Predstava “Stećakland”, u režiji Kenana Kulenovića, predstavlja jedinstveno spajanje teatra i savremenih tehnologija, donoseći publici novi pogled na kulturnu baštinu kroz virtuelnu stvarnost. Premijera ovog eksperimentalnog scenskog djela zakazana je za 6. maj na sceni Kamernog teatra 55, dok su reprizne izvedbe najavljene za 7. i 8. maj.

Ostvarena u saradnji Kamernog teatra 55, Udruženja DIGI.BA te muzeja i institucija iz regiona, predstava istražuje mogućnosti virtuelne tehnologije u teatarskom izrazu. Glumci na sceni dijele prostor s digitalnim elementima, a publika ulazi u imaginarni svijet inspirisan simbolima i ornamentima sa stećaka.
Režiser Kenan Kulenović opisuje proces stvaranja predstave kao zahtjevan, ali uzbudljiv izazov, u kojem tehnologija postaje ravnopravan partner glumcu:
“U ovom projektu glumac ne komunicira samo s partnerom na sceni, već i s prostorom koji reaguje, diše i živi zajedno s predstavom. Virtuelna tehnologija omogućava ulazak u neograničen prostor kreativnosti.”
Predstava je rezultat višegodišnjeg rada stručnjaka iz DIGI.BA, koji su ranije digitalizovali kulturnu baštinu u muzejima, a sada taj koncept prenose i u teatar. Tehnički tim s Elektrotehničkog fakulteta UNSA razvio je VR aplikacije koje omogućavaju publici da se „preseli“ u imaginarnu zemlju – Stećakland, gdje ornamenti sa srednjovjekovnih nadgrobnih spomenika oživljavaju i pričaju svoje priče.
“Cilj nam je da približimo značenja ornamenata sa stećaka, oživimo ih i damo im glas – kako kroz pozorišnu predstavu, tako i putem aplikacije. ‘Stećakland’ nije samo scenski prostor, već i digitalna zemlja u kojoj simboli oživljavaju”, pojasnila je Selma Rizvić iz DIGI.BA.
Glumačku postavu predvode Selma Alispahić, Aldin Omerović, Elma Juković, Nedim Džinović, Enes Kozličić i Anja Kraljević, koji su podijelili uzbuđenje zbog rada na projektu koji otvara vrata novim oblicima teatarskog izraza.
“Ovo je spoj prošlosti i sadašnjosti, eksperiment koji će, vjerujem, inspirisati buduće stvaraoce zainteresovane za sintezu teatra i tehnologije”, rekla je Alispahić.
Projekat se realizira u sklopu programa “Kreativna Evropa”, a okuplja partnere iz Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Srbije, Crne Gore i Irske – uključujući NoHo produkciju, Arheološki institut Beograd, Narodni muzej Crne Gore i Fondaciju „Mak Dizdar“.
Virtualna verzija “Stećaklanda” bit će dostupna posjetiocima muzeja u Stocu, Dubrovniku, Cetinju i Viminacijumu, uz proširenu stvarnost koja će omogućiti interpretaciju stećaka na samim lokalitetima.