Kontakt
Marketing
Furaj.ba | S nama u avanturu Furaj.ba | S nama u avanturu
Furaj.ba | S nama u avanturu Furaj.ba | S nama u avanturu
  • NASLOVNA
  • Zavrti Globus
  • Bosna i Hercegovina ❤
    • Banja Luka
    • Bihać
    • Blagaj
    • Bugojno
    • Bosanska Krupa
    • Brčko
    • Cazin
    • Foča
    • Goražde
    • Gradačac
    • Jajce
    • Konjic
    • Kraljeva Sutjeska
    • Kreševo
    • Ljubuški
    • Mostar
    • Neum
    • Ostrožac
    • Sanski Most
    • Sarajevo
    • ⚫ Sarajevo Ljubavi moja
    • Srebrenica
    • Stolac
    • Travnik
    • Trebinje
    • Tuzla
    • Vareš
    • Velika Kladuša
    • Višegrad
    • Visoko
    • ⚫ Zemlja u Obliku Srca
    • Zenica
    • Bjelašnica
    • Fojnica
    • Gradačac
    • Počitelj
    • Sarajevo
  • Furaj Planetom
    • Razglednica
    • Korisne Informacije
    • Kuhinja
    • Neobični Muzeji
    • Putopisi
    • Zanimljivosti
  • Magazin
    • Intervjui
    • Kolumne
    • Moj Život u Inostranstvu
    • Fotografi
    • U nastavcima
    • Uspješne priče
  • Vikend Planer
    • ⚫ Nacionalni parkovi
      • NP Kozara
      • NP Sutjeska
      • NP Una
    • ⚫ Planine
      • Vlašić
      • Jahorina
      • Bjelašnica
      • Igman
    • Izletišta
    • Sport i rekreacija
    • Ski centri
    • Vikend s psom
  • Furaj.ba projekti
    • BiH Bucket list challenge 2021
    • Konkursi i Nagradne Igre
  • Novosti
    • Aktuelna ponuda putovanja
    • Održivi razvoj
  • EnglishEnglish
Kontakt
Marketing
Furaj.ba | S nama u avanturu Furaj.ba | S nama u avanturu
Furaj.ba | S nama u avanturu Furaj.ba | S nama u avanturu
  • NASLOVNA
  • Zavrti Globus
  • Bosna i Hercegovina ❤
    • Banja Luka
    • Bihać
    • Blagaj
    • Bugojno
    • Bosanska Krupa
    • Brčko
    • Cazin
    • Foča
    • Goražde
    • Gradačac
    • Jajce
    • Konjic
    • Kraljeva Sutjeska
    • Kreševo
    • Ljubuški
    • Mostar
    • Neum
    • Ostrožac
    • Sanski Most
    • Sarajevo
    • ⚫ Sarajevo Ljubavi moja
    • Srebrenica
    • Stolac
    • Travnik
    • Trebinje
    • Tuzla
    • Vareš
    • Velika Kladuša
    • Višegrad
    • Visoko
    • ⚫ Zemlja u Obliku Srca
    • Zenica
    • Bjelašnica
    • Fojnica
    • Gradačac
    • Počitelj
    • Sarajevo
  • Furaj Planetom
    • Razglednica
    • Korisne Informacije
    • Kuhinja
    • Neobični Muzeji
    • Putopisi
    • Zanimljivosti
  • Magazin
    • Intervjui
    • Kolumne
    • Moj Život u Inostranstvu
    • Fotografi
    • U nastavcima
    • Uspješne priče
  • Vikend Planer
    • ⚫ Nacionalni parkovi
      • NP Kozara
      • NP Sutjeska
      • NP Una
    • ⚫ Planine
      • Vlašić
      • Jahorina
      • Bjelašnica
      • Igman
    • Izletišta
    • Sport i rekreacija
    • Ski centri
    • Vikend s psom
  • Furaj.ba projekti
    • BiH Bucket list challenge 2021
    • Konkursi i Nagradne Igre
  • Novosti
    • Aktuelna ponuda putovanja
    • Održivi razvoj
  1. Home
  2. Novosti
  3. U koje svrhe se koriste platne kartice u regionu?
 U koje svrhe se koriste platne kartice u regionu?
Novosti

U koje svrhe se koriste platne kartice u regionu?

by Furaj.ba 5 min read

AA

Bugari, Srbi i Bosanci koriste debitne kartice za kupovinu hrane, Hrvati za kupovinu odjeće. Hrvati ljetuju u svojoj zemlji sa Bosancima, Srbi putuju u Grčku

Pogodnosti elektronskih plaćanja prilikom kupovine kao što su brzina, praktičnost i sigurnost su već poznate korisnicima koji plaćaju karticama makar jednom sedmično: ovo je u Bugarskoj izjavilo 69% ispitanika, u Srbiji 77%, u BiH 88%, a u Hrvatskoj čak 91%.

