Iako ne potiče iz imućne porodice koja bi imala mogućnost da odmah investira novac u skup sport kojim se počeo baviti još s pet godina, Yukka, prošlogodišnji pobjednikPorsche GT3 Cup-a bio je odlučan i istrajan u svojim životnim nakanama. Poslije padova bi se dizao i opet kretao po svoje. Zato je i uspio.
Razgovarala: Elma Zećo
“Kada sam bio mali, otac mi je rekao jednom prilikom da će me odvesti na jedno mjesto na kojem nikada nisam bio. Ukoliko budem zainteresovan, otići ćemo opet, a ako ne budem, onda ćemo to posmatrati kao lijepo iskustvo. Odveo me je na staze za karting. Sjeo sam u veoma malo karting auto, s mnogo jastuka. Bio je tu i moj instruktor, koji je držao uže vezano za auto kako bi bio siguran da neću otići. Bilo mi je lijepo i od tada smo svakog ljeta dolazili skoro svakog dana. Kasnije ću se početi trkati i s autima”, prisjetio se svog početka za Furaj.baljubazni Jukka Honkavuori (24), vozač utrka i instruktor u Porscheu iz Finske, koji se počeo trkati već s pet godina. Pobjednik Porsche GT3 Cup-a 2014. boravio je povodom manifestacijePorsche road tour u BiH, posljednjoj destinaciji gdje je prije nekoliko dana organizovan ovaj događaj.
Kakvi su Vaši utisci u poređenju s drugim zemljama?
– U svakoj zemlji nailazite na različite stvari, ali i u svakoj od njih sam naišao na njih mnogo pozitivnih. Sarajevo je za mene veoma pozitivno iskustvo. To je mjesto gdje sam se susreo s prijatnim ljudima. U njemu ima mnogo toga za vidjeti, iako nažalost vrijeme nije baš najbolje. Zadovoljan sam također s organizovanim događajem. Uživao sam sve vrijeme.
Na jednoj turneji kod nas vozači su bile samo žene. Pojedini predstavnici Porschea bili su bojazni, jer neke od njih nikada nisu vozile automatik vozila. Kakva je bila Vaša impresija na kraju?
– Ovo nije bio prvi put da budem u grupi s mnogo žena, ili gdje su samo žene. Žene su možda malo uplašene na početku, ali ako sve uradimo polako, objasnimo na dobar i precizan način kako treba postupati, one se počinju osjećati komfornije. Postepeno pristupaju vožnji. Žene su napravile izvrstan posao. Proveli smo kvalitetno vrijeme zajedno. Svi su bili nasmijani.
Kako gledate na stereotipe o muškoj i ženskoj vožnji auta?
– U suštini, mala je razlika između jednih i drugih. Svi ti stereotipi o tome kako su žene loši vozači su pogrešni. Naravno, ima i žena loših vozača. Dok žene često započinju laganim koracima, što je bolje, muškarci žele odmah brzo krenuti, iako se još nisu baš ni upoznali s autom. Žene žele imati vremena i ulaziti u sistem polako. Stereotipi nemaju smisla.
Dešavaju li se inače nezgode na promotivnim Porscheovim turnejama?
– Kada organizujemo događaj sa sportskim autima, utrke, uvijek se nešto može desiti, što se svakako ima na umu. No, neovisno o načinu na koji organizujemo jedan događaj, uvijek su sigurnosne mjere na najvećem nivou.
Šta je potrebno da biste postali vozač utrka i da li je taj put skup?
– Svi mi vozači utrka imamo drugačije priče. Dolazim iz dijela Finske gdje ljudi obično idu na skijaške skokove ili ice hockey. Moj put do postanka vozača za utrke bio je težak. Ne potičem iz veoma imućne porodice i mi nismo mogli samo izdvojiti novac i krenuti za željom. Ako je neko u poziciji poput mene da dolazi iz veće porodice, bez nekog značajnijeg novca, samo treba nastaviti slijediti svoju strast. Ako to želiš, ako budeš ulagao dovoljne napore, možeš doći do cilja. Moraš osjećati strast. Bit će uspona i padova. Iako ćeš se nekada osjećati loše, ustani opet i kreni po svoje. To je jedini način.
