Od kabinskog osoblja na svakom letu dobijamo razne instrukcije: isključite mobilni telefon, vežite se, uspravite naslone sjedišta… Da li ste se ikada zapitali zbog čega je sve to potrebno?
Avio kompanije nemaju za cilj da nam pokvare uživanje i postoje zaista dobri razlozi zbog kojih se propisane procedure moraju poštovati.
Zašto stjuardese govore kao roboti?
Ako vas glas stjuardese podsjeća na lik iz Ratova zvijeda, to ipak nije slučajnost. Osoblju je neophodna vaša pažnja i saradnja, a ovaj način govora, vjerovali ili ne, zaista čini da ih slušate. Naređivački ton kojim nam se obraćaju provjereno djeluje.
Zašto je avionska hrana bezukusna?
Avionska hrana je zapravo vrlo ukusna, ali nas u uživanju ometaju druge stvari, kao na primjer iritantan zvuk motora..
Istraživanje naučnika sa Univerziteta u Mančesteru dokazuje da je “efekat buke na doživljaj hrane toliko snažan da odvlači pažnju od ukusa i preusmerava je na zvuk“. U eksperimentalnoj studiji, istraživač Endi Vuds je davao razne vrste hrane ispitanicima dok su jeli u tišini i dok su nosili slušalice putem kojih su bili izloženi buci.
Eksperimentom je konačno dokazano da buka remeti percepciju ukusa, a snažna i konstantna buka koja potiče od motora aviona daje upravo takav efekat.
Zašto moramo da spustimo zastore na prozorima?
U pitanju je samo sigurnosna procedura.
Otvoreni zastori na prozorima omogućuju osoblju da ima uvid u sve što se dešava van aviona. Najkritičniji dijelovi leta su polijetanje i slijetanje, pa u slučaju da stjuardese primjete sumnjive pojave, mogu odmah obavjestiti kapetana.
Zašto moramo da uspravimo sjedišta?
Kada ugao naslona vašeg sjedišta iznosi 90 stepeni, eventualni udar bi imao najmanje posljedice. Čak i onih nekoliko centimetara manje, smanjilo bi udaljenost vaše glave od sjedišta ispred vas. Takođe, uspravan položaj naslona olakšao bi proceduru evakuacije.
Zašto se moramo sagnuti u slučaju opasnosti?
Dokazano je da putnici koji se saviju uvijek imaju manje ozbiljne povrede od ostalih putnika.
Ovaj položaj pomaže da smanjimo jačinu udara, tako što ćemo tijelo (a posebno glavu) staviti u položaj kojim ćemo se priljubiti uz sjedište ispred.
Drugi razlog je da spriječimo suviše trzanja, za koje znamo da uvijek može dovesti do povrede kičme.
Možemo li da se zarazimo vazduhom u avionu?
Razlog za eventualnu zarazu svakako nije ustajao vazduh, koji je pri redovnim okolnostima veoma čist, ali opasnosti vrebaju od stvari koje dodirujemo!
Vazduh u kabini aviona se konstantno prečišćava i dopunjava svježim vazduhom od spolja, on prolazi kroz filtere koji uklanjaju čak i do 99.97 % bakterija i virusa. Međutim, površine koje se često koriste, kao što su jastuci, nasloni za ruke, sjedišta i toaleti su malo manje „sterilni”, a njih dotakne stotine putnika u jednom danu. Eksperti za mikrobiologiju tvrde da je toalet papir koji dotakne minimalno 50 putnika daleko veći uzrok zaraze nego vazduh.
Zašto ne smemo koristiti mobilni telefon prilikom polijetanja i slijetanja?
Avio prevoznici poštuju bezbjednosna uputstva koja izričito zabranjuju korišćenje elektronskih uređaja iako nedostaju dokazi da oni stvarno utiču na sisteme u avionu.
Nikada nije u potpunosti dokazano da telefoni imaju loš efekat na bezbjednost leta, a statistike govore da oko 6,5 miliona putnika za godinu dana, slučajno ili namjerno, ostavi mobilne telefone uključene tokom leta koji je protekao bez problema.
Da bi bilo odobreno korišćenje mobilnih telefona tokom leta, avio kompanije bi morale da testiraju svaki model telefona ponaosob sa svakim modelom aviona da bi bili sigurni da nema nikakvog uticaja, a to je preskupo. Mnogo je lakše zamoliti putnike da isključe svoje uređaje.
Izvor: Bookiraj.com