Poslodavci, oni mudri, uglavnom nemaju ništa protiv poslovno-privatnih kombinacija na putovanjima, svjesni pozitivnog učinka koji takav kratak odmor u sklopu poslovnog putovanja ima na zaposlenike. Posao će biti urađen, a oni će dopuniti svoje baterije
Otputovati na službeni put pa se turistički zadržati na destinaciji i odmoriti zvuči sjajno. Rastući trend bleisure (business + leisure) putovanja opovrgava tezu da je loše spajati nespojivo – posao i zadovoljstvo.
Spojiti s vikendom
Spajanje poslovnih putovanja s razonodom u praksi funkcionira na način da ljudi nakon kraćih (dvodnevnih ili trodnevnih) poslovnih putovanja, na destinaciji ostaju još minimalno dva dana kako bi se odmorili i napunili baterije. Naravno, o svom trošku. Produže avionske karte i sami sebi plate smještaj.
Poslovni sastanci i konferencije najčešće se održavaju radnim danima. Kako bi se u posao ipak ukomponiralo i zadovoljsvo, nije rijetkost da se ove aktivnosti planiraju za kraj ili početak radne sedmice.
Vikend u takvom rasporedu ostaje slobodan za posjetu ponekoj znamenitosti (vrijednoj za lični rast), obilazak muzeja (jer sadašnjost cijeni prošlost) ili uživanje u posebnom zalasku sunca. Da li će sve ovo biti uvod u sastanke zbog kojih se na destinaciju došlo ili nagrada nakon urađenog posla, potpuno je svejedno. Ono što je važno jeste da se spojilo rijetko spojivo – posao i zadovoljstvo.
Poslodavci uglavnom nemaju ništa protiv ovakvih kombinacija jer su svjesni pozitivnog učinka koji takav kratak odmor u sklopu poslovnog putovanja ima na zaposlenike. Posao će biti urađen, a oni će dopuniti svoje baterije.
Bleisure friendly
Mnogi na ovakva putovanja vode i porodicu, što je još jedan oblik bleisure iskustva. Slobodni trenuci u vremenu sveopće trke za poslom prava su dragocjenost, pa je kratko putovanje s porodicom u drugu zemlju ili veći grad u istoj zemlji prilika za zbližavanje koja se ne ispušta iz ruku. Dok je „glavni lik“ na sastancima, porodica uživa u obilasku grada. Podrazumijeva se da troškove slobodnih dana i troškove za porodicu plaćaju sami, ali ovisno o politici kompanije, može se uštedjeti na Airbnb smještaju ili avionskim kartama bukiraju li se preko firme.
Bleisure putnike kao zaseban poslovni target prepoznaju i hoteli jer njihove preferencije nisu iste kao kod drugih, „običnih“ putnika. Primarni cilj putovanja je posao, pa se u skladu s tim traže brzi internet, rezervni laptopi, opremljene konferencijske sale i slično, ali s druge strane bleisure putnici traže dostupnost „leisure“ elemenata – bazene, organiziranje izleta, masaže i slično.
Motivacija i nagrada
Druga, također vrlo zanimljiva vrsta putovanja vezanih za biznis, su takozvana Incentive putovanja, čiji je cilj nagraditi i motivirati – zaposlenike, partnere ili klijente.
Koncept je osmišljen kako bi poslodavci zaposlenicima zahvalili na napornom radu i uspjesima, a da ta nagrada nije novac. Incentive putovanjem se često vlasnici i direktori kompanija zahvaljuju dugogodišnjim partnerima, klijentima i ključnim kupcima na lojalnosti.
Ulaganjem u incentive putovanja, kompanija ulaže u ljude. U kompanijama koje su sudjelovale u istraživanju nakon provedenog incentive programa u 62,1 posto slučajeva primijećeno je poboljšanje radnog učinka zaposlenika, u 57,8 posto slučajeva došlo je do rasta poslovanja, u 50 posto do porasta morala, a u 42,2 posto do porasta lojalnosti zaposlenika. Radi se o brojevima koji se nipošto ne bi smjeli zanemariti.
Šta je sve incentive?
Iako su najefikasnija i najduže se pamte, nisu samo putovanja incentive. Uposlenici, poslovni partneri ili klijenti mogu se motivirati poklonima, poklon bonovima, wellness vikendima, zabavama ili večerama u ekskluzivnim i finim restoranima.
Bilo da kompanija vodi na incentive putovanje zaposlenike, klijente ili partnere, jedno je sigurno – grupa koja ide, pogotovo na neko mjesto na kojem nikad nije bila, doživjet će nova iskustva i osjećat će se nagrađeno za svoje zasluge.