Samo jedan dan prejedanja šteti vašem metabolizmu

    Samo jedan dan prejedanja šteti vašem metabolizmu

    Ako ste od onih koji “zdravo” žive od od ponedeljka do petka, pa se za vikend opustite sa hranom – pice, hamburgeri, slatkiši, imamo loše vijesti za vas.

    Ilustracija: Pixabay

    Prema jednoj studiji, samo jedan dan pretjerivanja u nezdravim namirnicama može poremetiti vaš metabolizam. Tokom studije ispitano je petnaest zdravih ljudi koji su imali zadatak da subotom uživaju u brzoj hrani nakon sedmice zdrave ishrane. Rezultati su pokazali da su tokom tog dana u prosjeku unijeli 78 posto više kalorija od njihovih dnevnih potreba. Zatim im je izmjeren nivo šećera u krvi i upoređen sa nivoom prije gozbe. Potpuno neočekivano, ispostavilo se da je nivo inzulina u njihovoj krvi smanjen za 28 posto.

    Inzulinska osjetljvost je važna jer pokazuje koliko dobro tjelesne ćelije apsorbiraju šećer iz krvi i pretvaraju ga u energiju. Dakle, ako je vaša osjetljivost narušena, tijelu je potrebno sve više i više inzulina, kako bi apsorbiralo šećer. Na kraju, vaš pankreas dostiže granicu i nije sposoban da pruži dovoljno inzulina da se taj posao obavi. Višak šećera u krvi potom se gomila u krvotoku i na kraju vodi ka dijabetesu, piše Metro.

    Stoga, jedite uravnoteženo.

    “Konstantna hiperprodukcija inzulina vodi disfunkciji pankreasa i nesposobnosti proizvodnje inzulina onda kad je potreban”, kaže vođa studije Carl Halston.

    Nije poznato da li je za ovu pojavu presudan broj kalorija ili količina masnoće u hrani koju unesemo, ali u svakom slučaju, treba da vodimo računa o tome kako se hranimo, čak i vikendom i praznicima.

    Naravno jedno prejedanje u nekoliko sedmica sigurno neće dovesti do dijabetesa. Ipak, ako ovo radite često, možda bi trebali razmotriti neki odmor za vaš pankreas.