6 jutarnjih navika koje vam mogu skratiti život

    6 jutarnjih navika koje vam mogu skratiti život

    Neke jutarnje navike, već smo utvrdili, mogu nam popraviti dan ili štaviše utjecati na naš život, no neke od njih mogu nam i skratiti život povećavajući rizik od hroničnih bolesti.

    Ilustracija: Pixabay

    1. Preskakanje doručka može utjecati na vaš metabolizam

    Ako preskočite doručak, to može utjecati na vašu težinu. Studija iz februara 2020. objavljena u Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism otkrila je da su sudionici koji su pojeli obilan doručak (umjesto obilne večere) sagorjeli gotovo dvostruko više kalorija tokom dana. Oni koji su doručkovali također su imali niže razine šećera u krvi i inzulina. Studija je također otkrila da su sudionici koji su jeli niskokalorični (umjesto visokokaloričnog) doručak imali izraženiji osjećaj gladi. Svi su ti učinci povezani s pretilošću, za koju istraživanje NIH-a može potvrditi da može očekivani životni vijek skratiti za 14 godina.

    ZAŠTO NE BISTE TREBALI DORUČKOVATI POSLIJE 8:30 UJUTRO?

    2. Jedenje slanine može povećati rizik od raka debelog crijeva

    Miris slanine koja cvrči u tavi jedan je od najboljih mirisa koje možete nanjušiti tokom doručka. U studiji, također iz februara 2020. objavljenoj u časopisu International Journal of Epidemiology otkrila je da jedenje samo jednog komada slanine dnevno (oko 25 grama) povećava rizik od raka debelog crijeva za 20 posto. Studija je pratila gotovo pola miliona odraslih osoba u Ujedinjenom Kraljevstvu u dobi od 40 do 69 godina tokom pet godina.

    ZOBENE KAŠE: IDEALNE ZA BRZ I ZDRAV DORUČAK

    3. Ako tokom doručka pijete sok, to može povećati rizik od dijabetesa tipa 2

    Studija iz septembra 2019. objavljena u časopisu Diabetes Care otkrila je da je povećanje unosa 100 posto voćnih sokova za ½ šalice ili više dnevno povećalo rizik za dijabetes, sedmi vodeći uzrok smrti u SAD-u, za 16%. Umjesto toga, istraživači predlažu da sokove zamijenite cijelim komadima voća koji sadrže mnogo više vlakana.

    4. Ispijanje soka od grejpa može utjecati na djelotvornost vaših lijekova

    Ako ste ljubitelj svježe cijeđenog soka od grejpa koji rado ispijate uz doručak, budite oprezni i razmislite o preskakanju te navike, posebno ako uzimate lijekove. Na primjer, Uprava za hranu i lijekove napominje da sok od grejpa može utjecati na djelotvornost određenih lijekova, poput lijekova za snižavanje holesterola i lijekova za snižavanje krvnog pritiska.

    5. Prerano pijenje kafe može utjecati na regulaciju šećera u krvi

    Studija Univerziteta Bath iz oktobra 2020. otkrila je da, ako je ispijanje crne kave prva stvar koju ujutro radite, to može negativno utjecati na kontrolu glukoze (šećera) u krvi, čimbenik rizika za dijabetes i bolesti srca – dva vodeća uzroka smrti u Americi.

    6. Ako preskačete doručak, to može utjecati na zdravlje vašeg srca

    Studija iz aprilaa 2019. objavljena u časopisu American College of Cardiology obuhvatila je 6550 odraslih osoba u SAD-u te je otkrila da oni koji su preskočili doručak imaju 87 posto veći rizik od umiranja zbog kardiovaskularnih bolesti u odnosu na one koji su doručkovali. Naime, preskakanje doručka može dovesti do viših razina kolesterola i povišenog krvnog tlaka, piše Eat This, Not That.

    Zato što jedan članak nije dovoljan…

    10 RAZLOGA ZBOG KOJIH BISTE TREBALI ŠETATI SVAKOG JUTRA

    5 STVARI KOJE TREBATE PRESTATI RADITI KAD SE PROBUDITE