Vesna već godinama odlično igra utakmice na marketinškom tržištu i uvijek je spremna za velike podvige.
Razgovarala: Elma Zećo
Fotografije: Irfan Redžović
Njeni roditelji su željeli da postane doktorica, no ona je upisala arhitekturu i historiju umjetnosti. Ipak, tim putem nije koračala do kraja, nego je postala respektabilan stručnjak za marketing.
“Kako sam po prirodi oduvijek bila nestašna i neposlušna, nisam slijedila savjet roditelja koji smatraju da će doktori uvijek biti cijenjeni i imati posla. Oni ni danas u potpunosti ne razumiju čime se bavim, znaju samo da ‘pravim reklame’ (smijeh). Iako je arhitektura bila moj izbor i ljubav, splet okolnosti i nesretnih dešavanja prekinuo je taj put. Marketing je slučajnost u mojoj karijeri zbog kojeg se već 25 godina razdragano budim i jurim na posao”, govori Vesna Beganović na početku intervjua za Furaj.ba.
Stvaralački duh
Zajedno sa suprugom Berinom Tuzlićem izgradili ste jednu od najpoznatijih marketinških agencija u BiH. Zahvaljujući kakvoj strategiji je Via Media izborila svoj položaj na tržištu?
– Dovoljno smo ludi pojedinačno, a zajedno smo spoj racionalnog i kreativnog, snažnih karaktera, pozitivnog i stvaralačkog duha. Zaista uživamo u onome što smo izgradili, ali ne u poziciji ili statusu, već u rezultatima koji su plod našeg predanog rada. Za nas uspjeh nije trajna kategorija, u stalnom smo procesu stvaranja i traganja za inovativnim i progresivnim idejama, koje će pomoći da se naš tim razvija te da agencija raste. Berin je iznimno kreativna osoba koja me inspiriše i podržava, čak i kada niko drugi ne razumije zašto sam donijela neku odluku ili zašto biram izazovnu strategiju. Mi ne slijedimo druge isprobane modele, fokusirani smo na ono što nas ispunjava, gdje možemo stalno da učimo i da se razvijamo. Biramo klijente s kojima razvijamo strateško partnerstvo i koji nam vjeruju da zajedno možemo postići sjajne rezultate. Via Media je orijentisana na efikasnu kreativnost koja donosi rezultate.
Put do uspjeha
Za uspjeh su važni znanje, dosljednost i inovativnost. Također, svjesnost vlastitih ograničenja, prepoznavanje prilika i izbor kvalitetnog tima s kojim možete dijeliti viziju i doseći zacrtane ciljeve.
Prvog maja Via Media je proslavila godinu dana rada u Dubaiju. Šta Vas je ponukalo na ovaj poslovni iskorak, te šta ste time dobili?
– Sada sa sigurnošću mogu reći da je izlazak na UAE tržište dobra strateška odluka. Naš office u Dubaiju je inspirativan i klijenti nam rado dolaze, jer osim što ih ugostimo u moderno opremljenom enterijeru, mogu osjetiti drugačiji duh i energiju. Via Media Dubai je UAE kompanija, kojoj su otvorene mogućnosti dinamičnog, progresivnog tržišta stimulativnog za razvoj. Pristup znanju, klijentima i inovacijama omogućava nam da smo uvijek na izvoru novih tehnoloških dostignuća, trendova, kao i najboljih događaja svjetskog fokusa. Nedavno sam tako učestvovala na Annual Investment Meetingu 2018, najvećem investicionom forumu, na kojem smo razgovarali s investitorima o ulaganju u BiH u oblasti turizma, IT sektora i proizvodnje organske hrane.
Kako se nosite s tamošnjom konkurencijom, te ko su za sada Vaši najveći klijenti?
– Na tržištu Ujedinjenih Arapskih Emirata prisutni su samo najbolji i najjači igrači s najinovativnijim pristupom i sjajnim idejama. Za naš tim je to pravo igralište, koje vas stalno tjera i motiviše da budete izvrsni kako biste uopće mogli da ugrabite dio kolača. Pozicioniramo se s evropskim znanjem, bogatim iskustvom kao “creativity technology behavior agency”. U kratkom periodu ostvarili smo saradnju s klijentima koji cijene iskustvo i znanje, ali gdje su ideje i kreativnost na prvom mjestu. Postali smo partner Dubai Lynxa, najvećeg festivala kreativnosti na Bliskom istoku, gdje smo predstavili inovativne metode mjerenja iz domena potrošačke psihologije u kreiranju kreativnih kampanja. Do 2020. godine očekujemo da ćemo imati snažnu agenciju koja može pružiti podršku i spremno dočekati EXPO 2020. godine. Također, trenutno radimo nekoliko kampanja od kojih mogu izdvojiti Dubai Properties, Dubai London Clinic, AUSE, najveći R&D projekat, a nedavno smo počeli saradnju s brandovima Juicy, Jana i Podravka, koji su prisutni u GCC regionu gdje će, nadam se, izgraditi jake brendove.
