Decenija Nestlé ulaganja u zdravije generacije u regiji

    Decenija Nestlé ulaganja u zdravije generacije u regiji

    Konferencijom “Savez za zdraviju budućnost” Nestlé i partneri obilježili su 10 godina snažnog prisustva u zemljama regije.

    Pred više od 150 stručnjaka iz područja nutricionizma, zdravlja i obrazovanja, raspravljalo se o prehrambenim i zdravstvenim trendovima unutar regije, te o budućnosti hrane. Predstavljeni su i rezultati regionalnog projekta kompanije, koji je od početnih 2.000 djece tokom prethodne decenije obuhvatio više od njih 200.000 iz 1.776 osnovnih škola u Bosni i Hercegovini (projektom Zdravo), Hrvatskoj (projektom Vrtim Zdravi Film), te Srbiji (projektom Zdravo rastimo).

    Prehrambeni i zdravstveni trendovi prikazani su kroz rezultate istraživanja o navikama i ponašanju osnovnoškolske djece kada su u pitanju prehrana, dijeta, te tjelesna aktivnost, kao i vrijeme provedeno uz ekrane. Istraživanje pokazuje da, prosječno, svega trećina djece u regiji ima preporučenih 5 obroka dnevno, čak 1 od 10 njih ne jede u obrocima, dok su s druge strane dobri pokazatelji da redovno doručkuje 7 od 10 djece. Znanje o optimalnom dnevnom nivou tjelesne aktivnosti posjeduje približno 50 posto djece, ali svejedno je minimalno 60 minuta dnevno tjelesno aktivno manje od 40 posto njih. Svojom tjelesnom težinom zadovoljno je nešto manje od 50 posto djece, a čak 8 od 10 njih stalno ili povremeno razmišlja o svojoj težini.

    „U posljednjih 5 godina, evidentan je porast broja djece koja pred ekranom provode znatno više vremena nego je to preporučeno. Paralelno sa ovom pandemijom fizičke (ne)aktivnosti, koja je prisutna u zemljama regije, raste i nezadovoljstvo djece fizičkim izgledom. Ovi rezultati nam ukazuju da je potrebno nastaviti s edukacijom djece, ali i njihovih roditelja, kao i subjekata u školama, kako bismo utjecali na pozitivne trendove”, izjavio je Erol Kovačević, profesor na Fakultetu sporta i tjelesnog odgoja Univerziteta u Sarajevu.

    Kada je riječ o budućnosti hrane, naglasak je na pružanju pomoći roditeljima i odgajateljima u usmjeravanju djece prema zdravim životnim navikama, te prilagođavanju portfolija proizvoda globalnim trendovima, naglasili su iz kompanije Nestlé.

    „Ljudi danas sve više traže ravnotežu u što boljem izboru namirnica, s naglaskom na namirnice biljnog porijekla. S obzirom na to da su prirodni resursi ugroženi, moramo razmišljati o održivom sistemu hrane – ne samo o namirnici, nego i o cijelom putu njenog nastanka. Bez zdravog okoliša nema ni zdrave hrane. Na tom putu oslonit ćemo se na nauku i nove tehnologije, koje će dati rješenja za optimalan uzgoj hrane”, izjavila je nutricionistkinja Koraljka Novina Brkić.

    Na konferenciji se raspravljalo i o uzrocima nastanka i nestanke debljine kod djece, te potrebi multidisciplinarnog pristupa zdravlju.

    „Gotovo 30 posto djece u Evropi ima prekomjernu tjelesnu masu, a situacija u regiji nije puno drugačija. Budući da dijete nije odgovorno za svoje zdravlje i nutritivni status, već njegovi roditelji, ali i cjelokupno društvo na lokalnom i globalnom nivou, potrebno je ustrajno raditi na motivirajućem okruženju”, izjavila je dr.sc. Tena Niseteo, predsjednica Hrvatskog saveza nutricionista.

    O načinima na koje se promijenila struktura bolesti i čimbenicima koji utječu na zdravlje govorila je u svom izlaganju predsjednica Evropskog udruženja za dječju gastroenterologiju, hepatologiju i prehranu Sanja Kolaček: „Prvih 10 godina djetetovog života je ključno, tokom tog razdoblja različiti okolišni čimbenici, poput prehrane, tjelesne aktivnosti i zagađenja, mogu utjecati na to da u kasnijim decenijama života osoba obolijeva od raznih autoimunih, kardiovaskularnih i drugih bolesti. Ako nešto želimo mijenjati, moramo to raditi u tih prvih 10 godina i za to nije dovoljan jedan profil stručnjaka već je potreban tim, podrška šire zajednice. Samo uporan timski pristup može učiniti razliku.“

    Na kraju konferencije, koju je moderirala Darija Vranešić-Bender, govornici su se složili da su uloga roditelja, saradnja privatnog i poslovnog sektora, te vršnjačka edukacija ključni za odgoj zdravijih generacija. U skladu s time, kompanija Nestlé najavila je još ambicioznije planove.

    „Budućnost projekta vidimo kroz povećanje broja uključene djece i roditelja, povećanje investicije od 25 posto u odnosu na raniju godinu, nastavku suradnje s našim dosadašnjim partnerima, te povezivanju s drugim nacionalnim programima s ciljem stvaranja zdravijih navika kod djece”, zaključila je Neli Angelova, direktorica komunikacija za JI tržište, te pozvala sve dionike na zajedničko djelovanje.