 Debitnim karticama se najčešće kupuje hrana – to je reklo 65% ispitanika u Bugarskoj, 65% ispitanika u Srbiji i 46% ispitanika u Bosni i Hercegovini, dok Hrvati debitnim karticama najčešće kupuju odjeću (73%). Odjeća je također najčešći artikal koji Hrvati kupuju kreditnim karticama (70% ispitanika), dok Srbi i Bosanci koriste plaćanje na odloženo i na rate prilikom kupovine namještaja i kućnih aparata (ovo je izjavilo 45% odnosno 28% ispitanika). U Bugarskoj korisnici kreditnih kartica njima kupuju hranu (59%), a više od polovine ispitanika ih koristi za internet kupovinu.



MasterIndex istraživanja ukazala su na zanimljivosti u pogledu navika Srba, Bosanaca i Hrvata kada su u pitanju putovanja. Više od polovine Hrvata (57%) ljetuje u svojoj zemlji, a hrvatsko primorje je omiljena destinacija za 40% Bosanaca. Srbi najčešće putuju u Grčku, što je izjavilo 59% ispitanika.

Kada putuju u inostranstvo, ispitanici se oslanjaju kako na gotovinu, tako i na kartice, a ove druge uglavnom koriste za plaćanje hrane i pića što je reklo 47% Srba, ili u šopingu kako je reklo 56% Bosanaca i 51% Hrvata. 



Traženja bankomata i brojanje tačnih iznosa u gotovini postepeno postaje zastarjela opcija za korisnike kartica u Bosni i Hercegovini, s obzirom da naše MasterIndex istraživanje pokazuje da je 50% ispitanika zainteresovano da plaća karticama u svim državnim institucijama, dok bi nešto manje od polovine ispitanika koristila plaćanje karticama u javnom prevozu i telekomunikacionim kompanijama – 48% odnosno 47% ispitanika. Ovi rezultati su dobar pokazatelj da su potrošači upoznati sa prednostima koje elektronska plaćanja donose i željeli bi da ih koriste na još većem broju lokacija“, izjavila je Jelena Ristić, direktor za tržišta Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine.

MasterIndex istraživanja također su ispitivala i omiljenu metodu za plaćanje u zavisnosti od visine iznosa koji se plaća i mada se manji iznosi najčešće plaćaju u gotovini, kartice su omiljena metoda za veće iznose. Ovo se najbolje vidi na primjeru Bosne i Hercegovine gdje 75% ispitanika koristi novčanice i kovanice za račune do 25 BAM (oko 13 eura), dok 79% ispitanika plaća „plastikom“ iznose veće od ove cifre. U Srbiji se razlika između preferenciji ka gotovini i karticama za male iznose (do 1500 RSD, tj. oko 13 eura) smanjila na 51% prema 41%, a u Hrvatskoj je ova razlika još manja – 50,4% ispitanika koriste gotovinu za iznose do 100 HRK (oko 13 eura) dok 49,3% preferira kartice.



Kućni budžet

MasterIndex istraživanja provedena u Bugarskoj, Srbiji i BiH ispitivala su potrošnju domaćinstava. Istraživanje provedeno u Srbiji pokazalo je da hrana i komunalije odnesu tri četvrtine mjesečnog budžeta – 40% prihoda domaćinstva ode na hranu, a 35% na račune. Jedna petina budžeta se iskoristi za vraćanje kredita, a 16% čine troškovi povezani sa djecom.

Situacija je slična u BiH – najveći troškovi domaćinstva su hrana (56%), računi (44%) i krediti (39%).

U Bugarskoj 65%  ispitanika najveći dio budžeta troši na hranu, a 16% na račune. Oko 12% mjesečnog budžeta bugarske porodice se potroši na vraćanje kredita.



 

  • 34K
    Share
    Facebook
  • 0
    Share
    Twitter
  • 0
    Share
    LinkedIn
  • 0
    Share
    Viber
  • 0
    Share
    WhatsApp
Previous post
Next post
Čitaj više
Novosti

Red Bull Cliff Diving u septembru ponovo na Starom mostu

23 Marta, 2023
Novosti

Brand New Game – da li ste dovoljno hrabri!?

23 Marta, 2023
Novosti

ODLAZAK NA UMRU U MAJU!

23 Marta, 2023
Izdvojeno

Sajam turizma Place2go 2023.

23 Marta, 2023
Pratite nas
  • 34.8K
    Fans
    34.8K
    Fans
  • 13K
    Followers
    13K
    Followers
Newsletter
Povezani TEKSTOVI
Furaj Planetom Zanimljivosti

Po čemu je najgora svaka zemlja Evropske unije?

Thrillist je napravio infografiku koja prikazuje po čemu je svaka

Furaj Planetom Zanimljivosti

Opasnosti koje vas očekuju u hotelima

Srce je tamo gdje su kuća i dom, a hotel,

Furaj Planetom Zanimljivosti

10 navika koje izluđuju avionske posade

Ako ste navikli da dozivate konobare i hotelsko osoblje pucketajući

MARKETING

IMPRESSUM

KONTAKT

USLOVI KORIŠTENJA

Implemented By HudHudPro ®. All Right Reserved ©.