruke i noge tokom slavlja.

    Navijači koji se smiješe igračima također ostavljaju ogroman utisak na učinak timova. Studija je pokazala da onda kada vide ljude koji im se smiješe, sportisti će za 12% poboljšati svoj učinak.

    Pred finalnu utakmicu Lige šampiona, navijači mogu da podijele sopstvene proslave pogodaka njihovih omiljenih timova na društvenim mrežama uz hešteg #StartSomethingPriceless ili #ZapocniNestoNeprocjenjivo. Sportski psiholog i autor studije, Bredli Buš, koji je također jedan od vodećih stručnjaka u polju promijenjene sportske psihologije, podijelio je svojih top 5 savjeta kako da neko postane neprocjenjivi navijač:

    1. Budite glasni i ponosni – glasovna podrška može da podstakne vaš tim da se potrudi za još 7% i pomaže im da blokiraju umor.
    2. Pjevajte bez prestanka – što više, to bolje jer tako pomažete da se održi dobra atmosfera igranja.
    3. Iskažite svoju podršku – transparenti, zastave i plakati su jasni vizuelni pokazatelj ogromne podrške i poboljšavaju igru fudbalera za 8%.
    4. Osmijeh – nada, ponos i sreća su odlični motivatori i mogu da se iskažu osmijehom. Ovo za rezultat može da ima čak 12% veći intenzitet igre fudbalera.
    5. Kako navijači, tako i fudbaleri koji igraju u finalu Lige šampiona treba da nose boje svog kluba, jer crvena i bijela se povezuju sa poboljšanim učinkom.

    Dženet Lindo, direktor sektora za marketing u kompaniji Mastercard za Evropu, izjavila je: „Iako se dosta stvari u našem životu dešava beskontaktno, fizička interakcija sa saigračima tokom slavlja je tajna uspjeha na terenu. Mastercard je ponosni partner ove predivne igre i njenih navijača. Već više od 20 godina slavlja u UEFA Ligi šampiona je iza nas i sada se radujemo što ćemo još jednom vidjeti kako lopta može da pokrene nešto neprocjenjivo u Kijevu tokom finala 26. maja.“

    O kompaniji Mastercard

    Kompanija Mastercard (NYSE: MA), www.mastercard.com, je tehnološka kompanija koja posluje u okviru svjetske platne industrije. Predstavljamo najbržu platnu mrežu na svijetu koja povezuje korisnike kartica, finansijske institucije, prodavce, javne uprave i poslovne subjekte u preko 210 zemalja i teritorija. Proizvodi i rješenja koja nudi kompanija Mastercard čine svakodnevne trgovačke aktivnosti – kao što su kupovina, putovanje, poslovanje i upravljanje finansijama – jednostavnijim, bezbjednijim i efikasnijim za sve. Pratite nas putem Twittera @MastercardNews, ili nam se priključite u razgovoru na našem blogu Beyond the Transaction Blog i prijavite se za najnovije vijesti na Engagement Bureau.