Amra Makan, marketing i PR menadžerica kompanije Hyundai Auto BiH, još kao djevojčica se interesovala za svijet automobila. Pratila je trke Formule 1 i druge mototrke ni ne sluteći da će jednog dana raditi u najbržem rastućem automobilskom brendu u svijetu.
Razgovarala: Semra Hodžić
- Otkud u svijetu automobila i kako si se snašla u tom poslu?
Kao studentica Ekonomskog fakulteta u Sarajevu na smjeru marketing zavoljela sam i poželjela vidjeti sebe u dinamičnoj branši u kojoj sam se našla zahvaljujući svojim mentorima. Nakon diplomskog rada imala sam opciju odabrati bankarski ili svijet autoindustrije, i jasno je šta sam odabrala. Odabrala sam ovaj svijet upravo očekujući dinamiku, stalne promjene, novitete i kreativnost baš zbog tog jer se to uklapa sa mojim temperamentom i karakterom. Kako sam se snašla dovoljno govori činjenica da sam u tom svijetu od 2007. godine.
- S kojom vizijom si došla u to kompaniju?
Skoro je decenija kako sam član Hyundai porodice. Hyundai je brend koji je dugi niz godina najbrži rastući brend u svijetu, a samo činjenica da je to brend koji ima takvu ekspanziju, jednako ostavlja mogućnost pojedincu da ga razvija, te koristi maksimalno njegove potencijale. Ono što je naravno najvažnije jeste da se brend razvija uporedo sa kvalitetom. Moja vizija je bila iskoristiti sav potencijal brenda i priliku za njegov dalji razvoj u Bosni i Hercegovini, ali podjednako razvijati sebe, svoje znanje, učiti i svakim danom sticati nove vještine jer to je ono što marketing zahtjeva.
- Za svaki uspjeh je potrebno dosta truda. Šta sada znaš da treba jedna žena da ima kako bi se snašla u svijetu automobila?
Da bi žena uspjela u autosvijetu treba biti marljiva, vrijedna, tačna, s jasnom vizijom o brendu, proizvodu i branši, ali na kraju najvažnije je da mora voljeti ono što radi.
- Koji je tvoj najveći uspjeh u toj kompaniji?
Najveći uspjeh je kontinuirani rast i razvoj Hyundai brenda u BiH u posljednjih osam godina. S obzirom na to da je marketing jedan od glavnih generatora rasta svake kompanije, time se najviše ponosim. Teško je izdvojiti jedan projekat jer iza mene se nalazi bezbroj implementiranih događaja, promocija, press konferencija, kampanja, saradnji, lokalnih, regionalnih, svjetskih.
Ipak ću izdvojiti neke za mene posebne projekte poput Hyundai Fan Parka Sarajevo 2014. godine zahvaljujući kojem se Sarajevo našlo rame uz rame sa četiri ostale svjetske metropole poput Sydneya, Torina, Berlina i Madrida. Tu su svakako i projekti kooperacije sa drugim firmama, a jedan od njih je Red Bull Cliff Diving u Mostaru za koje je 2018. godine regionalni Hyundai HQ dodijelio i nagradu za marketing na čijem se čelu nalazim, na što sam jako ponosna.
- Hyundai Elantra je proglašena za Best buy auto ove godine. Zbog čega bi preporučila nekom da ga vozi i koji model još preporučuješ?
Zašto Hyundai? Pouzdanost, kvalitet, sigurnost, privlačan dizajn, savršen omjer uloženo-dobijeno samo su neki od mojih argumenata. Nemoguće je preporučiti i izdvojiti jedan model, jer svaki ima svoje ciljno tržište i kupce koji imaju različite potrebe i preferencije. Hyundai Elantra je proglašena za Best Buy vozilo u BiH po izboru Klix auta u 2020. godini. To je jedno od najprodavanijih Hyundai vozila u svijetu, mislim da ta činjenica dovoljno govori o njemu. S druge strane, ukoliko bih izdvojila jedan Hyundai model koji je najtraženiji i najprodavaniji u BiH, to je Hyundai Tucson. Hyundai Tucson je ultimativni pobjednik posljednjih godina kada su SUV vozila u BiH u pitanju, on ruši sve stereotipe jer od prvog dana promoviranja na tržištu BiH 2015. godine pa sve do danas potražnja za njim kontinuirano raste.
- Kroz neke promotivne kampanje promovirali ste ljepote BiH. Koje ste to destinacije izdvojili i zbog čega?
Zahvaljujući regionalnoj testnoj vožnji za i30 na kojoj su u BiH prisustvovali prvi put mediji iz devet zemalja regije i šire, dobila sam priliku ujedno da pokažem djelić prirodnih ljepota, običaja, tradiciju i svu šarolikost naše zemlje. Hyundai karavan sa medijima krenuo je od Sarajeva preko Konjica, Jablanice, Mostara do Međugorja sa posjetama i obilaskom svih mjesta, ali sa naglaskom na posjetu Starog mosta i mostarske čaršije, prelijepog etnosela u Međugorju, vodopada Kravice… Uz sve to naravno zvanice su imale priliku probati naše domaće specijalitete, posjetiti vinarije, vidjeti neke od tradicionalnih igara Hercegovine, te kako se to nekad rezao i spremao duhan na tradicionalni način. Sve u svemu cilj je bio dostojno predstaviti našu zemlju i pokazati ono najljepše što imamo.
- Tvoj posao podrazumijeva i putovanja – uspijevaš li bliže upoznati neke destinacije? Koje bi izdvojila kao najposebnije?
Trudim sa da spojim ugodno sa korisnim koliko je moguće i da na svakoj novoj destinaciji odem u staru jezgra grada, probam neko tradicionalno jelo ili vidim neke znamenitosti i obilježja mjesta gdje sam. Jako je teško izdvojiti neku destinaciju jer svaka od njih ima nešto posebno, al’ ako bih gledala kompletno najviše su me se dojmili gradovi Porto, Tbilisi i Šangaj. Privatno se zaista trudim da putujem što više, jer jednostavno u određeno vrijeme shvatiš da upoznavanje drugih kultura, gradova, običaja ti je postao hobi, pa kad se desi da duže vrijeme ne odeš negdje makar 50 km dalje osjećaš nemir i potrebu da se krećeš. Zahvaljujući tome da je moja porodica u Jablanici, živim na dvije destinacije, tako da možda i ta činjenica ide gore navedenom kao potvrda.
- Gdje bi bila da nisi u autoindustriji?
Mislim da sam odabrala savršeno polje koje mi odgovara, tako da bih se vjerovatno opet bavila marketingom ili bih ostala do kraja u sportu.
Rukomet, prva ljubav
U voljenoj Jablanici Amra se zaljubila u rukomet. Petnaest godina je ostavljala srce na terenu i željela s njim pisati romane, ali je život odveo u drugom smjeru. Ipak, prvu ljubav nikada nije zaboravila.