Naida Bećar: Moje putovanje u nevjerovatni Jordan

Putovanje u Jordan nalazilo se na mojoj bucket listi već duži period. Drevna zemlja nevjerovatne historije zasigurno zauzima posebno mjesto u razvoju svjetske civilizacije. Ukoliko želite da upoznate ovu zemlju na Bliskom Istoku zasigurno je ovo post sa svim detaljima i informacijama koje su vam potrebne.

Zvanični naziv države je Hašemitska Kraljevina Jordan. Riječ „hašemitska“ znači da vladajuća dinasija potiče iz roda poslanika Muhammeda a.s.. Nalazi se na jugozapadu Azije, između Sirije, Iraka, Saudijske Arabije, Izraela i Palestine. Upravo preko 75% stanovništa su Palestinci. Glavni grad je Amman, koji predstavlja ekonomski, politički i kulturni centar Jordana. Vrlo zanimljivo je da trenutno u glavnom gradu živi oko 4  miliona stanovnika, dok je brojka prije 10 godina iznosila tek 1 milion.

Jordan je poprilično skupa turistička destinacija i moja preporuka je da ranije isplanirate cjelokupno putovanje. Iz Beča i Budimpešte možete pronaći vrlo povoljne cijene povratnih avio karti za Amman. Mi smo se odlučile da letimo iz Budimpešte. Cijena povratne avio karte bila je 50 € i na tu cijenu dodale po 20 € za priority check in koji uključuje i dodatni ručni prtljag do 10 kg. Avio karte smo kupile otprilike 2 mjeseca prije putovanja.

Obzirom da Jordan nije samo Petra željele smo maksimalno upoznati državu za 4 dana. Ambiciozno, ali kasnije uspješno i vrijedno svih neprespavanih sati! Kako bismo to ostvarile, tragale smo za najboljim rješenjem ali i najpovoljnijim. Nakon dosta poslanih upita zaključile smo da nam je najbolje rješenje rent a car. Uz pomoć prijatelja koji živi u Jordanu, uspjele smo rezervisati vozilo za 20 JOD/dan. Na navedenu cijenu se naravno dodaje trošak goriva. Za našu rutu bilo nam je potrebno 50 JOD.

Imajte u vidu da je JOD (jordanski dinar) poprilično jaka valuta, jača od eura i američkog dolara. Tako da 1 JOD = 2,47 KM, 1,27 EUR odnosno 1 JOD = 1,41 USD.

Jordan Pass je genijalna stvar koja uključuje vizu, ulaz u preko 40 lokacija historijskog i kulturnog značaja, te ulaz u Petru. Cijena zavisi od broja ulaza u Petru, tj. da li želite posjetiti Petru 1, 2 ili 3 dana. Mi smo izabrale opciju Explorer i cijena iznosi 70 JOD (89 €). Jordan Pass se kupuje isključivo online, a počinje da vrijedi od trenutka kada uđete u državu. Jedini uslov za dobijanje vize uz Jordan Pass jeste da ostajete minimalno tri noći u Jordanu. Ukoliko ne ostajete, a kupili ste Jordan Pass, iznos za vizu plaćate po izlasku iz države. Također, ukoliko slijećete u Aqabu i letite nazad iz Aqabe, viza vam nije potrebna. U svakoj drugoj kombinaciji, viza vam je potrebna. Jordan Pass možete kupiti ovdje.

Naš plan je djelimično organizovan, a sljedeći korak je završiti rezervaciju smještaj. Ruta obilaska Jordana počinje iz Ammana, nastavlja se ka Petri i pustinji Wadi Rum, nakon toga dolazimo do Aqabe i Mrtvog mora, te nazad za Amman.

Za prvu destinaciju, izabrale smo Hotel Concord. Hotel se nalazi na odličnoj lokaciji, svega par metara od Rimskog teatra. Sve rezervacije smo uradile putem platforme Booking.com. Dalje, hotel u neposrednoj blizini ulaska u Petru bio je naša sljedeća rezervacija. Izabrale smo Hotel Rocky Mountin. Za razliku od prethodna dva hotela, za Aqabu smo izabrale nešto luksuzniju opcije kako bismo se uspjele odmoriti, uživati u suncu i moru, te spremiti se za povratak nazad. Mövenpick Resort & Residences Aqaba bio je naš izbor. Trošak sva tri noćenja iznosio je 77 JOD, odnosno 98 €.

Amman

Prvo odredište bio je glavni grad Jordana, Amman. Za razliku od mađarskog zimskog jutarnjeg minusa, u Ammanu nas dočekuje sunce i toplih 18 °C. Prije nego pristupite pasoškoj kontroli, potrebno je da regulišete svoju vizu. Ukoliko nemate Jordan Pass, vizu kupujete na šalterima naznačenim za tu vrstu viziranja. Također, šalteri za one koji posjeduju Jordan Pass su posebno označeni. Vizu smo dobile i pristupamo pasoškoj kontroli. Kako smo bile zadnje, tako smo se i najduže zadržale. Pitanja kao zašto Jordan i šta sve želimo posjetiti u Jordanu završavaju sa toplom rečenicom dobrodošlice „Welcome to Jordan“. Kasnije ćemo u razgovoru sa bukvalnom svakim stanovnikom Jordana čuti ovu rečenicu. Vrlo su ljubazni i time vam pokazuju zahvalnost za dolazak u njihovu državu.

