Zamislite da vam ljekar prepiše putovanje u prirodu! Upravo tom idejom poigrala se nova kampanja švedske turističke zajednice, koja je u kratkom roku osvojila pažnju svijeta. U uvodnoj sceni žene u bijeloj kuti, sa stetoskopom oko vrata, vidimo kako do pasa stoji u zaleđenom jezeru. Dok u ruci drži blok i olovku, s osmijehom gleda u kameru i pita: „Jeste li znali da je Švedska prva zemlja u svijetu koju vam ljekar može prepisati na recept?“
Iako sve djeluje kao šala, kampanja „The Swedish Prescription“ („Švedski recept“) ima ozbiljnu poruku: boravak u švedskoj prirodi i prihvatanje načina života ove zemlje dokazano utječu na bolje fizičko i mentalno zdravlje. U videu, nakon ledenog kupanja, „doktorica“ odlazi u saunu, a zatim se sunča i podsjeća da u Švedskoj sunce ponekad sja i više od stotinu dana zaredom.
Recept s „nuspojavama“ koje svi žele
Najzabavniji dio kampanje dolazi na kraju spota, kada se pojavljuje lista „nuspojava“. Glas nalik onom iz reklama za lijekove nabraja:
„Iznenadna potreba za grljenjem borova, predoziranje endorfinima, spavanje toliko dobro da se budite kao nova osoba, ovisnost o vodi iz slavine i zbunjenost pri susretu s funkcionalnim javnim prijevozom.“
Na internet-stranici Visit Sweden putnici čak mogu preuzeti PDF „recept“ koji, u šali, mogu pokazati svom ljekaru i „zatražiti“ putovanje u Švedsku.
Zemlja 100.000 jezera i prava na boravak u prirodi
Iako pravi recept za putovanje još nije moguće dobiti u apoteci, benefiti koje Šveđani ističu itekako su stvarni. Prema Svjetskoj zdravstvenoj organizaciji, boravak u prirodi smanjuje stres, poboljšava raspoloženje, potiče koncentraciju i jača imunitet.
A gdje to bolje iskusiti nego u Švedskoj – zemlji s više od 265.000 otoka, 100.000 jezera i 5.700 prirodnih rezervata, gdje je čak i zakonom zagarantovano pravo slobodnog boravka u prirodi: allemansrätten.
Kampanja nastala u saradnji s ljekarima
Za potrebe kampanje Visit Sweden je okupio tim ljekara iz SAD-a, Ujedinjenog Kraljevstva, Nizozemske i Njemačke, koji su zajedno izdvojili pet aktivnosti u švedskoj prirodi s dokazanim pozitivnim uticajem na zdravlje – među njima su „šumsko kupanje“, branje plodova i promatranje neba. Uz to, kampanja promovira tri švedske životne navike koje pomažu ravnoteži: opuštenu fika pauzu uz kafu, ledena uranjanja nakon saune i umjerenost u svemu. Sve tvrdnje potkrijepljene su relevantnim međunarodnim studijama.
Šveđani opet oduševili kreativnošću
„Švedski recept“ još jednom potvrđuje da Skandinavci znaju spojiti humor i poruku. Sjetimo se samo norveške kampanje iz Osla u kojoj su sami sebi duhovito postavili pitanje: „Zašto bi iko želio posjetiti Oslo?“ ili švedske kampanje Sweden (not Switzerland) koja je ispravljala putnike koji miješaju te dvije zemlje.
Sudeći po reakcijama, i ovaj put Šveđani su pogodili pravi ton, jer nakon ovakvog „recepta“ mnogi već planiraju putovanje na sjever.