Monako

Ako putujete autoputem duž francuske Azurne obale, a imate 3 – 4 sata viška vremena, nemojte propustiti da skrenete s puta i posjetite Monako čuvenu kockarsku prestolnicu – kada ste već na par kilometara od nje.

Foto: exels-jéshoots-3586

Ako putujete autoputem duž francuske Azurne obale, a imate 3 – 4 sata viška vremena, nemojte propustiti da skrenete s puta i posjetite Monako čuvenu kockarsku prestolnicu – kada ste već na par kilometara od nje.

I sam pogled sa vrha autoputa na Monte Karlo, sa barem 200 m visine glamurozan je sam po sebi. A kada se putem sa bezbroj serpentina i „lakat“ krivina spustite u dno zaliva i uđete u jednu od najmanjih i najbogatijih državica na svijetu, sviđalo vam se to ili ne, glamur i ogromna količina često prenaglašenog luksuza, postaje sve što možete i treba da vidite. Ovaj raj za najbogatije koji za svoj imetak ne plaćaju porez, za mjesto prebivališta izabrali  su mnogi svjetski bogataši, ali i oni sa naših prostora.

Foto: pexels-eray-altay-

U Monte Karlu ulaz u kockarnicu – čuveni Casino Monte Carlo se ne naplaćuje, ali je svako snimanje ili fotografisanje strogo zabranjeno. Takođe, ako kao roditelji putujete sa djecom mlađom od 18, moraćete u obilazak Kazina na smjenu – maloljetnima je ulaz zabranjen! Ulaznicu ćete platiti ukoliko želite da okušate sreću na ruletima, ali je zato prilaz džek-potovima besplatan. Zbog velikog broja turista, kazino je tokom dana otvoren za razgledanje, ali se sa sumrakom sve mjenja. Tada je ulaz ograničen samo na ozbiljne igrače, odjevene prema strogo određenim propisima.

Na istom trgu, osim kazina nalaze se još dvije čuvene zgrade Monaka: sa jedne strane Café d’Paris, a sa suprotne Hotel d’Paris. U ovoj drugoj će vam prilično skupo naplatiti želju da popijete kafu na hotelskom trijemu – terasi, ili prenoćite baš na tom mjestu. Ispred trga i oko njega, nalazi se mnoštvo luksuznih radnji i hotela. Ulični “dekor” dopunjuje i veći broj parkiranih, umivenih i uglačanih kabrio Ferarija, Aston Martina i sličnih, koji su svojim prisustvom i foto atrakcija mnogobrojnih turista. Utisak o skupim automobilima dopunjuju i tablice Monaka, koje osim što su interesantnog dizajnerskog rešenja, zbog male populacije države imaju i mali broj cifara.

Sam grad Monte Karlo, osim velikog broja dotjeranih starih zgrada, čine i bukvalno između kuća “uglavljeni”, ne baš lijepi na oko soliteri sa mnoštvom spratova i zbog lokacije preskupih stanova. Da li zbog zbog konfiguracije zemljišta Monaka (na obronku strmih brda), ili zbog čovjekove vječite želje da prestigne druge, na malom prostoru kneževine Monako ove neboderi djeluju kao da su jedan drugom nad glavom.

Foto: Pixabay – MonacoCannes

Nešto dalje, na vrhu brda koje u vidu manjeg poluostrva dominira nad zapadnim dijelom Monte Karla, nalazi se palata najstarije i najdugovječnije evropske kraljevske familije – Grimaldijevih, koji ovim malim rajem neprekidno vladaju već 700 godina! Osim mogućnosti obilaska palate i muzeja u njoj, na vrhu brda nalazi se mali park-vidikovac sa četinarima, kao i stari grad Monte Karlo, sa tipičnim uskim mediteranskim uličicama i kamenim kućama u pastelnim bojama. U prizemnim dijelovima kuća nalaze se restorančići i radnje sa suvenirima, među kojima se ističu oni crvene boje – predmeti i dijelovi odjeće sa motivima trka Formule 1, koje se svake godine održavaju u Monaku.

Čitavo podnožje ispod ovog poluostrva – brda, ispresijecano je tunelima – ulicama. U njima uredno postoje i semafori, stvaraju se gužve i sve djeluje prilično nestvarno. Između brda i ostatka Monta Karla, u zalivu se smjestila gradska marina sa fantastičnim jahtama i brodićima u njoj.

Na par minuta pješice, u zalivu ćete vidjeti bronzani spomenik u prirodnoj veličini podignut u slavu čuvenom, nikad pobjeđenom vozaču Formule 1 – Fanđu, kako stoji nasmijan pored svog bolida u dijelu marine kroz koji prolazi ulica kojom se i danas vozi čuvena trka. Tik do parkića, nalazi se još jedna veoma primamljiva atrakcija za turiste. Samo na ovom mjestu, u mogućnosti ste da se provozate crvenim, trkačkim ferarijem: kao vozač (za oko 90 Eura) ili kao suvozač (za oko 50 Eura) – 2 kruga po Monte Karlu, istom onom trasom kojom se vozi i čuvena trka Formule 1!

Ivana Dukčević

ČITAJ VIŠE

Prijavite se na naš newsletter

Klikom na "pošalji" pristajete da Vam šaljemo naš newsletter

povezani tekstovi

Skip to content