Nađa Lutvikadić Fočo: Furam svoj film

    Nađa Lutvikadić Fočo: Furam svoj film

    “Još uvijek se tražim i nanovo upoznajem”

    Nađa Lutvikadić Fočo; Foto: Irfan Redžović

    Razgovarala: Elma Zećo

    Foto: Irfan Redžović

    U 21. vijeku sve je više žena koje osvajaju vrhove različitih poslovnih i društvenih sfera, predstavljajući sa svojim obrazovanjem ogroman potencijal za stručne i rukovodeće pozicije u preduzećima. One se s punim pravom bore za moć odlučivanja i uspijevaju razviti atraktivniju poslovnu kulturu koja rađa bolje poslovne rezultate. 

    Na ovaj način most BH Telecoma s javnošću gradi već godinama Nađa Lutvikadić Fočo, a tim koji predvodi stvara kampanje koje se pamte i iznenađuju. U svijesti potrošača BH Telecom stoga se nije pozicionirao samo kao jedna od najjačih kompanija u BiH – to je bh. gigant među operaterima čiji se proizvodi moraju imati.      

    Čvrsti oslonac

    Nađa Lutvikadić Fočo; Foto: Irfan Redžović

    Vaše ime ne vežemo samo na javnoj sceni za dugogodišnji rad u BH Telecomu, nego, prije svega, za javni dojam o ovoj kompaniji koji stičemo kroz različite kampanje. Koliko požrtvovanosti zahtijeva Vaša funkcija, te koliko ste često u prilici da se borite za svoje ideje, uzimajući u obzir kompleksnost svih velikih preduzeća?

    – Mi, kao pojedinci, prolazni smo u odnosu na kompanije, brendove, ideje i projekte u kojima učestvujemo, ili na kojima radimo. Imam sreću da radim posao koji povezuje stvari koje volim – komunikaciju i promociju, tako da često osjećam da ne radim, nego da ulažem energiju iščekujući finalni proizvod i reakciju na njega. Borba za ideje je prisutna i u velikim i u malim sistemima, ali je bez sumnje borba kompleksnija u korporacijama zbog procedura i nivoa odlučivanja, što nosi i svojevrsnu draž. Najvažnije je imati dobre kolege i saradnike, uz slobodu povremenog izlaska iz okvira. Prvenstveno mislim na ljude koji nisu samo kreativni, profesionalni i odgovorni, nego i pozitivno zrače na svoje okruženje, izvlačeći iz nas kreativni potencijal kao i najbolje profesionalne i ljudske vrijednosti.

    Svi se slažu da je pandemija radikalno uticala na ulaganje u promociju. Kako BH Telecom u tom smislu prolazi kroz ovaj period?

    – Ponosno mogu reći da smo jedna od rijetkih kompanija koja tokom pandemije nije prekinula aktivnosti promocije. Sarađivali smo s brojnim domaćim medijima i partnerima, svjesni da pandemija neće vječno trajati i da život moramo nastaviti. Članovi No Limit Festivala su to prepoznali proglasivši BH Telecom za oglašivača godine 2020. Trudimo se biti partner za sva vremena – partner koji podražava prvenstveno domaću produkciju i medije s ciljem plasiranja odgovarajuće poruke.

    Postoji li projekat na kojem trenutno ‘krčkate’ puni ushićenja?

    – Povodom Dana BH Telecoma planiramo promovirati novi projekat na kojem dugo radimo. Sigurna sam da će imati značajan odjek u javnosti. Za sada mogu reći samo da se radi o projektu koji vjerodostojno oslikava naše opredjeljenje da promoviramo dobre priče.

    Ko je Vama desna ruka u poslu?

    – Uglavnom, žene. I pokoji muškarac. To je jedan tim ljudi koji me inspirira, kritizira po potrebi, daje iskrene savjete. Na njih se mogu osloniti u svakoj situaciji. 

    Moja inspiracija

    Nađa Lutvikadić Fočo; Foto: Irfan Redžović

    S obzirom na Vaše iskustvo u PR industriji, Vi ste rado viđen predavač na edukativnim predavanjima. Na koji način predstavljate polaznicima posao za koji su se opredijelili?

