Aldina Hadžić, izvršna direktorica Mercedes-Benz vozila: Živim brend koji zastupam

Iako se sasvim slučajno i neplanirano našla u svijetu autoindustrije, Aldina Hadžić, izvršna direktorica kompanije STARline koja je ovlašteni prodajno-servisni Mercedes-Benz partner, danas je u svom poslu vrhunski stručnjak.

Razgovarala: Samila Ivković/Fotografije: Vanja Lisac

Od samog početka studija na Pravnom fakultetu, Aldina je imala želju da se bavi porodičnim pravom, a njeni afiniteti nikada nisu bili usmjereni ka ekonomiji. Međutim, od prvog radnog iskustva vezala se za brojeve, trgovinu i prodaju. Želja za učenjem i napredovanjem je rasla, ambicije postajale sve jače i sada je tu, u muškom svijetu autoindustrije.

– Počela sam s radom 2002. godine u F-AUTOCENTRU kao administrativni radnik i pomoćnik na izradi tendera, te sam tako, korak po korak, učila o vozilima. Nakon Ford-a i Volva, prelazim u ASA Grupaciju na poziciju prodajnog savjetnika za Audi. Godinama sam tako napredovala i postepeno prelazila na rukovodeće pozicije, te sam u jednom trenutku vodila pet brendova VW koncerna, zajedno s marketingom Porsche-a Sarajevo doo.

Je li Vam se bilo teško snaći u svijetu automobila, koliko su Vas prethodno interesirali?

– To je ljubav prema poslu, kao i bilo koja druga. Ili ga volite i super se snalazite ili ne. Otpor u našem okruženju prema ženama u autoindustriji postoji, odnosno unazad 15 godina je bio veći nego danas, ali kada dokažete da poznajete automobile, da možete ravnopravno i jednako odgovoriti znanjem kao žena, prihvati vas i okruženje. Činjenica je nažalost da se kao žena morate truditi više da dokažete da vi to možete i umijete.

Jasno da ste se jako dobro snašli i dokazali u ovom poslu, jer ste u augustu ove godine postali Izvršna direktorica u STARline Mercedes-Benzu. S kojom vizijom ste ušli u ovu kompaniju?

– Želja za implementacijom dosadašnjeg iskustva i znanja kao i izazov da naučim nešto više i unaprijedim vještine upravljanja u nešto drugačijem okruženju. Moja vizija je predstaviti Mercedes-Benz Brend, koji zastupam s kompanijom STARline na tržištu BiH i u Kantonu Sarajevo, kako to dosljeduje imidžu ovog brenda, utjecati na zadovoljstvo naših kupaca i osvojiti veći dio tržišta.

Koje osobine su potrebne da bi jedna žena bila izvrsna u tom poslu i stigla do neke visoke pozicije?

– Znanje, samopouzdanje, organizacija, stav, živjeti brend koji zastupate 24h, poznanstva, upornost, osmijeh  i balans privatnog i poslovnog života. Nije jednostavno, ali uz podršku i jak karakter je moguće.

Svaki prodavač automobila mora imati posebne vještine prepoznavanja potencijalnih kupaca… Kome je namijenjen Mercedes-Benz?

– Mercedes-Benz su vozila iz Premium segmenta, najvećim obimom su namijenjena korporativnim, poslovnim ljudima koji mnogo vremena provode na otvorenoj vožnji i potrebna su im udobna i sigurna vozila. S druge strane, modeli A i B klase zadovoljavaju i segment mladih ljudi i mladih bračnih parova. GL modeli su privlačna SUV kategorija pogodna za srednju dob, populacija koja uživa u sportskim aktivnostima i kretanju po planinskim predjelima.

Šta je, prema Vašim iskustvima, ključ uspješnih kompanija, poput one u kojoj radite?

– Kvaliteta prodaje i postprodaje, te zadovoljni klijenti usluga koje kompanija pruža. Svakako i zadovoljni uposlenici i ugodna radna atmosfera u kompaniji, proaktivni i savremeni lideri koji upravljaju kompanijom, praćenje tržišta i aktivnost projekata.

Otkrijte nam kako motivirate svoje uposlenike i činite atmosferu na poslu pozitivnom?