Sjećate li se prve pobjede?
– Morao bih osvježiti svoje pamćenje, jer sam tada bio poprilično mali. Rekao bih da sam imao šest, sedam godina… U tim godinama ne moraš uvijek pobijediti da bi se osjećao nevjerovatno. Zato se možda najjasnije i ne sjećam. Kasnije kada sam bio uključen u vožnju većih auta, samo sam ciljao na pobjedu. Tako to ide.
Koliko dugo sarađujete s Porscheom?
– Počeo sam 2012. raditi kao instruktor za Porsche.
Šta ima Porsche što drugi automobili nemaju?
– Porsche je snažan brend s bogatom historijom. Ako bih ga opisivao, rekao bih da je to kombinacija sportskog auta, koje je pogodno za trkaće staze, ali i auta za svakodnevnu vožnju. Porsche je najpouzdanije auto. Nije riječ samo o auto brendu. Svi ljudi koji su kupci Porschea su na neki način uključeni u rad. Mi smo dio jedne velike porodice, Porsche i jeste porodični posao od samog početka.
U čemu vidite najveću prednost svog posla?
– Kada se osvrnem na svoj početak, prednost sporta koji sam odabrao bila je što je u njega cijela porodica bila uključena. Mnogo sam vremena proveo putujući s tatom. Zajedno smo se suočavali i s lošim i s dobrim vremenima. Moje tri sestre i mama bile su također involvirane. Za to vrijeme me vežu važna sjećanja. Otkako putujem sâm, prevažu sjećanja na utrke u različitim zemljama. Stekao sam također i mnogo prijatelja širom svijeta. Kada jednog dana uđem u godine, bit će se lijepo prisjećati svega.
Jeste li skloni brzoj vožnji u privatnom životu?
– Ne, u saobraćaju. Brzo vozim na trkaćim stazama, ali u saobraćaju sam veoma oprezan. Želim biti siguran i želim da svi drugi na putu budu sigurni.
Kako provodite slobodno vrijeme?
– Imam djevojku i uživam provoditi vrijeme s njom. Ona također voli putovati. Ako imamo vremena, odemo negdje gdje nismo bili, ali ne mora ni uvijek biti daleko, može i do naše vikendice, samo da se opustimo. Ponekad je samo važno udaljiti se od užurbanog života i svakodnevnice. U Finskoj je divna priroda. Dobro je otići i raditi nešto što nije dio tvog svakodnevnog života.
Koja je Vaša omiljena turistička destinacija?
– Kako dolazim iz veoma hladne zemlje, naravno uživam boraviti u toplim krajevima. Naprimjer, sviđa mi se Dubai. Tamo i generalno na Bliskom istoku imam mnogo prijatelja. Nekoliko je toplih zemalja u kojima nisam bio i gdje planiram otići.
Kakvo je Vaše mišljenje o Sarajevu?
– Jako lijep grad. Priroda je veoma lijepa. U mojoj zemlji nema planina, imamo brda, što je također lijepo, ali sam uvijek volio otići na mjesta gdje se mogu vidjeti planine. Centar grada je lijep i ljudi su prijatni.
Šta je Vaš najveći san?
– Osoba sam koja uvijek stremi ka višem. To je mentalitet vozača utrka. Mi uvijek želimo osvojiti više i nikada se ne želimo zaustaviti. Sretan sam kako stvari stoje sada. Kada govorimo o trkanju, volio bih se trkati u Le Mansu. Možda jednoga dana da budem također i factory vozač u trkanju, a volio bih u budućnosti da nastavim i dalje putovati radeći ono što volim.
Fotografije: Porsche BH d.o.o. Sarajevo
Zato što jedan članak nije dovoljan….