5 savjeta o ishrani najdugovječnijeg naroda na svijetu

    5 savjeta o ishrani najdugovječnijeg naroda na svijetu

    Stanovnici japanskog ostrva Okinawa smatraju se najdugovječnijim narodom na svijetu čije životne navike i način ishrane utječu i na činjenicu da su i najzdraviji narod planete.

    Foto: Pixabay/Ilustracija

    Već na prvu, stanovnici ovog ostrva izgledaju različito od ostalih Japanaca. Imaju i drugačije običaje i jedu vrlo različitu hranu, uključujući gorku lubenicu i čaj od kurkume naprimjer.

    Braća Bradley i Craig Wilcox, kao i gerijatar Makoto Suzuki, napisali su knjigu “Okinavci: Najdugovječniji ljudi na svijetu”, kako bi svima predstavili njihov način života. Knjiga sa temelji se na naučnim dokumentacijama iz baze podataka Okinavskih stogodišnjih studija koje je sponzoriralo Japansko ministarstvo zdravstva. U knjizi se nalazi i popularni program u trajanju od četiri sedmice, koji nudi recepte i planove aktivnosti, a sve u svrhu produženja života i održavanja mladolikosti.

    Osim genetike, ishrane i vježbanja, starija populacija Okinave ne priznaje pojam penzije. Naime, oni vjeruju kako se mora ostati aktivan do kraja života, biti okružen ljudima i sretnim mislima.

    Ovo su njihove smjernice za život: 

    1. Jedite raznoliku hranu biljnih izvora
    2. Jedite bar pet vrsta voća i povrća dnevno
    3. Dnevno jedite šest ili više porcija hrane od žitarica (Okinavci najčešće jedu rižu)
    4. Ograničite unos masnoća na 15 posto ili niže
    5. Ograničite unos soli na manje od 6 grama