5 stvari koje trebate prestati raditi kad se probudite

    5 stvari koje trebate prestati raditi kad se probudite

    Po jutru se dan poznaje, tako se oduvijek govori.

    Foto: Pixabay/Ilustracija

    Odnosno, samo uz dobre jutarnje navike možete u potpunosti imati produktivan dan, kažu stručnjaci. Oni su i naveli nekoliko najčešćih pogrešaka koje biste trebali prestati raditi ujutro.

    Ne odgađajte alarm!

    Uredu, jasno nam je, još vam se spava – no odgađanje alarma biste trebali izbjegavati. Tih nekoliko dodatnih minuta neće vas okrijepiti, a osim toga, mogli biste poremetiti REM fazu. Česti prekidi prirodnog ciklusa spavanja povezani su s nizom mentalnih učinaka, poput kognitivnih problema i depresije te nizom tjelesnih učinaka kao što su metabolički problemi.

    Ne hvatajte se odmah za mobitel!

    Čim se probudite, odete u toalet, uzimate mobitel u ruke? Trebali biste to izbjegavati, kao i čitanje e-mailova, poruka na društvenim mrežama i vijesti, skrolanja po feedu dok ste još u krevetu jer vam tako mobitel ‘preuzme’ kontrolu nad prvim mislima i osjećajima. Nakon što ugasite alarm, odložite mobitel, duboko udahnite i dobro se protegnite. Pozdravite svog partnera ili djecu i popijte malo vode, piše Huffington Post.

    Smanjite unos šećera

    Ne posežite za slatkim odmah ujutro. Šećer i obrađena hrana mogu uzrokovati hormonalne promjene. Ako ga unosite u organizam odmah za doručak, možete iskusiti razne promjene raspoloženja. Doručak je najproblematičniji obrok jer se tada unosi najviše šećera u organizam. Kafa, čaj, žitarice, smoothie su neke od namirnice u kojima može biti šećera pa bi trebalo ograničiti unos ovih namirnica ujutro. Umjesto prekomjernog unosa šećera za vrijeme doručka, preporučuje se da u jutarnju rutinu uvrstite neke zdravije navike. Dobra ideja za početak jutra je šetnja ili joga.

    Umijte se fino!

    Tokom noći na vašoj se koži mogu nakupiti mrtve stanice kože ili prašina koja cirkulira u prostoru. Osim toga, neka istraživanja pokazuju da jastučnica sadrži velike količine mikroba. Prema tome, svako jutro trebate se umiti i dobro oprati lice. Stručnjaci savjetuju da ujutro izbjegavate korištenje sapuna i drugih sredstava za čišćenje kože ako ste ih koristili noć prije jer bi konstantno korištenje tih proizvoda moglo isušiti kožu. Također, iako bi vam pranje lica hladnom vodom moglo pomoći da se razbudite, preporučuje se umivanje mlakom vodom.

    Ne zanemarujete mentalno zdravlje!

    Jutra mogu biti izuzetno teška. Borite se s umorom, rješavate brojne obveze, jurite na posao… Međutim, ujutro biste trebali posvetiti nekoliko trenutaka svom mentalnom zdravlju. Također, uz nekoliko jednostavnih koraka možete popraviti svoje raspoloženje zahvaljujući čemu ćete se lakše izboriti s ostalim obvezama tokom dana. Naprimjer, kada ustanete, prvo podignite roletne i pustite prirodno svjetlo u svoj prostor. Odvojite nekoliko trenutaka za meditaciju, pisanje u dnevnik, povezivanje s voljenom osobom ili za nešto što vas opušta. Nisu svi jutarnji tipovi, no uz dobre navike, možete bolje funksionirati i tokom jutra.