Kada sletite na jedan od međunarodnih aerodroma u turskoj metropoli Istanbulu, onaj manji, jeste li se ikada zapitali ko je bila Sabiha Gökçen, žena po kojoj aerodrom nosi naziv? Odgovor je veoma zanimljiv.
Sabiha Gökçen bila je prva borbena pilotkinja u svijetu i usvojena kćerka osnivača moderne Turske, čuvenog Mustafe Kemala Atatürka.
Prema službenim izvorima i intervjuima koje je dala, ona je bila kćerka Mustafe Izzeta Beya i Hayriye Hanım koji su umrli u dok je Sabiha bila djevojčica. Kada je Atatürk posjetio Bursu 1925., tada je 12-godišnja Sabiha dobila priliku da razgovara s njim izrazivši želju da studira u internatu. Dirnut njenom životnom pričom, Atatürk je odlučio usvojiti i pitao njenog brata za dozvolu da je povede u Çankaya predsjedničku rezidenciju u Ankari, gdje bi živjela s drugim usvojenim kćerkama, a to su bile Zehra, Afet i Rukiye.
(Sabiha Gökçen s oficirima)
Sabiha je pohađala Çankaya osnovnu školu u Ankari i Američku akademiju Üsküdar u Istanbulu. Jedne prilike, maja 1934. godine, Sabiha je s Atatürkom sudjelovala na ceremoniji letačke škole “Turske ptice” nakon čega je izrazila zelju da postane padobranac. Tada je otkrila da ipak više zeli letjeti pa je dobila i pilotsku dozvolu. Zajedno s osam pilota, među kojima je bila jedina djevojka, upućena je u Rusiju na tečaj za pilota jedrilica i aviona.
(Slijeva na desno: Rukiye, Sabiha, Afet i Zehra)
Diplomu je stekla u vazduhoplovnoj školi u Eskişehiru 1936. godine nakon čega je odlučila postati vojna pilotkinja Prvoga zrakoplovnog puka u Eskişehiru. Tu je letjela na bombarderima i zrakoplovima lovcima. Tokom svoje letačke karijere preletila je oko 8.000 sati i trideset i dvije borbene misije.
Najveću nagradu u letaćkoj karijeri dobila je 1996. Priznata je kao prva borbena pilotkinja u Guinnessovoj knjizi rekorda. Ona je izabrana kao jedina pilotkinja za poster “20 najvećih pilota u historiji” koji su objavile Zračne snage SAD-a 1996. godine.
Posljednji let imala je 1996., u 83. godini, avionom Falcon 2000, u pratnji francuskog pilota Daniela Actona.
Aerodrom nazvan po njoj drugi je po veličini u Turskoj. Smješten u provinciji Sakarya, nekih 35 kilometara jugoistočno od centra grada, otvoren je 2001. kako bi se glavni aerodrom u Istanbulu rasteretio.
Aerodrom ima internacionalni i nacionalni terminal.