Ritual ispijanja kafe u svijetu

Iako se ponekad čini da stanovnici Balkana dobar dio života, pa time i radnog vremena provedu u ispijanju kafe i čavrljanju posljednja istraživanja u svijetu pokazuju da niko nije imun na ovaj čarobni napitak. Naime, prefinjeni francuzi po posljednjem istraživanju (francuski list Figaro) koriste jutarnje pauze za ispijanje kafe koju istovremeno koriste kao neku vrstu dobrodošlice na posao kao i za razgovor sa kolegama.

Kafa predstavlja svakodnevni ritual za više od 100 miliona ljudi u svijetu, drugi je najkorišćeniji proizvod na svijetu, odmah poslije nafte i drugi najpopularniji napitak u svijetu, odmah poslije vode. Dnevno se u svijetu popije 1,400 miliona šoljica kafe. Zemljama koje je proizvode donosi zaradu od 30 milijardi eura godišnje.

Još jedno istraživanje sprovedeno u Veliko Britaniji kaže da Britanci 24 minuta u toku jednog radnog dana potroše na ispijanje kafe (ako uzmemo u obzir da je ovo samo registrirani omjer) odnosno 188 dana i 21 sat tokom radnog vijeka, što preduzeća košta 490 eura godišnje po zaposlenom. Izgovori su različiti; od produktivnosti, pospanosti, veće aktivnosti, druženja sa kolegama i šta sve ne.  U studiji se navodi da zaposleni u pravosuđu kao i hotelijeri uglavnom piju crnu kafu dok su novinari skloniji aromatizovanim kafama. Na Istoku i Jugu kafa se pije sjedeći, natenane, dok se na Zapadu i Sjeveru pije s nogu, za pultom, uvijek u žurbi.

Posebno je zanimljivo istraživanje američkog lanca brze hrane Dankin Donats i specijalizovanog sajta Career Builder na osnovu koje je objavljena lista profesija čiji pripadnici najviše piju kafu za vrijeme radnog vremena. Pronađite se u pobrojanima:

-naučni radnici i laboratorijski tehničari,

-zaposleni u marketingu,

-administrativni radnicu u obrazovnim ustanovama,

-urednici i pisci,

-administrativna struka u zdravstvu,

-potom fizičari, pa zaposleni u restoranima brze hrane.

 

ČITAJ VIŠE

Prijavite se na naš newsletter

Klikom na "pošalji" pristajete da Vam šaljemo naš newsletter

povezani tekstovi

Skip to content