Tijana Đuričić – Moć, šarolikost i romantika Njemačke

    Tijana Đuričić – Moć, šarolikost i romantika Njemačke

    S 52 miliona putovanja godišnje, Njemačka već sedmu godinu za redom suvereno čuva drugu poziciju na listi najomiljenijih svjetskih destinacija. Ko je jednom posjeti, sigurno će se ponovo vratiti. Otkrijte zašto

    Razgovarala: Elma Zećo

    Već pet godina Tijana radi u Regionalnom uredu Njemačke turističke zajednice smještenom u Beogradu. Svestrana osoba, koju posjetioci različitih poslovnih druženja ove zajednice pamte po neobičnoj toplini i vještini pripovijedanja, uz ovaj posao također predaje na dva fakulteta te je posvećena operskom pjevanju širom svijeta.

     

    “Oduvijek sam bila veoma znatiželjna, a školovanje je tu znatiželju pretvaralo u profesije, tako da je sada svestranost vrsta navike koja je rezultat treninga. Vjerujem da sve zavisi od prioriteta koji se u različitim životnim fazama mijenjaju. Meni najveću snagu, stabilnost i radost donosi ljubav, tako da je pored sporta, porodica moj bunar čarobnog napitka – energije”, otkriva Tijana recept svog poslovnog uspjeha, a u nastavku i skrivene čari jedne od najjačih zemalja svijeta.



    Šarm njemačkih gradova

    “Odlučite li se doći u Njemačku, obavezno posjetite Berlin, Hamburg, Dresden i Koblenz zbog njihovog kosmopolitskog duha, šarma, užitka i interesantnih događaja. Ako imate malo više vremena, divno je obići i manje gradove poput Heidelberga, Rostocka i Augsburga.”


     

    UZBUDLJIV SPOJ HISTORIJE I MODERNOG DOBA

    Zaljubljenici u proljetna putovanja probudili su se iz svojih zimskih snova planirajući nove turističke destinacije. Navedite im tri razloga zašto bi trebali posjetiti Njemačku.

    – Njemačka je neočekivano raznolika, neotkriveno romantična i beskrajno jednostavna za snalaženje i istraživanje.

    Šta je, ustvari, najveći turistički adut ove zemlje?

    –  To je njena raznovrsnost, bogatstvo sadržaja u domenu kulture, tradicije i ljepote prirode. Skoro savršena infrastruktura i povezanost najrazličitijih krajeva vozovima, autobusima i kolima daje priliku da se, bez mnogo truda, iskusi ova raznolikost kako u upijanju bajkovitih predijela, tako i u uživanju u uređenim, šarmantnim gradovima. Njemačka spaja historiju i moderno doba na jedan uzbudljiv način. Prethodni vijekovi se poštuju i običaji nasljeđuju podstičući inovativnost i umjetnost kao prirodan nastavak evolucije.

    Kakvom imidžu svjedočimo putujući ovom prostranom zemljom?

    –  Moguće je iskusiti različite stavove i pojave održivosti. Mislim na svijest o vrijednostima, ali i ljubavi prema tradiciji i običajima, koje omogućavaju uspostavljanje osjećaja identiteta i bliskosti među ljudima. Obimni restauratorski radovi čuvaju svjedočanstva o svjetskoj historiji, a odgovornost za ljude i životnu sredinu duboko je ukorijenjena u njemačkom društvu. Njemački gradovi i metropole kontinuirano uspješno razvijaju koncepte održivosti. Različite međunarodne studije redovno dodjeljuju njemačkim urbanim sredinama vrhunska odlikovanja za rezultate u domenu saobraćaja, kvaliteta vazduha, vode, zelenih površina, energetske efikasnosti zgrada. Putujući Njemačkom imamo priliku doživjeti vibrantno izdanje zelenih gradova, koje predstavlja primjer budućih modela urbanog života. Možete otkriti, također, kako su se gradovi vratili svojim korijenima i ponovo uveli gradske bašte ili pčelarske projekte.

    Gdje su smještene zabavne atrakcije za porodice, a gdje najbolji klubovi za mlade?

    –  Najbolji klubovi za mlade su, svakako, u njemačkoj prijestolnici. Svakoga dana u ponudi Berlina je oko 150 događaja za veoma različite ukuse. Klubovi su poseban šarm ove metropole, čija je elektro scena nadaleko poznata već decenijama. S druge strane, najzabavnija atrakcija za porodice je Europa Park. Nudi veoma inspirativno iskustvo i djeci i roditeljima. Posjetom zabavnog parka obilaze na neki način cijeli svijet posmatrajući replike različitih zemalja i kulturnog naslijeđa, koje su sastavni dio njegovog enterijera i eksterijera. Uživaju i u sjajnoj hrani kao i adrenalinu koji donosi nova ‘igračka’ nazvana Leteći teatar.