    – Najljepši dio mog radnog angažmana su predavanja iz oblasti komunikacija, javnog nastupa i odnosa s javnošću. Energija koju razmijenimo postaje odličan motivator za istraživanje novih caseova i alata koje mogu koristiti na predavanjima. Rekla bih da je u ovom slučaju posao pronašao mene, jer sam od djetinjstva bila glasni borac za ljudska prava, uglavnom žrtava, i njihov predstavnik, zastupala sam svoj razred i preuzimala na sebe brojne druge aktivnosti koje su iziskivale govorničke vještine. Tokom srednje škole – bilo je to vrijeme rata – zaposlila sam se na Radiju M i tako uplovila u svijet medija, a potom i odnosa s javnošću, gdje prirodno ugrađujem svoje osobine u sve poslove kojeg radim.   

    Za koju stvar ste se najviše morali boriti u karijeri?

    – Najviše sam se borila dokazujući suštinu i važnost komunikacije, odnosa s javnošću, koliko im je važno pristupiti strateški, a ne ad hoc. Vjerujem da su to ljudi na našim prostorima konačno počeli ispravno razumijevati. 

    Ko Vas je uvijek motivirao i pokretao kroz život?

    – Primarno su to dobri ljudi sa životnim iskustvom. Moji roditelji, moja sestra koja je preživjela ranjavanje, njena borba s kojom se, u mojim očima, s lahkoćom nosi, moj brat koji je uvijek spreman pomoći, moj suprug, koji mi je pomogao da postanem bolja osoba, moja djeca, moji prijatelji, pa čak i nepoznati ljudi na društvenim mrežama nad čijim se interesantnim objavama zamislim i izvučem iz njih pouku, ali i ljudi na ulici kao i sama priroda. Sve oko mene me oblikuje svakodnevno. 

    Kako preživljavate padove?

    – Prikupim snagu, udahnem, nasmijem se i ustanem. Padovi su sastavni dio života. Sve dok nije zdravlje u pitanju, lahko je ustati i krenuti ispočetka.

    Vječito tragam i istražujem neotkriveno

    Nađa Lutvikadić Fočo; Foto: Irfan Redžović

    Koliko je za Vas izazovno napraviti balans između privatnog i poslovnog života, te pod budnim okom držati svaki trenutak odrastanja djece?

    – Do sada uspijevam nekako. Ključna je organizicija vremena i obaveza. Nekad davno sam se smijala slušajući u Aziji o modulu upravljanja vremenom. Pitala sam se šta će to meni, dok danas koristim svo stečeno znanje, uključujući i savjete prijateljica. Napravim male ‘izlete’, ali i taj ‘nered’ donese nešto novo. Ipak, nismo mašine, nego bića koja zaslužuju promjenu koja će ih oplemeniti.

    Postoje li destinacije na koje se rado otisnete s porodicom?

    – Putovanja su naša porodična investicija i mnogo se trudimo oko izbora lokacije i sadržaja. Djeca su navikla na daleka putovanja, raduju se susretima s novim kulturama i njima namijenjenom sadržaju. Suprug je apsolutni pobjednik u izboru zanimljivih lokacija koje nisu turistički potrošene, a uvijek se potrudi da i moja znatiželja za ostacima starih civilizacija bude zadovoljena. Vodim se mudrom mišlju da se posebno znanje dobija na putovanjima, stoga vječito tragam i istražujem neotkriveno.

    Pamtite li neku zanimljivu anegdotu s putovanja?

    – Anegdota ima uvijek, ali prespavani jutarnji let iz Larnake mi je ostao u sjećanju kao simpatična trauma (smijeh).

    Kako biste strancima koje susrećete na putovanjima opisali BiH?

    – Divna zemlja, puna prirodnih ljepota, odlične i jeftine hrane, sadržaja za sve generacije, ali i dobrih ljudi koji je mnogo vole. BiH je srdačna, u nju je svako dobrodošao. 

    Koje vrijednosti su Vaša vjerna pratnja na životnom putu?

    – Iskrenost, hrabrost, sloboda i znatiželja. Još uvijek se tražim i nanovo upoznajem.