– Ja sam timski igrač i volim ljude, smatram da bez ljudi i ulaganja u iste kvaliteta kompanije nije dugoročna. Ulaganje u ljude je proces koji traje kod nekoga manje, negdje duže i nisam u potpunosti saglasna s tim da smo svi zamjenjivi, jesmo naravno, ali po koju cijenu… Motivacija ljudi se podstiče svaki dan, od načina na koji ih pozdravite ujutru do načina na koji rješavate konflikte i prepreke na koje nailazimo svaki dan. Volim da imam pozitivno okruženje i uposlenike koji pronalaze načine da nešto urade, a ne da smišljaju izgovore kako se nešto ne može.

Kao jedna uspješna žena, šta biste savjetovali drugim ženama na njihovom putu ka uspjehu?

– Da ne pokušavaju u svemu biti uspješne. Dovoljna je karijera, majčinstvo i biti dobra podrška kao supruga. Najveći je uspjeh imati balans u svim segmentima života i uživati u svakom uspjehu, a pri tome ostati čovjek.

Pretpostavljam da su u Vašem poslovnom okruženju većinom muškarci… Kakva je komunikacija na toj relaciji, jesu li kolege uvijek raspoložene da priskoče u pomoć?

– Najljepše je kad dođete u fazu da ste ravnopravni drugovi koji pričaju muškim jezikom i međusobno se jednako poštujete. U kompaniji STARline ima i mnogo žena, tako da ne mogu reći da sam okružena isključivo muškarcima, ali je činjenica da je autoindustrija i dalje većinom muška branša. Uz malo šarma i mnogo znanja, komunikacija funkcioniše savršeno.

Jeste li se ikada susretali s predrasudama da ženama nije mjesto u automobilskoj industriji?

– Jesam u samom početku svoje karijere kao direktni prodajni savjetnik u salonu gdje ljudima treba vremena da steknu povjerenje da žena, tada djevojka, je dovoljno kompetentna pomoći vam u odluci kupovine vozila i objašnjenju voznih performansa. Međutim, kako sam ranije već i navela, upornost, znanje i samopouzdanje mijenja opštu sliku prema krajnjim kupcima.

Da niste u automobilskoj industriji, čime biste se bavili? Postoji li neka branša prema kojoj gajite simpatije?

– Kao i većina žena pretpostavljam, mogla bih se vidjeti u svijetu kozmetike i mode. Volim kremice, parfeme, kozmetiku… Mirišem, osluškujem o novitetima na tržištu, volim čitati i istraživati na ove teme.

Kada poželite odmoriti od poslovnih obaveza, kako provodite svoje vrijeme?

– Trudim se nadoknaditi svaki trenutak sa svojom porodicom. Emotivna sam i volim kada smo skupa, to me ispunjava. Volim da čitam i tražim vrijeme za to kad god mogu. Imam veliku sreću da imam prijateljice koje jako volim i pred kojima nemam nikakvih tajni, ni ustručavanja, te uvijek nađemo slobodno veče za čašu vina i smijeh.

Sigurno se često otiskujete na poslovna putovanja, može li se i u tom smislu uživati u putovanju i destinaciji na kojoj se nađete?

– Zahvaljujući svom poslu, svih ovih godina, zaista sam imala priliku otići na savršene lokacije i uživati u druženju s vrlo dragim ljudima iz cijelog svijeta. Kada volite svoj posao, svaki trening je uživanje, ugodno spojeno s korisnim. Jedini dio koji najviše umori jeste putovanje do određenih destinacija i povratak, sve ostalo je divno iskustvo i uspomena.

Šta je, prema Vašem mišljenju, ključno za pronalaženje uspješne ravnoteže između posla i privatnog života?

– Organizacija i podrška partnera i porodice kao i razum sviju nas.

Šta biste sebi, na poslovnom i privatnom planu poželjeli u Novoj godini?

– Zdravlje uvijek i prvo, snagu i ustrajanost, nove izazove, mnogo smijeha i zdravo okruženje.

ČITAJ VIŠE

Prijavite se na naš newsletter

Klikom na "pošalji" pristajete da Vam šaljemo naš newsletter

povezani tekstovi

Skip to content