Hm… iskustvo. Paaaa, ja sam recimo ugostio oko 30 ljudi, gostovao kod njih 50, interesantno mi je bilo kada nas je u Rabatu ispalio host, dogovorili smo viđenje, čekali ga, ali jednostavno on je nestao. U tom trenutku smo naišli na dva momka za koja se ispostavilo da su na CS-u isto, i tako nas igrom slučaja ugostiše. Na mene su nekako Alžirci ostavili naj-utisak kao hostovi, svaki od njih me ugostio za medalju. Bio sam gost još i u Maroku, Tunisu, Italiji, Bugarskoj, Turskoj, Gruziji, Grčkoj, Albaniji, Makedoniji, Hrvatskoj, Francuskoj… Ovi iz siromašnih zemalja bolje ugošćavaju, sa dušom, ovi zapadnjački ljudi su proračunati i fali im to što mi imamo. Ugošćavao sam Čehe, Amere, Kurde, Šveđane, naše itd…
Fenomen današnjice, društvena mreža ili nešto treće? Dovoljno je reći CouchSurfing. Mreža nastala 2004. godine kao studentski projekat avanturista iz San Franciska zaokupirala je pažnju mladih širom planete i profila je danas mnogo. Cilj je povezati ljude otvorenijih pogleda širom svijeta u jedno malo globalno selo kako bi im putovanja i druženja ostala dugotrajnije u sjećanju.
Kako postati član CS zajednice?
www.couchsurfing.org
Učlanjivanje i pravljenje profila na sajtu je vrlo jednostavno – Sign Up dugme u gornjem desnom uglu. Pratite određene korake, popunjavate tražena polja (opšte generalije, lični opis, informacije o kauču, CS iskustva, interesovanja, proputovane zemlje itd.), i onda ste tu, na mreži, vi i vaš profil koji će vremenom rasti.
Kakva je procedura vezana za ugošćavanje/gostovanje?
Najprije se koristi opcija Couch Search, u kojoj sami podesite parametre i tražite domaćina koji bi vam odgovarao. Odabravši profil, jasno se vidi dugme: Send CouchRequest to… (Pošaljite zahtjev za surfovanjem…). U zahtjevu napišete osnovne informacije o vama, zašto dolazite da posjetite zemlju/grad/domaćina, datume dolaska/odlaska i dužinu boravka. Zatim, na red dolazi vaše strpljenje i očekivanje da će poslati zahtjev naići na odobravanje domaćina i da će u tom periodu biti spreman da vas ugosti. Ako jednog dana primite zahtjev od nekoga, znači da mu je vaš profil bio dovoljno interesantan i da želi provesti sa vama određeno vrijeme.
Koje su ključne tačke cijelog sistema?
References (preporuke) – kratak tekst o vašem iskustvu sa gostom/domaćinom, u kome izrazite vaše mišljenje na što kraći, koncizniji i iskreniji način. Pišite obavezno preporuke poslije svakog iskustva, jer time doprinosite da cijela ideja ima smisla! Vouching (garantovanje) – nekim osobama vjerujete manje, nekima jako puno. Takvim osobama dajete vouch, čime garantujete za njega. Ova opcija se ne koristi ako tog člana ne poznajete dobro i nemate veliko povjerenje u njega. Friends (priljatelji) – ako nekoga poznajete, date mu preporuku, stavite ga i na listu vaših prijatelja.
ta ako ne možete ugostiti nekoga a želite postati član projekta?
CouchSurfing ideja nije ograničena isključivo na ugošćavanje. Nekada je osobi koja posjećuje vaš grad dovoljno malo pažnje i vašeg vremena, kako bi odlaskom na kafu i obilaskom znamenitosti naučila nešto o vama, gradu, državi, ljudima… Tako promovišete vašu zemlju na najbolji mogući način, a putniku-namerniku i to malo puno znači.
Da li je i koliko CouchSurfing bezbjedan?
Neko opšte mišljenje je da u današnje vrijeme sve je sigurno onoliko koliko vi vjerujete u to i želite da to bude tako. Generalno gledano, nije bilo neprijatnih iskustava od pokretanja projekta jer su mehanizmi zaštite dosta dobro osmišljeni.
Kome je namjenjen CouchSurfing?
U prvom redu, ljudima otvorenih pogleda, avanturistima, backpacker-ima, studentima, sportistima… a zatim i svima ostalima kojima je ta ideja dovoljno dobra, interesantna i uzbudljiva da bi pronašli sebe u njoj. Starosne granice ne postoje, kao ni jezičke barijere (iako je vrlo poželjno poznavanje engleskog jezika.
Kome nije namenjen CouchSurfing?
Možda će ovo čudno zvučati, s obzirom na gore rečeno da nema ograničenja za pristup, ali, svakako namjena sajta nije „dating” (traženje ljubavnog partnera), kao ni učlanjivanje zbog ostvarivanja ličnih koristi, propagiranje rasne, nacionalne i ostalih vidova mržnje, iznošenje političkih i šovinističkih ideja.
Misija, vizija i namjena projekta.
Razbijanje predrasuda, ukidanje vizuelnih granica i barijera svake vrste, privlačenje što većeg broja ljudi koji će na dobrovoljnoj osnovi željeti da pomažu drugim ljudima i isto to očekivati kada se nađu u takvoj situaciji.
I, na kraju. Mi surferi vam poručujemo,
Granice… čuli smo da postoje, ali ih nikada nismo vidjeli.
Miloš Tašković Tales, Furaj.ba