    Šta treba probati svaki posjetilac od kulinarskih specijaliteta?

    –  Definitivno, sve zavisi u kojoj regiji se posjetilac zadesi, a i koje je godišnje doba! U Bavarskoj, naprimjer, moraju se probati najrazličitije vrste kobasica i piva, na Alpama špecle s domaćim sirom, u Schwarzwaldu torta s višnjama, duž Rajne i mozela rizling, a na sjeveru sendviči s ribama i liker od jaja.

    Koliko se godišnjih posjeta bilježi iz BiH, te šta biste rekli da je stanovništvu našeg regiona najprivlačnije u Njemačkoj?

    –  Prema statističkim prikazima, iz BiH se bilježi 236.000 putovanja. Najčešće Njemačku posjećuju mladi iz BiH, od 15 do 34 godine zadržavajući se duže od četiri noći. To čini njih čak 94%. Dvorci Bavarske, München i Berlin privlače najviše turista iz regiona već nekoliko godina zaredom. No, ukoliko jednom odete u Njemačku, zagarantovano je da ćete joj se još nekoliko puta vratiti. Mnoga druga skrivenija, ili manje popularna mjesta, ubilježena su također u turističke mape putnika iz ovih krajeva.

    Da li je skupo biti turista u ovoj zemlji, koliko je novca u prosjeku potrebno za njenu posjetu?

    –  Velika prednost Njemačke kao turističke destinacije jeste sjajan odnos kvaliteta, kojeg pruža, i cijena. Naravno u skladu s mogućnostima posjetilac može planirati svoje putovanje, a u tome mu može pomoći i jedna zanimljiva alatka na naslovnici naše web stranice www.germany.travel. Ukoliko pratimo turiste iz BiH, uviđamo da oni dnevno troše 36 EUR kada su u Njemačkoj, što je zgodna referenca svim potencijalnim gostima iz ovog dijela.

    Zahvalni ste i radosni što ste imali priliku otkriti različite dijelove Njemačke, osjetiti dašak i velegrada i divotu prirode. No, šta Vam je ipak najprimamljivije?

    –  Berlin i Hamburg obožavam zbog atmosfere i umjetničke ponude, Koblenz me svojom poetikom uvijek mami, dok u Augsburgu najviše volim Božićni vašar. Uživam u Schwarzwaldu i Plitkom moru koji me podsjećaju na ogroman iscjeljiteljski potencijal prirode. Naravno, uvijek su čovjeku najdraža ona putovanja koja provodi u dobrom društvu, a Nijemci zaista umiju da budu topli domaćini.

    Šta su najveći izazovi Vašeg posla zbog kojeg ga vrijedi raditi?

    –  Veoma je izazovno ostvarivati dugoročne zamisli jednog stabilnog, ekonomski razvijenog sistema koji stremi stalnom napretku u šest veoma različitih zemalja. U svakoj od njih poslovanje se odvija različitom dinamikom. Upravo ovaj izazov je i najljepši dio posla, jer mi daje priliku da se bolje upoznam i sprijateljim s kolegama iz drugih krajeva.

     

     



    U rodnoj zemlji velikana alternativnog liječenja

    “Ovdje se zdravlju oduvijek poklanjala velika pažnja. Povezivanje tradicionalnih metoda liječenja s modernom medicinom čini njemačke banje i lječilišta centrima kompetentnosti. Tamo postoji više od 1.000 hotela specijalizovanih za wellness i uljepšavanje, te 350 zvanično priznatih banja i lječilišta. Potrebni resursi prisutni su svuda. Mineralni i termalni izvori, blagotvorno blato, blaga klima, znanja iz oblasti alternativnih metoda liječenja po Kneippu, Felkeu i Schrothu, morska voda i speleoterapija, samo su neke od mogućnosti izbora terapiranja. Također, 2.000 bolnica u Njemačkoj djeluje veoma dobro organizovano. Pacijenti dobijaju sveobuhvatan tretman uz primjenu rezultata i znanja najnovijih istraživanja. Mnoge od njih postavile su i dodatne usluge za međunarodne pacijente. Ko ima potrebu da o tome više sazna, predlažem da pogleda spisak bolnica na našoj stranici www.germany.travel u odjeljku Zdravstveni turizam.”