Kako se bliži 2026. godina, Booking.com predviđa da će putnici sve više tražiti iskustva koja odražavaju njihove ličnosti, strasti i jedinstvene interese. Standardni plan putovanja polahko odlaze u prošlost, putovanja postaju prilika da se pokaže vlastiti stil i istraži ono što zaista inspirira.
Personalizirana iskustva u središtu pažnje
Putnici žele kreirati svoja putovanja prema vlastitim željama. Od adrenalinskih avantura, preko misterioznih i neobičnih ruta, do futurističkog privatnog smještaja – svako putovanje postaje izraz individualnosti. Booking.com u svom desetom izdanju prognoze otkriva da ljudi sve više biraju destinacije i aktivnosti prema ličnim afinitetima, a ne po univerzalnim planovima.
Trendovi pokazuju da se putnici oslanjaju na tehnologiju kako bi oblikovali svoja iskustva: od AI preporuka za fantastične destinacije do pametnih sistema u smještaju. Ljudi traže sadržaje koji im omogućuju da se osjećaju autentično i istražuju nove horizonte.
Fantastične i romantične destinacije
Jedan od rastućih trendova su putovanja inspirirana knjigama, filmovima i fantastičnim pričama. Više od polovine putnika želi sudjelovati u igrama uloga ili posjetiti lokacije koje prizivaju mitske svjetove, dvorce, šumske pejzaže ili srednjovjekovne gozbe. AI i digitalni vodiči pomažu u otkrivanju ovih “bajkovitih” mjesta, čineći maštu dijelom stvarnog iskustva.
Futuristički smještaj i pametni asistenti
Privatni smještaj postaje luksuz u novoj dimenziji – od robota koji pripremaju obroke i održavaju prostor do pametnih sistema za uštedu energije. Oko 77% putnika otvoreno je za ovakve inovacije, cijeneći praktičnost, sigurnost i jedinstvenost iskustva.
Putovanja kao test odnosa
Sve više ljudi koristi putovanja da testira kompatibilnost s partnerima, prijateljima ili kolegama. Pored klasičnog odmora, izazovi poput ograničenog budžeta, jezičnih barijera ili izoliranih lokacija postaju način da se ispita međusobna prilagodljivost.
Kulinarstvo i lokalni proizvodi
Putovanja se sve više povezuju s gastronomijom. Turisti biraju destinacije poznate po lokalnim specijalitetima, jestivim suvenirima i rukotvorinama. Kuhinje postaju galerije kulture, a lokalni proizvodi način da se doživi mjesto i nakon povratka kući.
Autoavanture i fleksibilna mobilnost
Putovanja automobilom u 2026. više nisu samo tradicionalni road tripovi. Dijeljenje prijevoza, korištenje aplikacija za pronalaženje saputnika i fleksibilno planiranje ruta postaju standard. Putnici cijene slobodu i mogućnost spontano mijenjati planove.
Wellness, tišina i duhovna iskustva
Wellness putovanja dobivaju novu dimenziju: personalizirani tretmani, pametna ogledala, analiza kože i prilagođeni programi spavanja postaju ključni dio odmora. Istovremeno, tišina i boravak u prirodi sve više privlače one koji žele digitalni detoks i sporiji tempo života. Duhovne prakse, astrologija i ritmovi prirode sve češće oblikuju planove putovanja.
Nostalgija i sjećanja
Putovanja kroz uspomene postaju popularna. Tehnologija omogućava lociranje starih fotografija i mjesta koja evociraju posebne trenutke. Oko dvije trećine putnika želi ponovo doživjeti sjećanja kroz posjete ovim lokacijama.
Novi razlozi za putovanje
Rezervacija više ne zahtijeva povod. Ljudi putuju da proslave vlastiti uspjeh, nove životne prekretnice ili jednostavno kako bi uživali u životu. Putovanja postaju odraz autentičnih interesa i strasti, omogućavajući izražavanje vlastite osobnosti kroz iskustva.
James Waters, direktor Booking.com-a, ističe: “Putovanja 2026. godine fokusirana su na individualnost, autentičnost i inovativna iskustva. Ljudi žele biti aktivni kreatori svojih avantura, testirati odnose, istraživati fantastične svjetove i povezivati se s lokalnom kulturom.”