Soner Šahin, ataše za kulturu i turizam Ambasade Republike Turske

    Soner Šahin, ataše za kulturu i turizam Ambasade Republike Turske

    Prošle godine 88.000 turista iz BiH posjetilo je Tursku, a ovom broju se mogu dodati i oni iz tuzlanske regije koji su koristili aranžmane iz Beograda, pa dolazimo do cifre od sto hiljada bh. turista u Turskoj.

      

    Razgovarao Vedran JAKUPOVIĆ

    Kakve su aktivnosti Vašeg ureda u Bosni u Hercegovini?

    Prethodnih godina promovirali smo tursku kulturu u BiH, a ove godine ćemo, s obzirom na najave da bismo mogli imati manje gostiju nego ranije, dati dodatni akcent turizmu.

    Od redovnih aktivnosti u Bosni i Hercegovini, ističem sedmicu filma koja je prerasla u Festival turskog filma i organizujemo ga svake godine. Podržavamo bh. festivale, prije svega SFF, Sarajevo Jazz Festival, Baščaršijske noći, a učestvujemo i na sajmovima turizma u Sarajevu i Lukavcu.

    Ove godine ćemo na Sajmu knjiga u Sarajevu vjerovatno biti zemlja partner. Kad govorimo o kulturi, dosta pažnje poklanjamo kinematografiji i ulaganja u ovu oblast su velika. U promociji naše kulture važne su i turske serije koje se emitiraju u BiH.

    Kad je riječ o turizmu, zauzimamo visok položaj kada usporedite omjer cijene i usluge. Ove godine plan je zajednička reklamna kampanja turske turističke ponude. Prošle godine 88.000 turista iz BiH posjetilo je Tursku, a ovom broju se mogu dodati i oni iz tuzlanske regije koji su koristili aranžmane iz Beograda, pa dolazimo do cifre od sto hiljada bh. turista u Turskoj.

     

    Cilj ureda koji vodite je promocija kulture i turizma. Koliko kultura i turizam mogu pratiti jedno drugo?

     

    Sve je povezano. Kad organizujete kulturnu manifestaciju, to pozitivno utječe na turizam i povećava broj posjetilaca. Kultura je bitna, ali želimo promovirati i turizam, okrenut prirodnim ljepotama, praveći ponude koje su klasični odmor.

    Na koji način Republika Turska generalno djeluje u oblasti kulture i turizma? Kako se ta iskustva mogu prenijeti u BIH?

    Turska je osamdesetih godina poslovnim ljudima dodijelila parcele uz obalu na 40-50 godina. Na njima su građeni objekti koji su ubrzali razvoj turizma i poboljšali kvalitet ponude. Tako je počelo. Svake godine izdvajamo 50 miliona dolara na reklamne kampanje. Broj turista raste, pa smo došli do brojke od 35 miliona. Slično može raditi i BIH i voljeli bismo vam svoja iskustva prenijeti. Pomogli smo obnovu važnih objekata u BiH; Careve u Sarajevu i Ferhadija džamije u Banjoj Luci, Starog mosta u Mostaru i Ćuprije Mehmet-paše Sokolovića  u Višegradu. Oko 60 hiljada turskih turista prošle godine posjetilo je BiH. BiH ima potencijal, ali je neiskorišten.

    Šta mora vidjeti Bosanac koji putuje u Tursku a šta Turčin koji putuje u Bosnu i Hercegovinu?

    Bosanac u Turskoj treba posjetiti naša ljetovališta. Onima koji vole vrelinu, preporučujem sredozemnu, a onima koji vole umjereniju klimu –  egejsku obalu. Trebaju vidjeti Istanbul, Konju i Bursu uz, naravno, Kapadokiju. Onima koji vole dobar zalogaj, preporučujem egejsku obalu gdje se jede odlično povrće, crnomorsku s ribljom kuhinjom i anadolsku koja preferira meso. Turčin u Bosni trebao bi probati bosansku kuhinju, koja je slična turskoj, ali opet posebna, posjetitiosmanske spomenike koji su ostali u BiH i vrijedni su za vidjeti. Ne smiju propustiti prirodne ljepote i prelijepe rijeke.