Amer Bukvić: Strast vodi do pobjede!

    Amer Bukvić: Strast vodi do pobjede!

    Bosna Bank International i 8. po redu Sarajevo Business Forum 22. i 23. maja u Sarajevu nastavljaju graditi most između našeg regiona i Daleke Azije.

    “Ljudi poslovnog svijeta jugoistočne Evrope pravi su vitezovi, toliko je težak ambijent u kojem posluju. Zato s najvećim respektom trebamo gledati na njih.”

    Razgovarala: Elma Zećo

    Za razliku od prošlogodišnjeg Sarajevo Business Foruma na kojem je akcenat bio stavljen na najmnogoljudniju zemlju svijeta – Kinu, ovoga puta pažnja će biti poklonjena inspirativnoj Indiji, “Zemlji vatre” – Azerbejdžanu i svestranoj Indoneziji. Zašto, objašnjava odmah na početku razgovora Amer Bukvić, generalni direktor BBI banke:

    “Riječ je o tržištima s kojima jugoistočna Evropa može izuzetno uspješno sarađivati, no, nažalost, uprkos ogromnim mogućnostima do sada nije bilo prilike da se preduzeća, korporacije iz oba dijela svijeta direktno povežu.”

    Potencijali Balkana

    Cilj Sarajevo Business Foruma je podržati regionalnu poslovnu scenu, nove ideje, uspješne kompanije, pojedince. Kakvi su dosadašnji rezultati?

    –  Balkan, za koji se inače vežu negativne konotacije koje asociraju na podjele i sukobe, na ovom promotivnom eventu predstavljamo u njegovom pravom svjetlu ukazujući na pregršt mogućnosti koje ima u brojnim oblastima kao što su, između ostalih, turizam, poljoprivreda, proizvodnja, energetski sektor, infrastruktura. U vrijeme bivše Jugoslavije, ovo podneblje privlačilo je mlade ljude iz cijelog svijeta da dođu i upišu željeni studij, stoga smatram da ponovo može izrasti u veliko edukativno središte. To su stvari koje želimo promovisati. Sarajevo Business Forum mjesto je susreta idejnih tvoraca različitih projekata, sponzora projekata i investitora, koje pokušavamo povezati, no mi smo aktivni tokom cijele godine na ovom polju i postižemo velike rezultate, što je proizvelo bolji investicijski fond u poljoprivredi, dolazak novih medija, otvaranje novih avio linija, povećan broj turista kao i investitora u nekretnine.

    Zašto vrijedi ulagati u BiH, šta obično kažete investitorima?

    –  Mnogo sam proputovao i proživio, bio u nekih 65 zemalja, i mislim da nigdje ne postoji ono što se može naći u ovom regionu. Na tako malom prostoru postoje Dubrovnik, Bled, crnogorsko primorje, Mostar, Sarajevo, krasne planine, rijeke, more… Ako bismo ga poredili s Kalifornijom, mogli bismo reći da Kalifornija ima tematske parkove i također more, ali za tri godine možete izgraditi sve tematske parkove koje ima Los Angeles, ili San Diego, ili San Francisco. Teško je pronaći nešto uporedivo s ovim što posjeduje naš region.

    Otvoriti ulaz u zemlju!

    Šta bi se moglo uraditi kako bi uspješne poslovne priče postale masovnije u BiH?

    –  Tranzicije su bolne, s tim da je našu tranziciju pratio razarajući rat uz odlazak veoma velikog broja stručnjaka. Nije lako rane sanirati, ali ako nešto brzo ne uradimo, one bi mogle postati još dublje. Ako region ne zaustavi odlazak mladih i najkvalitetnijih kadrova, doživjet će katastrofalnu sudbinu, a može, s druge strane, ispravno postupiti i iskoristiti priliku da postane jedan od važnih centara poput Singapura, Dubaija, Hong Konga. Ovdje nema srednjih rješenja, ili će biti veoma dobro, ili veoma loše. Ključno je pitanje vremena. U BiH imamo zatvoren ulaz u zemlju, a otvoren izlaz. Zbog Šengen vize, restriktivnog načina ulaska u BiH, ne dozvoljavamo turizmu da doživi procvat. Prirodno je da ljudi odlaze, ako ne dolaze novi poslovi, novi novac. Stoga je rješenje u otvaranju ulaza u zemlju, promjeni viznog sistema, otvaranju novih avio linija, olakšavanju registrovanja firme, smanjenju poreza i troškova državnog aparata. Na ovaj način će se stvoriti uslovi za investiranje u zemlju. Mi želimo praviti fabrike, proizvoditi, odnosno da kod nas bude jeftinije proizvoditi nego, naprimjer, u Rumuniji. Za postizanje dobrog stanja nužno je uvoditi olakšice i promovisati zemlju, posebno ako želimo od turizma napraviti ozbiljnu privrednu granu.

    U 2014. godini okitili ste se titulom najboljeg poduzetnika i lidera. Koji je bio Vaš recept za uspjeh u poslu?

    –  Jedna riječ: strast. Samo tako možete pobijediti veoma veliku konkurenciju.