Šta gradove čini atraktivnim destinacijama

    Šta gradove čini atraktivnim destinacijama

    Nakon skoro cijele decenije izvještavanja o tome gdje ljudi putuju u inostranstvo i kako troše, kompanija Mastercard sa zadovoljstvom objavljuje da se Bangkok još jednom našao na prvom mjestu liste Mastercard Indeksa gradova destinacija (GDCI).

    GDCI Index je više od top liste 132 najpopularnijih gradova destinacija u sadašnjosti i u budućnosti. Na osnovu broja posjetilaca i njihove potrošnje tokom 2016. godine, ova detaljna analiza također daje prognozu za rast u 2017. godini, uvid u listu gradova koji najbrže rastu, kao i bolje razumijevanje razloga zašto ljudi putuju i kako troše širom svijeta.

    Top 10 gradova destinacija u svijetu

    Broj međunarodnih putnika koji su proveli makar jednu noć u nekom od top 10 gradova se povećao u 2016. godini. Prognoze za dalji rast u 2017. su pozitivne za sve gradove  osim za Njujork, dok se najveći rast u broju posjetilaca očekuje u Tokiju.

    Broj međunarodnih noćenja u 2016. Prognoza za 2017.
    Bangkok 19,41 miliona putnika 4,0%
    London 19,06 miliona putnika 5,0%
    Pariz 15,45 miliona putnika 4,4%
    Dubai 14,87 miliona putnika 7,7%
    Singapur 13,11 miliona putnika 2,6%
    Njujork 12,70 miliona putnika (-2,4%)
    Seul 12,39 miliona putnika 0,4%
    Kuala Lumpur 11,28 miliona putnika 7,2%
    Tokio 11,15 miliona putnika 12,2%
    Istanbul 9,16 miliona putnika 0,9%

    Moć trošenja: Gradovi kao pokretači ekonomskog rasta

    Realni BDP je na svjetskom nivou porastao za 21,8% od 2009. godine, dok se obim potrošnje međunarodnih putnika povećao za 41,1% u istom periodu. Od 2009. godine na ovamo, više od polovine gradova sa top liste prijavilo je povećanu potrošnju koja odgovara stopi rasta BDP-a ili čak veća od nje , i očekuje se da će ti gradovi biti pokretači opšteg ekonomskog rasta zemalja.

    Potrošnja međunarodnih putnika u 2016. godini: Prognoza za 2017.
    Dubai 28,50 milijardi dolara 10,2%
    Njujork 17,02 milijardi dolara 1,5%
    London 16,09 milijardi dolara (-4,6%)
    Singapur 15,69 milijardi dolara 0,3%
    Bangkok 14,08 milijardi dolara 10,9%
    Pariz 12,03 milijardi dolara 4,9%
    Tokio 11,28 milijardi dolara 3,7%
    Taipei 9,91 milijardi dolara 6,9%
    Seul 9,38 milijardi dolara 1,8%
    Barselona 8,90 milijardi dolara 6,9%

     

    Gradovi destinacije budućnosti

    Rast broja međunarodnih putnika koji su prenoćili u svakom od 132 grada također je premašio stopu rasta BDP-a i iznosi 55,2% od 2009. godine. Razlika između top 10 najpopularnijih destinacija i top 10 destinacija sa najbržom stopom rasta ilustruje važnost koju će oblast Azije i Pacifika i Bliski Istok imati kao najpopularnije destinacije u budućnosti.

    Rast broja posjetilaca 2009.-2016.
    Osaka 24,0%
    Čengdu 22,7%
    Kolumbo 20,3%
    Abu Dabi 18,9%
    Džakarta 18,2%
    Tokio 17,7%
    Hanoj 16,4%
    Rijad 15,9%
    Lima 15,2%
    Tajpej 14,5%

    Uvid u razloge za putovanje i lokalnu potrošnju

    Većina putnika posjećuje top 20 gradova destinacija zbog odmora, osim Šangaja, gdje skoro polovina posjetilaca (48,4%) dolazi zbog posla. Nasuprot tome, Kuala Lumpur ima najveći procenat posjetilaca koji su tu na odmoru – čak 92,2% njih.

    GDCI Index je izdvojio potrošačke kategorije koje ilustruju načine na koje ljudi troše kada posjete gradove sa liste top 20 gradova destinacija:

    • Na hranu se najviše troši u Seulu (47,0%), Istanbulu (33,6%) i Pragu (29,3%).
    • Ljudi više troše na kupovinu dok borave u Londonu (467%), Osaki (43,4%) i Tokiu (43,1%).
    • Smještaj može biti najskuplji dio putovanja kada ste u posjeti Parizu (44,8%), Milanu (40,4%) i Rimu (40,4%).

    Uz efikasne sisteme javnog prevoza, manje novca se troši na prevoz u Londonu (4,3%), Singapuru (4,6%) i Hongkongu (4,6%).

    „Vidimo da sve više ljudi posjećuje gradove zbog posla ili odmora i znamo da oni očekuju da njihova iskustva sa putovanja budu besprijekorna i lična“, izjavio je Karlos Menendez, predsjednik za strateška partnerstva u kompaniji Mastercard. „Poziv na akciju je jasan. Gradovi koji pružaju ova iskustva su u najboljoj poziciji da postanu prave destinacije i da iskoriste pogodnosti koje dolaze sa većim brojem posjetilaca i većom potrošnjom.“

    Bez obzira na to da li ljudi posjećuju gradove zbog posla ili odmora, kompanija Mastercard unapređuje iskustvo putovanja tako što:

    • Sarađuje sa vladama i gradovima kako bi se olakšao pristup uslugama kao što je gradski prevoz;
    • Sarađuje sa izdavaocima kartica kako bi putovanja svojih korisnika učinila prijatnijim; i
    • Kreira Neprocjenjiva iskustva u gradovima za korisnike naših kartica.

     

    O Mastercard Indeksu gradova destinacija

    Mastercard Indeks gradova destinacija rangira gradove prema ukupnom broju posjeta međunarodnih putnika koji noće u tim gradovima, kao i prekograničnoj potrošnji u 2016. godini, a dodatno daje prognozu rasta broja posjetilaca i putnika za 2017. godinu.

    Korišteni su javni podaci za izračunavanje ukupnog broja posjeta međunarodnih putnika i njihove potrošnje u svakoj od 132 gradske destinacije.

    Ovaj Index i prateći izvještaji nisu bazirani na podacima o transakcijama kompanije Mastercard.