Od 9. do 15. juna 2025. godine, Sarajevo je bilo domaćin četvrtog izdanja Sarajevo Photography Festivala, jedinstvene regionalne platforme posvećene umjetničkoj i dokumentarnoj fotografiji. Kroz bogat glavni i prateći program, festival je okupio renomirane autore, kustose i vizuelne edukatore iz cijelog svijeta, otvorivši prostor za razmjenu znanja, iskustava i ideja.
Izloža Solar Portraits, Foto: Amina Alađuz-Lomigora
Festival su obilježile snažne izložbe koje su otvorile važne društvene, ekološke i lične teme. Među najzapaženijima je bila “Leaving and Waving” u Umjetničkoj galeriji Bosne i Hercegovine američke fotografkinje Deanne Dikeman, intimna 27-godišnja hronika oproštaja s roditeljima, te “Bamburci” Dženata Drekovića u Historijskom muzeju BiH, koji kroz upečatljive maske i rituale dokumentuje arhaičnu proslavu iz Severne Makedonije. Vizuelni kolektiv Belgrade Raw i umjetnica Jelena Nikolić predstavili su izložbu “Malo toga mi je gadno, mnogo toga mi je žao” u Manifesto galeriji; tihu i duboko emotivnu hroniku svakodnevice. Na trgu Susan Sontag otvorena je i moćna izložba “Solar Portraits” španskog fotografa Rubéna Salgada Escudera, čiji portreti osvijetljeni solarnom energijom istražuju uticaj elektrifikacije na svakodnevni život ljudi bez pristupa struji.
Pobjednik Grand prix-a Sarajevo Photography Festivala 2025 Robin Tutenges, Foto: Sanela Babić
Vrhunac festivala bila je svečana dodjela nagrada u Narodnom pozorištu Sarajevo. Grand Prix osvojio je francuski fotograf Robin Tutenges, čiji je rad proglašen najboljim u kategoriji dokumentarne fotografije. Nagrade su dodijeljene i u kategorijama pejzažne, modne, portretne, konceptualne, mobilne i event fotografije, s finalistima i pobjednicima iz 66 zemalja svijeta. Njihove radove publika može pogledati na zajedničkoj izložbi u Umjetničkoj galeriji BiH, inspirisanoj ovogodišnjom festivalskom temom Weltschmerz.
Izložba Bamburci, Foto: Amina Alađuz-Lomigora
Uz izložbe, program Sarajevo Photography Festivala obuhvatio je i brojne radionice, panele i razgovore: radionicu crno-bele analogne fotografije Adila Sokolovića, trodnevnu radionicu izrade fotoknjiga Silvije Sachini i Clémence Vallot iz atinske MISC Galerije, te radionicu “Crossroads: New Journeys” Vladimira Živojinovića i Pierrea Mohamed-Petita. Održana je i video radionica za djecu “Silence, we’re filming!” vizuelne umjetnice Dorotee Škrabo (Skrabzi), zatim takmičenje u uličnoj fotografiji “Friday Frames” koje je vodio Belim Islam, te projekcija inicijative Square Mile fondacije VII. Od razgovora i panela izdvajaju se artist talk Nikole Olića, SPF Talks s Vukašinom Danilovićem, kao i panel diskusija “Art in the Age of Continuous Reproduction” kojom je predsjedavala Jelena Blagović. Subotnji Book Table bio je posvećen promociji i prodaji fotoknjiga, a cijeli program zaključen je projekcijom dokumentarca Gregory Crewdson: Brief Encounters u saradnji s BURA Film Festivalom iz Hrvatske.
Aida Redžepagić, direktorica festivala, Foto: Amina Alađuz-Lomigora
Festival, koji je od lokalne inicijative prerastao u europski relevantan događaj, ostvaruje suradnju s ključnim kulturnim institucijama kao što su Umjetnička galerija BiH, Historijski muzej BiH, Goethe-Institut, Europe House, Ambasada Španije u BiH, Općina Novo Sarajevo, Ministarstvo kulture i sporta Kantona Sarajevo, Evropska unija u BiH, Canon Avtera, Galerija Manifesto, kao i platforma Kultura na ulice.