Bavljenje fotografijom iziskuje konstantno učenje. Ukoliko čitate ovaj članak, već ste na pravom putu jer pokušavate poboljšati vaše fotografske vještine edukujući se na različite načine. Želite li bolje fotografije, savjetujemo vam da povedete računa o tri segmenta.
Foto: Pixabay – jameswheeler
1. Kompozicija
Većina ljudi ima tendenciju da prilikom fotografisanja pozicionira subjekat u centar fotografije. Ako je taj subjekat osoba, onda će njenu glavu postaviti u središnji dio fotografije. Ovakav pristup nam najčešće govori da je riječ o amateru.
Naime, na ovakvoj fotografiji biće izuzetno mnogo praznog prostora iznad subjektove glave, a osoba će biti stiješnjena u donji dio fotografije. Ako ste prilikom fotografisanja aparat pozicionirali horizontalno, onda je krajnji efekat uglavnom još lošiji, obzirom da je mnogo neiskorištenog prostora lijevo i desno od subjekta.
Ono što možete učiniti da popravite situaciju naredni put jeste da sagledate kompletnu površinu buduće fotografije i pokušate je ispuniti osobom što je moguće više. Aparat možete okrenuti i vertikalno, što će prirodnije pristajati obliku ljudskog tijela. Postavite aparat u takav položaj (ukoliko je potrebno i zumirajte) tako da se subjektova glava nalazi u gornjoj trećini fotografije, tj. da je njen vrh gotovo pri vrhu fotografije.
2. Razlučite ko/šta je vaš subjekat
Turisti se često uzajamno fotografišu neposredno ispred ili pored poznatih građevina i spomenika. Ovo može izgledati amaterski, osim ako zaista znate šta činite. Zamislite nekoga ko gleda jednu takvu vašu fotografiju. On prvo mora odrediti ko je glavni subjekat na njoj, a zatim procijeniti koliko dobro ste ga fotografisali. Problem kod ovakvih turističkih fotografija je što postoje dva subjekta, te je oko posmatrača neodlučno na koji da se fokusira.
Dakle, razjasnite sebi ko ili šta je glavni subjekat vaše fotografije, i stavite ga u prvi plan. Ako želite da stavite akcenat na osobu, što je najčešće slučaj, dajte joj glavnu ulogu, a od skulpture/građevine se možete udaljiti i tako učiniti da zauzima jedan dio pozadine, a ipak bude vidljiva u cjelosti.
3. Svjetlost
Ukoliko je raspoloživo osvjetljenje slabo, potrebno je više vremena da aparat primi svjetlost, te proces nastanka fotografije automatski duže traje, a rizik da ona bude mutna se povećava. Kako bi nadoknadili nedostatak svjetlosti, mnogi koriste blic. Međutim, integrisani blic vašeg fotoaparata daje izuzetno loše rezultate jer baca svjetlost direktno na subjekat, eliminiše sve sijenke i čini da subjekat izgleda spljošten, dvodimenzionalan. Savjet je da kada god je to moguće isključite blic, maksimalno smanjite podrhtavanje aparata, a subjekat repozicionirate uz neki izvor svjetlosti. Fotografije će izgledati mnogo ljepše ako svjetlost dolazi sa strane ili odozgo.
Pripremila: Lejla Brkić