Kada se smjestite u avion i prepustite letu, vjerovatno ne razmišljate o nekim stvarima koje piloti i stjuardese kriju od vas. Cijela posada u avionu, uključujući i pilote, vrlo često su umorni jer rade i do 16 sati bez pauze. To znači, postoji mogućnost da će napraviti grešku u upravljanju avionom. Srećom, uglavnom stignu brzo da odreaguju, kako bi tu grešku ispravili. U nastavku pročitajte koje stvari nikada nećete čuti od stjuardese ili pilota.
#1 Telefoni ne smetaju nikome
Mobilne telefone zapravo smijete koristiti tokom polijetanja i slijetanja, nema nikakvih konkretnih dokaza da ometaju bilo kakvu opremu na avionu, kao ni tokom leta. Jedan je korisnik Quore ( internet stranice za razmjenu iskustva) rekao da piloti znaju koristiti svoje mobilne telefone, u slučajevima kada su radijske linije preopterećene.
#2 Turbulencije nisu nešto što bi vas trebalo zabrinjavati
Većina nesreća dogodi se prilikom polijetanja ili slijetanja. Turbulencije su neugodne i mogu razbacati stvari po putničkoj kabini, pa čak i ljude, ali pilote ne brinu previše. Ipak, putnici bi ipak trebali biti oprezni, jer postoji opasnost od toga da avion naleti na strujanje zraka prema visini, što se opisuje kao da prijeđete preko ogromnog ležećeg policajca pri 800 km/h. Takva strujanja naglo podignu avion i zatim ga puste, zbog čega se čini kao da propada.
#3 Slijetanje na vodu ne postoji
Ne postoji nešto što bi se zvalo slijetanje na vodu, piloti to zovu sudarom. Zato je poduhvat koje je pilot na rijeci Hudson izveo prije nekoliko godina zaista impresivan.
#4 Možda se ne vozite s aviokompanijom koju ste platili
Velike aviokompanije često sarađuju s lokalnim aviokompanijama. Putnici kupe let preko jedne, a na destinaciji ih prevozi partnerska avio kompanija. Ono što čini razliku jest da kompanije nemaju iste sigurnosne standarde, prvenstveno u smislu broja treninga i iskustva pilota.
#5 Cijenimo pohvalu kad dobro sletimo
Znate zašto neki ljudi plješću kad avion sleti?
– Da nam kažu da smo dobro napravili posao i mi to jako cijenimo – rekao je Joe D’Eon, pilot koji ima i svoj podcast na flywithjoe.com. No s druge strane, neki aerodromi imaju kratku stazu i slijetanje je uvijek nezgodno. Tu prioritet nije finesa slijetanja, da bude sve glatko, nego da se slijetanje dogodi. Ponekad se osim kratke staze trebaju boriti i s vremenskim uslovima, pa zato nemojte nužno ocjenjivati pilota po tome koliko je glatko sletio.
#6 Često vozim s manje goriva nego što bih htio
Avio kompanije uvijek traže način da smanje troškove, pa nerijetko prisiljavaju pilote da voze s taman dovoljno goriva da odrade let. Ako se dogodi neka vanredna situacija, preusmjeravaju avion na najbliži aerodrom.