Nataša Hajdarević – Jednom balerina, zauvijek balerina

Nataša Hajdarević – Jednom balerina, zauvijek balerina

Bilo joj je devet godina kada ju je – poput magneta – k sebi privukla baletna umjetnost. Poslije Osnovne baletske škole u Sarajevu nastavlja se edukovati na Odsjeku za balet u Srednjoj muzičkoj školi, pa iako se kao mlada djevojka dugo zamišljala isključivo kao baletnog igrača na pozornici, sticajem okolnosti Nataša Hajdarević najveći dio vremena posvećenog baletu provodi u produkciji.

“Količina pasije koju sam osjećala prema ovoj plesnoj formi nikada nije jenjavala, samo je tražila druge puteve da se pokaže u svom najboljem izdanju”, kaže Nataša, koja je prije dvije godine s dvije kolegice balerine, Ivanom Hadžihasanović i Sveom Thaliom Ćatić, osnovala Udruženje za afirmaciju savremenog plesa u BiH “Tanzelarija”, odnosno kancelarija za ples.

“Naš cilj je bio da doprinesemo afirmaciji klasičnog baleta i savremenog plesa, te da dopunimo baletni kadar koji postaje deficitaran novim naraštajima. Otkrivajući nove talente želimo stvoriti raspoloživ kadar koji će sutra moći ući u baletni ansambl pozorišnih kuća”, dodaje Nataša, koja je 1994. godine, u opkoljenom Sarajevu, završila srednju baletsku školu kao jedina maturantica iz svoje klase.

“Prisjećajući se tih vremena, obično se kaže da je balet u Sarajevu opstao za vrijeme rata zahvaljujući mojim kolegama i meni. Baš tada smo uradili predstavu Bolero za koju nam je 26 godina kasnije Sarajevska zima dodijelila priznanje Srebrena pahuljica za očuvanje i afirmaciju baleta u ratu. Imala sam tada 18 godina. Nosila su me drugačija osjećanja, jer smo stvarali u teškom okruženju koje nas opet nije uspjelo slomiti. Zato je to moja omiljena baletna predstava.”

Nataša s direktorom festivala Sarajevska zima Ibrahimom Spahićem.

S obzirom na to da umjetnost finansijski nije najbolje regulisana oblast u BiH, i danas je, naglašava Nataša, veliki izazov baviti se njome, no uprkos tome značajni uspjesi se postižu. Jedan od njih je svakako i povjerena joj uloga izvršne producentice Balkan Dance ProjectaVolume 3,  koji predstavlja susret mladih stvaralaca i igrača iz raznih zemalja Balkana. Događaj je realizovan u koprodukciji s Institutom za umjetničku igru Beograd, Udruženjem profesionalnih baletskih umjetnika Srbije i Festivalom Velenje.

“Opredijelila sam se za produkciju umjetnosti i izuzetno sam sretna što je prepoznat kvalitet mog rada”, priča nam Nataša, koja je također dobitnica i Zlatne značke Univerziteta u Sarajevu na kojem je magistrirala Menadžment u sportu na Fakultetu sporta i tjelesnog odgoja.

“Iako je balet vizuelno prelijepa umjetnost, to je i jedna naporna fizička aktivnost, no, pomaže mnogo djeci u razvoju prevenirajući oboljenja kičme.”

A već sada bliži se i vrijeme intenzivnijih priprema trećeg takmičenja u baletu koji nosi naziv Balance odvijajući se u organizaciji Tanzelarije. Ideja vodilja projekta je razvoj plesne umjetnosti u BiH kroz takmičenje iz klasičnog baleta.

Ovogodišnji praznik baleta bit će internacionalni s održavanjem u Pozorištu mladih od 21. do 23. maja. Otkako je počeo polako graditi svoju tradiciju, Balance se iz godine u godinu izdiže na veći nivo, sve je veći broj takmičara i zvučnih imena koji sudjeluju u žiriju.

“U sklopu takmičenja bit će organizovan workshop tako da će se učesnici moći prijaviti na klasični balet ili savremeni ples, dok na kraju slijedi gala koncert na glavnoj sceni Pozorišta mladih za kojeg će tekuća godina, između ostalog, biti i godina plesa. Prošle godine našem takmičenju odazvalo se skoro 80 takmičara, a nadam se da će ih ove godine biti još više. Svi zainteresovani se već sada mogu početi prijavljivati.”

Nataša ističe na kraju da je sve što radi potaknuto ogromnom ljubavi prema baletu.

“Volim balet, to je umjetnost koju živim, prema njoj se usmjeravam cijeli život. Jednom balerina, zauvijek balerina. Sretna sam također što sam uspjela da svih ovih godina napredujem. Velika motivacija, izvor inspiracije i pozitivne energije za svaki novi korak svakako je moja kćerka Ena. Ona je moj najveći uspjeh.”


“Da nema ljubavi prema umjetnosti, afiniteta, rada i želje za poboljšanjem, ne bi bilo ni dobrih rezultata. Novca u ovom domenu nema dovoljno i on ne može nikom biti motivacija. Samo je ljubav ta koja nas pokreće.”


Elma Zećo, Furaj.ba