U slučaju krađe pasoša dok ste u inostranstvu

Preporučljivo je prije putovanja u inostranstvo napraviti fotokopiju pasoša (koju treba držati odvojeno od originalnog dokumenta). 

Pasoši - S.Višnjić

Foto: Furaj.ba

 

Veoma je važno da ukoliko izgubite dokumenta ili vas opljačkaju, slučaj odmah prijavite najbližoj policiji kako biste dobili potvrdu koju morate priložiti u Konzulat ili Ambasadu, a može poslužiti i kao identifikacioni dokument tokom rutinske policijske kontrole na ulici. Bez pasoša i prijave o gubitku možete  platiti novčanu kaznu ili u gorem slučaju, mogu zaključiti da ste ilegalni imigrant.

Nakon što u policiji dobijete pismenu potvrdu o prijavi gubitka pasoša, treba otići u najbliže diplomatsko-konzularno predstavništvo svoje zemlje, gde se pokreće postupak za izdavanje putnog lista.

Putni list je dokument sličan pasošu, ali sa manjim brojem stranica i bez korica. Putni list služi za povratak u zemlju i izdaje se državljanima koji za vrijeme privremenog boravka u inostranstvu (turističkog putovanja i sl.) ostanu bez pasoša – izgube ga ili im ga neko ukrade.

 

Da bi mogli da vam izdaju putni list, potrebno je da pored potvrde da ste prijavili gubitak u policiji, posjedujete tri fotografije, dokaz o državljanstvu i dokaz o identitetu.

 

Fotografija ne smije biti iz automata, niti starija od šest mjeseci. Na poleđini fotografije trebate napisati ime i datum rođenja – ne oštećujući je. Fotografiju ne spajati, niti je lijepiti.

Izvod iz matične knjige državljana koji nije stariji od 6 meseci. Uvjerenje o državljanstvu može vam neko od rodbine iz zemlje poslati na fax konzulata. Identitet se dokazuje pomoću nekog javnog dokumenta sa fotografijom. To su lična karta ili vozačka dozvola.

Zatim vam treba potvrda od stanice policije o gubitku, nestanku, uništenju ili krađi pasoša  i uplata konzularne takse (originalna uplatnica) na potrebni iznos prema cjenovniku konzularnih usluga.

Osobe mlađe od 18 godina uz zahtjev za putni list obavezno prilažu i:
a) saglasnost oba roditelja na obrascu Ambasade BiH na kojoj su potpisi od oba roditelja ovjereni od strane javnog bilježnika (Notarius Publicus). Ako je jednom roditelju povjereno starateljstvo ili ako jedan od roditelja nije u životu, potrebno je dostaviti dokaz o tome (pravosnažno sudsko rješenje iz BiH, odnosno izvod iz matične knjige umrlih iz BiH za umrlog roditelja). Ako roditelji nisu u životu saglasnost daju staratelji, odnosno staratelj po pravosnažnom rješenju nadležnog organa. Ako zahtjev podnosi usvojitelj djeteta potrebno je dostaviti pravosnažno rješenje nedležnog organa iz BiH o usvojenju djeteta. Ukoliko se zahtjev za izdavanje tog lista predaje lično onda jedan roditelj predaje zahtjev, a drugi roditelj preuzima novoizdati putni list.
b)  kopije druge i treće stranice pasoša od oba roditelja, jer je podnosilac zahtjeva maloljetna osoba.

U slučaju da se u trenutku gubitka pasoša nađete u zemlji u kojoj ne postoji ambasada niti konzulat Bosne i Hercegovine, prijavite se u lokalnoj stanici policije, a potom pozovite telefonom predstavništvo koje vam je najbliže. Oni su dužni da u najkraćem roku, u saradnji sa policijom u BiH i policijom zemlje u kojoj se nalazite, obave provjeru vaših podataka i dostave vam putni list – najčešće to rade posredstvom kurirske službe kao što je DHL. Ako kojim slučajem nemate novca da pokrijete troškove izdavanja i slanja dokumenta, to može učiniti neko drugi u vaše ime – uplatom na namjenski bankovni račun.

 

Putni list se izdaje samo u posebno hitnim slučajevima

Putni list služi samo za putovanje iz inostranstva u BiH (jedan smjer)

Putni list se izdaje s određenim rokom važnosti, najviše 30 dana.

Preporučljivo je prije putovanja u inostranstvo napraviti fotokopiju pasoša (koju treba držati odvojeno od originalnog dokumenta). Ukoliko državljanin Bosne i Hercegovine nije u mogućnosti pribaviti navedenu potvrdu ili dokaz o identitetu i državljanstvu, diplomatsko-konzularno predstavništvo Bosne i Hercegovine će najkraćim putem izvršiti odgovarajuće provjere, pa je za ovu proceduru potrebno pokazati razumijevanje.

 

Ukoliko ste ostali i bez kreditnih kartica, što prije pozovite call servis vaše banke (koji rade 24h), i smanjite na minimum mogućnost da neko zloupotrijebi vaše kartice.

 

 

Furaj.ba

ČITAJ VIŠE

Prijavite se na naš newsletter

Klikom na "pošalji" pristajete da Vam šaljemo naš newsletter

povezani tekstovi

Skip to content