Krizne situacije
“Kriza je prolazni period u kojem treba pronaći ideje koje mogu da vas održe i ojačaju. U najvećoj krizi se rodila naša Brending konferencija, koja pored regionalnog, počinje da poprima i internacionalni značaj.
Šta je Vaš najveći poslovni cilj u Dubaiju?
– Raditi na razvojnom projektu Dubai10X za 2030., te biti aktivni sudionici projekta Smart Dubai, dobiti nagrade na UAE tržištu, ali i dovesti investitore koji će ulagati u Bosnu i Hercegovinu.
Nedostaje li Vam nešto iz Sarajeva?
– Trenutno mjesec dana boravim u Dubaiju, mjesec dana u Sarajevu. Tako želim da živim. Najviše mi nedostaje Via Media tim i energija koju imamo u Sarajevu. Iako smo svakodnevno u komunikaciji, fizička prisutnost je bitna kada slavimo naš uspjeh. Svjesna sam da je naš tim spreman za svjetske utakmice, pa bih samo to ubrzala. Osim bh. tima, nedostaje mi oštri jutarnji zrak i prelijepa priroda koju imamo.
Moj život u Dubaiju
“Živim dinamično, baš kako mi i odgovara. Otvorenost i razmjena znanja su normalna poslovna kultura. Svaki dan imate toliko edukativnih događaja, organizovanih networking evenata, kao i priliku za upoznavanje svjetskih stručnjaka, te prezentaciju nevjerovatnih projekata. U zemlji živi mnogo stranaca, multikulturalnost je pravo bogatstvo. Kada ste na sastanku, za jednim stolom nalaze se ljudi sa svih kontinenata. Moja funkcija u Via Media Dubai je COH, odnosno šef službe za sreću. Zadužena sam za okupljanje ljudi koji razmišljaju van standardnih okvira, koji su inventivni i inovativni.
Koji poslovni ljudi su na društvenim mrežama must-follow?
– U Ujedinjenim Arapskim Emiratima je poslovna komunikacija uobičajena na kanalima komunikacije kao što su WhatsApp, LinkedIn i Instagram. Nije nužno pratiti ljude koji su globalno poznati, već ljude koji su bitni za vaša interesovanja, motivišu vas i mogu odigrati značajnu ulogu u vašem razvoju. Danas imam priliku da direktno komuniciram s budućim nasljednikom u Dubaiju i nekoliko članova kraljevske porodice, a upravo sam kontakt ostvarila putem društvenih mreža.
Stroga i predana majka
Rođeni ste u Bihaću. Kako je izgledalo Vaše djetinjstvo na Uni?
– Nestvarno, kao u bajci, djeca tako više ne žive. Cjelodnevni boravak vani, penjanje po drveću, ozlijeđena koljena, nestašluci i dječije vragolije, sankanje dok vam se odjeća ne zaledi. Posebno važna uloga u odgoju djece u Bihaću je posvećenost ekologiji. Djeca se od malena uče da čuvaju Unu i pravi su eko policajci. Bihać je grad koji ima i dječijeg eko gradonačelnika. Una je dio našeg identiteta, tako sam i ja odrasla kao borac za zaštitu rijeka i prirodnog okruženja.
Koje su prednosti prijašnjih u odnosu na sadašnja vremena?
– Ne živim u prošlosti i ne osvrćem se na vrijeme koje je prošlo. Za sebe kažem da sam osoba iz budućnosti. Živim po pravilu: sve što je bilo prije pola sata, za mene je prošlost. Moramo samo učiti iz grešaka i pomoći drugima da ih ne naprave. Ljudi se moraju truditi da uče, tako će od vremena u kojem žive uzeti maksimum za sebe i moći budućnost učiniti još boljom.
Majka ste troje djece. Jeste li strog roditelj?
– Jesam, priznajem. U njihovom odrastanju nametala sam pravila: red, rad i disciplina. Pored toga imali su potpunu slobodu izbora zanimanja, hobija, okruženja. Sa 16 godina su počeli samostalan život, sami su se morali brinuti o mjesečnom budžetu koji imaju na raspolaganju. Proveli su više godina u inostranstvu, na dva kontinenta. Trudila sam se da sve što dobiju, moraju i da zasluže. Izrasli su u zadovoljne, samostalne i stabilne osobe koje su izabrale svoje potpuno različite puteve, ali se međusobno dobro razumiju i podržavaju. Pored njih brinemo se o još jednom dječaku, koji je sada punoljetan i sretni smo što smo bili motivator u njegovom životu da se izgradi u zdravu ličnost.
Šta biste za njih uvijek poželjeli?
– Da vjeruju da je sve moguće i rade ono što vole.