Naravno naša avantura je počela već na aerodromu. Nakon kontrole, morali smo do policije kako bismo odgovorili na sva pitanja koja od nas traže. Nismo ni zakoračile, a gospodin je uzimajući pasoše samo rekao: „Bosna-Herzeg ?“. Zanimalo ih je zašto Jordan, koliko boravimo, koliko novca imamo, naše zanimanje i gdje radimo u Bosni i Hercegovini. Odgovorile smo na sva pitanja i dobile osmijeh upravo uz rečenicu „Welcome to Jordan“.

Ranije smo rezervisale i transfer od aerodroma do hotela. Prevoz je iznosio 20 JOD, a u vožnji do Ammana Mohammed nam je pričao o svojoj zemlji. Slušajući sve te priče i dalje mi je bilo nestvarno da sam u Jordanu.

Moram vam napomenuti da smo najbolji kurs za zamjenu EUR u JOD dobile upravo na aerdromu.

Na prvi pogled, Amman oduševljava. Sve je u tonu bijele i bež boje pomiješane sa pustinjskim pijeskom. Fasade iste boje nisu slučajnost, to je ovdje i zakonski regulisano. Nije  to uglancan grad, ali naprosto oduševljava. Užurban, bučan, tradicionalan i moderan, sve je to Amman. Amman se nalazi na 1000 metara nadmorske visine i imate osjećaj gdje god da krenete morate se penjati strmim ulicama.  Danas se Amman prostire na čak 20 brežuljaka i ukoliko niste za pješačenja, dobra vijest je da je taxi poprilično jeftin. Uber još povoljniji. Amman se smatra za jednim od najliberalnijih i najmodernijih gradova arapskih zemalja. Ovdje ćete doživjeti i tradicionalni način života, ali ako odete u zapadni dio Ammana vidjeti ćete visoke nebodere, shopping centre i moderne restorane i kafiće.

U hotelu smo se vrlo kratko zadržale kako bismo maksimalno iskoristile dan u Ammanu. Prva lokacija koju posjećujemo je Rimski teatar. Rimski teatar u Ammanu nalazi se u samom centru grada. Potiče iz 2. vijeka kada se ovaj grad još zvao Philadelphija. Teatar ima 6000 sjedećih mjesta. Sjedišta su poprilično strma i pravi je izazov popeti se do vrha.

Nakon Rimskog teatra, naša sljedeća lokacija je Citadela. Citadela se nalazi na najvišem ammanskom brdu i uspod do same Citadele je poprilično zanimljiv. Nemojte se prepasti napuštenih kuća, prljavih ulica punih papira, plastičnih boca i ostatka smeća, jer ćete sve to vidjeti na putu prema Citadeli. Upravo sa Citadele, koja se nalazi na brdu Jebel Al Qual’a na 850 metara nadmorske visine, pruža se najljepši panoramski pogled na glavni grad Jordana.

Nakon obilaske Citadele spuštamo se prema starom dijelu gradu. Malo umorne od strmih ulica Amana, pravimo pauzu u jednom od najpoznatijih restorana tradicionalne hrane. U Hashem restoranu probale smo dvije vrse humusa i falafel sa salatom. Uz dva čaja, sve smo platile 6 JOD. Stari dio grada prepun je trgovinama, a svi vas pozivaju da vidite šta vam mogu ponuditi.  Ovdje smo kupili i jordanske kefije (šalove).  Cjenkanje je obavezno. Nama je početna cijena za dva komada bila 30 JOD, da bi kupile iste za samo 10 JOD.

U starom dijelu grada nalazi se i džamija Kralja Huseina. Džamiju je izgradio Kralj Abdulah 1924. godine, dok je 1987. godine obnovljena. Izgrađena je na mjestu drevne džamije koju je 640. godine sagradio Kalifa Omer r.a.

Nakon druženja sa prijateljima u Jordanu, ostalo nam je još da preuzmemo vozilo i kupimo SIM karticu. Moja preporuka je da kupite bar jednu SIM karticu, a internet možete share sa prijateljima putem hotspota. Karticu smo platile 15 JOD sa neograničenim internetom. Za kupovinu kartice morate imati pasoš kod sebe, ali isto tako nemojte zaboraviti ponijeti pasoš sa sobom. Upravo sam ja zaboravila pasoš prilikom kupovine SIM kartice, ja koja uvijek vodi maksimalnu brigu o stvarima koje ne bi trebali zaboraviti. Dešava se, a iz radnje su me kontaktirali odmah sutradan da mi kažu kako mi čuvaju pasoš i mogu ga preuzeti kad god želim – u mom slučaju kada se vratim u Amman.

Tekst i fotografije: Naida Bećar

Više informacija i na blogu Nai’s Travel Tips.

ČITAJ VIŠE

Prijavite se na naš newsletter