Automobil koji je stigao na tržište 1972 označio je prekratnicu u svijetu mobilnosti. Bio je to SEAT 127. Sa više od 1,3 miliona prodatih primjeraka, postao je najprodavaniji SEAT model svih vremena sve do dolaska SEAT Ibize koja nakon pet generacija još uvijek drži titulu sa više od 6 miliona prodatih primjeraka. Ove godine, pola vijeka nakon lansiranja modela 127, ova dva modela, mjerila u svojim epohama u pogledu tehnologije, dizajna i bezbjednosti, po prvi put su zajedno izašla na cesti.
Dva modela koja ne mogu biti više različita – kontrastna veličina, ravne linije nasprem zaobljenih oblika, 13 prema 18-inčnih točkova. Teško je zamisliti da je Ibiza potomak modela 127. Ciljajući mladu demografsku kategoriju, „127 je bio dostupan u pet boja i po prvi put je uključivao stražnji otvor za povećanje nosivosti“ – ističe Isidre Lopez, šef SEAT Historic Car Collection. „Sa svojim pet vrata i devet boja, Ibiza nastavlja da bude omiljeni automobil za mlađe generacije“, naglašava Uwe Alsleben, SEAT-ov inženjer za istraživanje i razvoj.
Dva mala automobila sa velikim enterijerom. Uprkos malim proporcijama, putnički prostor 127 je bio zaista prostran. „Zahvaljujući dobroj upotrebi prostora i karoserije, 80% automobila je bilo prilagođeno putnicima“, objašnjava Isidre. Ibiza je, s druge strane, „uspjela da održi prostranost kao karakteristiku, a istovremeno uključuje ključni element današnjice – infotainment“, kaže Uwe. Kako? Sa ekrenom do 9,2 inča, 20% većim nego kod četvrte generacije, i digitalanim kokpitom od 26 centimetara.
Godine 1972 jedini način da komunicirate sa svojom okolinom bio je kroz prozore. Na Ibizi komunikacija ide mnogo dalje što ga čini 100% povezanim automobilom. „Full link sistem vam omogućava da povežete svoje pametne telefone sa automobilom, dok SEAT Connect daje stalan pristup internetu i obuhvata cjelokupnu interakciju unutar i izvan vozila“, kaže Uwe.
Skok u sigurnosti. “127 je bio prvi SEAT automobil opremljen sigurnosnim pojasevima u tri tačke i prvi sa pogonom na prednje točkove, što ga je učinilo sigurnim i lakim za vožnju“, objašnjava Isidre. Međutim, iako je bio jedan od najsigurnijih automobila svog vremena, ne može se porediti sa naprednim sigurnosnim sistemima pete generacije Ibize kao što su sistem podrške kod promjene trake, funkcije prepoznavanja umora, adaptivni tempomat te prepoznavanja saobraćajnih znakova.
Osvjetljavanje ceste. Jedna od glavnih inovacija u rasvjeti modela 127 bila su njegova pravougaona prednja svjetla, promjena u odnosu na okrugle prednje svjetlosne jedinice prethodnih modela. „ Ovo je omogućilo veću svjetlosnu efikasnost i moderniji izgled“, naglašava Isidre. Svjetlosne godine naprijed, „Ibiza posjeduje Full LED tehnologiju, sa prepoznatljivim trouglastim bijelim svjetlima, kao i ambijentalnim osvjetljenjem u unutrašnjosti“, kaže Uwe. „Prije pedest godina, SEAT 127 je počeo da osvjetljava put koji danas pripada Ibizi“, kaže Isidre.