Parne su lokomotive u historiju polako počele odlaziti još u ‘30-im godinama prošlog stoljeća, kada je Mehmed Spaho, tadašnji ministar saobraćaja Kraljevine Jugoslavije, insistirao na uvođenju motornih vozova u Bosni i Hercegovini.
Naložio je izgradnju prvog motornog voza u Prvoj jugolovenskoj fabrici vagona u Slavonskom Brodu u saradnji sa firmom Ganz iz Budimpešte (Motorni voz DMU-801). Prvi je takav voz u saobraćaj pušten 1938. godine na relaciji Beograd-Sarajevo-Dubrovnik.
Pošto je bio mnogo brži od dotadašnjih parnih, putnici nenaviknuti na njegovu brzinu ubrzo ga nazvaše “Ludim Sarajlijom”, prenosi arheolog i v. d. direktora JU “Muzeja Sarajevo” Adnan Muftarević.
Interesantno je da su sjedala u prvoj klasi bila presvučena motivom bosanskog ćilima. Ove vozove su nazivali još i “Spahini vozovi”.