Kroz ESG Kriterije Fortenova Grupa Jača odgovornost prema okruženju

Strateški okvir Fortenova grupe za održivost čini sedam ključnih tema unutar kojih će se definirati mjerljive inicijative 2030.

Fortenova grupa kao veliki regionalni trgovac i proizvođač hrane posluje na pet tržišta s obuhvatom od 17 miliona stanovnika. Njene ključne djelatnosti su maloprodaja, proizvodnja pića, jestivih ulja, svježeg mesa i mesnih prerađevina, mlijeka i mliječnih proizvoda, te poljoprivredna proizvodnja. 

Jedan od najpoželjnijih poslodavaca

Maloprodaju Fortenove grupe potrošači u regiji prepoznaju kroz brendove Konzum, Mercator, Idea, Roda i Franca, a nakon što regulator zaštite tržišnog natjecanja u Sloveniji odobri transakciju, u Sloveniji će se mreži pridružiti i Tuš trgovine. Istovremeno, mnogi od 100 brendova Fortenove grupe prvi su izbor kupaca kao dio portfolija više od 4.000 proizvoda, koji izlaze iz 29 proizvodnih pogona i stižu na tržišta više od 40 zemalja svijeta.

S druge strane, Fortenova grupa je s više od 45.000 uposlenih među najvećim privatnim poslodavcima u regiji, i to kao kompanija koja je prošla pravu metamorfozu, jer je iz nekadašnje kompanije u bankrotu za svega šest godina, kroz razvoj svojih talenata i izgradnju pozitivnog iskustva uposlenika, postala jedan od najpoželjnijih poslodavaca na ovim prostorima. Samo u Bosni i Hercegovini Fortenova grupa u svojim maloprodajnim kompanijama Konzum i Mercator kao i u Sarajevskom kiseljaku zapošljava preko 3000 ljudi.

 

Snaga Žena

Upravo su žene najveća pokretačka snaga kompanija Fortenove grupe u BiH. Čine više od 80 posto uposlenih u Konzumu i Mercatoru BiH, a svojim predanim radom i ljubaznošću svakodnevno uslužuju više od 150.000 kupaca

Održivost u fokusu

Upravo zbog svog višeslojnog uticaja na privredu i zajednice u kojima posluje, Fortenova grupa ima i veliku odgovornost prema okruženju, stoga i prednjači u svom pristupu održivosti. Okolišni, društveni i upravljački (ESG) kriteriji postali su dio poslovanja, usluga i proizvoda, a iskorake u ključnim temama grupa već drugu godinu zaredom na transparentan način predstavlja i u svojim izvještajima o održivosti. U Izvještaju za 2022. kompanija je objavila i iscrpan i cjelovit pregled operativnog poslovanja u toj godini čime je dala dubinski uvid u svoje poslovanje i svoj utjecaj na okruženje. Uz to Grupa je prezentirala i niz aktivnosti i inicijativa koje su vezane uz proces uspostave strateškog okvira za upravljanje održivošću koje imaju učinak na sva tržišta na kojima Grupa posluje – među kupcima, klijentima, poslovnim partnerima i u lokalnoj zajednici te među zaposlenicima i drugim dionicima.

Sedam je ključnih tema koje predstavljaju strateški okvir Fortenove grupe za održivost. Temeljem njih pokrenute su interne radne grupe kako bi se definisale mjerljive inicijative za razdoblje do 2030. Tako se, naprimjer, u okviru teme Smanjenje stakleničkih plinova ističe projekat izračuna Opsega 1, 2 i 3 za sve kompanije Fortenove grupe s ciljem izrade akcijskog plana za postizanje klimatske neutralnosti, dok se kroz temu upravljanja otpadom trenutno u svim kompanijama grupe Pića, pa tako i u Sarajevskom kiseljaku, provodi projekat uvođenja neodvojivog čepa. 

U toku je analiza troškova života kao bazna linija za unapređenje kvalitete života radnika i zajednica u kojima grupa posluje, dok je nakon provedenih anketa o ravnopravnosti spolova na svim tržištima 2023. uslijedila objava Politike raznolikosti, pravednosti i uključivosti

Važan aspekat strateškog okvira grupe čini i projekat identifikacije klimatskih rizika i prilika, te ugrađivanja kriterija održivosti u odluke o investicijama.

