Nastavljajući dugogodišnju tradiciju okupljanja i promovisanja turističke privrede, respektabilna sajamska manifestacija 44. Međunarodni sajam turizma, održana od 23. do 26. februara ove godine, opravdala je epitet najvećeg turističkog događaja u regionu i pokazala zašto je Beogradski sajam lider u domenu svog poslovanja, značajna sajamska institucija, a Beograd i Srbija dostojan potencijalni domaćin svjetske specijalizovane izložbe EXPO 2027.
Direktorka Beogradskog sajma Danka Selić saopštila je da ove godine Sajam turizma i Sajam HORECA-OPREMA obišlo oko 40 hiljada aktera, izlagača, predstavnika NR Kine – zemlje partnera sajma, gostiju i posjetilaca 44. Međunarodnog sajma turizma i 18. Međunarodnog sajma hotelsko-ugostiteljske opreme HORECA-OPREMA koji je održan u istom terminu. Broj realizovanih B2B sastanaka i broj buyera, ocjenjeni su kao najuspešniji posljednjih 10-tak godina. Manifestaciju je pratilo oko 1000 akreditovanih novinara iz dvadesetak zemalja.
Brojni izlagači, profesionalni kupci, posjetioci i mediji izrazili su zadovoljstvo ovogodišnjom manifestacijom koja je napravila značajan iskorak u odnosu na prethodnu.
Na 44. Sajmu turizma bili su izlagači i posjetioci iz preko 30 zemalja i preko 40 tur-operatora iz zemlje i inostranstva. Prvi put na Sajmu turizma svoje turističke atrakcije, prirodne ljepote i osobenosti predstavile su afričke zemlje: Alžir, Burundi, Kamerun, Obala Slonovače, Gabon, Ekvatorijalna Gvineja i Namibija.
B2B poslovni program, realizovan u saradnji sa Privrednom komorom Srbije i Evropskom mrežom produzetništva, i ove godine sproveden je uz aktivno učešće velikog broja profesionalnih turističkih predstavnika iz zemalja učesnica, kao i domaćih turističkih saveza, organizacija i agencija koje su pokazale interesovanje da tokom sajma razviju svoje poslovanje i razmjene iskustva.
Tokom Sajma turizma organizovano je više od 500 B2B sastanaka održanih u posebno predviđenim prostorima B2B Meeting point i Business Lounge u hali 1 Beogradskog sajma. U poslovno-komercijalnoj dimenziji sajma doprinos je dalo učešće oko 80 profesionalnih kupaca (buyera) i međunarodnih i domaćih medijskih partnera.