Mastercard istraživanje o finansijskim navikama

    Mastercard istraživanje o finansijskim navikama

    Sve veća stopa korištenja beskontaktne tehnologije pokazuje da su evropski potrošači spremni da usvoje nove tehnologije i da im je praktičnost plaćanja na prvom mjestu.

     

     

    Vaterlo, Belgija, 17. septembar, 2018. godine – Najnoviji rezultati pokazuju da je skoro svako drugo plaćanje koje se obavi u Evropi sada beskontaktno što je nesumnjivi pokazatelj daljeg razvoja ove tehnologije, ali i dokaz da beskontaktna plaćanja postaju najšire korišteni oblik elektronskih plaćanja u historiji Evrope.

    Sistemi javnog prevoza u Evropi su glavne oblasti koje podstiču dalji rast broja beskontaktnih transakcija jer omogućavaju brže plaćanje i veću sigurnost. Broj korisnika koji koriste beskontaktna plaćanja raste, a ova tehnologija dobija sve vidljivije mjesto u svakodnevici. Kompanija Mastercard podržava ovaj trend zbog čega je postavila prihvat beskontaktnih plaćanja kao standard na svim trgovačkim lokacijama širom Evrope do 2020. godine.

    Nova Mastercard istraživanja pokazuju da je u roku od godinu dana, korištenje beskontaktnih plaćanja poraslo za 97%. Na više od 15 ključnih evropskih tržišta – uključujući Dansku, Hrvatsku, Grčku, Mađarsku, Holandiju, Poljsku i Rusiju – udio beskontaktnih plaćanja u fizičkim prodavnicama je već premašio 50%. Dalji tehnološki napredak u plaćanjima i analizi podataka u Evropi omogućava zemljama da u potpunosti prihvate konstantno unapređenje regionalne tehnološke infrastrukture. Rezultat toga je da je svaka zemlja u prilici da funkcioniše na integrisan i efikasniji način.

    Najnoviji podaci takođe pokazuju da se širom Evrope drastično mijenjaju potrošačke navike u smjeru beskontaktnih tehnologija, pa neke zemlje kao što je Poljska gde je udio beskontaktnih transakcija već preko 80% služe da utabaju stazu ostalim tržištima. Mnoge evropske zemlje prihvataju bezgotovinsku ekonomiju i njihovi građani ubrzano mijenjaju gotovinska plaćanja za beskontaktnu tehnologiju.

    Jasno je da Evropa predvodi beskontaktnu revoluciju jer potrošači tragaju za brzim i praktičnim platnim metodama u koje vjeruju. Pored jednostavnosti i praktičnosti, potrošači također traže i dodatne vrijednosti kao što su sigurnost i zaštita njihovih plaćanja. Kako se korištenje beskontkantih plaćanja povećava, tako rastu i poznavanje i nivo pouzdanja jer sve više potrošača vjeruje da je beskontaktna tehnologija sada podjednako ili više sigurna od tradicionalnih načina plaćanja.

    „Evropa je lider u beskontaktnim plaćanjima i ono što je zajedničko svim zemljama, bez obzira na stopu razvoja ekonomije i privrede, je da potrošači prihvataju modernu beskontaktnu tehnologiju. U sve većoj mjeri vidimo da različita evropska tržišta usvajaju ovu tehnologiju, a da potrošači imaju povjerenja u nju“, izjavio je Havijer Perez, predsjednik kompanije Mastercard za Evropu.


    BiH u korak sa Evropom Prema statistici, u augustu 2018. godine je evropski prosjek korištenja beskontaktnog plaćanja bio 21%, dok je u BiH nešto niži, 19%. Jelena Ristić, direktorica za tržišta Srbije, Crne Gore i BiH, je izjavila: “Još jednom se pokazalo da BiH potrošači cijene brze, sigurne i praktične načine plaćanja, kao što je Mastercard beskontaktna tehnologija. Za četiri godine postojanja na domaćem tržištu, korištenje beskontaktnog plaćanje je poraslo za 266% u odnosu na prošlu godinu i bez sumnje možemo reći da su BiH korisnici spremni za idući korak prema modernoj, digitalnoj budućnosti plaćanja, a zajednički zadatak institucija i poslovnog sektora je da pomogne ovaj razvoj.“