 

Akcija pošumljavanja Igmana

Uposlenici Sarajevskog kiseljaka bili su volonteri projekta pošumljavanja Igmana, koji se provodi u okviru pokreta Let’s Do It – Milion sadnica za jedan dan Udruženja građana Ruke. Na Igmanu je zasađeno 1.500 sadnica kao doprinos obnovi šumskog fonda i borbi protiv klimatskih promjena. Akcije sadnje i pošumljavanja održane su na pet lokacija u Bosni i Hercegovini, a više od 200 volontera je zajedničkim snagama zasadilo preko 3.000 sadnica raznih vrsta drveća. Prijatelj akcije u cijeloj BiH je i SARA, negazirana prirodna mineralna voda nastala iz čistog, brdovitog krajolika središnje Bosne, pa je posve logično da podržava i inicira aktivnosti koje imaju za cilj očuvanje prirodnih bogatstava.

Društveno odgovorni projekti 

Briga o zaštiti okoliša i zajednici dio je strategije održivosti Sarajevskog kiseljaka. Utkana je u različite aspekte poslovanja kompanije: od recikliranja otpada u proizvodnim pogonima i logistici, preko uvođenja lakše PET ambalaže i neodvojivog čepa na bocama svojih proizvoda, sve do niza društveno odgovornih projekata uključujući i saradnju s humanitarnim udruženjima. 

S tom misijom Sarajevski kiseljak je tokom 2022. pokrenuo pilot projekat Recikliraj i doniraj usmjeren na zaštitu okoliša i smanjenje otpada u lokalnim zajednicama. Tada su postavljeni reciklomati, čija tehnologija omogućava da aparat prepozna tip otpada, prihvati ga, skladišti i vrednuje iznos ubačenog otpada.

Zahvaljujući postignutom uspjehu projekat je nastavljen i u 2023., a svaki građanin koji u reciklomat ubaci bocu, osim što doprinosi zaštiti okoliša, direktno pruža pomoć mališanima iz socijalno ugroženih porodica. Zahvaljujući građanima, koji su putem reciklomata zbrinuli svoje plastične i staklene boce, Sarajevski kiseljak je donirao po 2000 KM UG Ruke za Školu ekologije i Pomozi.ba za njihov projekat Obrok za sve

Uz podršku Fortenove grupe i njenih brendova Konzum, Mercator i Sarajevski kiseljak, kampanja TRGni se za RAVNOPRAVNOST nakon Hrvatske je krenula i u Bosni i Hercegovini, koja, po pitanju imenovanja ulica po ženama, ima jednako zabrinjavajuću statistiku kao i Hrvatska. Iako žene čine čak 50 posto populacije, manje od dva posto ulica u BiH nazvano je po ženama, a neki gradovi nemaju niti jednu “žensku” ulicu.

Kampanja TRGni se za RAVNOPRAVNOST ima za cilj ujednačiti omjer muških i ženskih imena u procesu imenovanja ulica, trgova i parkova u Bosni i Hercegovini. velikanke. Kampanju provodi agencija Hearth iz Hrvatske, koja se bavi isključivo društveno odgovornim projektima te Woman.Comm Club, vodeći regionalni klub žena iz komunikacijske industrije.

Upravo su žene najveća pokretačka snaga kompanija Fortenove grupe u BiH. Čine više od 80 posto uposlenih u Konzumu i Mercatoru BiH, a svojim predanim radom i ljubaznošću svakodnevno uslužuju više od 150.000 kupaca. Ujedno, sve je veći broj žena na menadžerskim pozicijima, pri čemu i Konzum, i Mercator, i Sarajevski kiseljak na ključnim funkcijama uprave za finansije imaju žene.

Stoga je bilo logično da zajedno s Fortenovom grupom podrže kampanju, veličajući važnu ulogu žena koju su imale kroz historiju, a što je još važnije, inspirišu nove generacije da postanu nove velikanke. 

ČITAJ VIŠE

Prijavite se na naš newsletter

Klikom na "pošalji" pristajete da Vam šaljemo naš newsletter

povezani tekstovi

Skip to content