Petronas tornjevi – Arhitektonsko čudo Kuala Lumpura

Petronas tornjevi – Arhitektonsko čudo Kuala Lumpura

88 spratova, 1800 vrata, 32 000 prozora, 765 stepenica, 29 sistema pokretnih stepenica i 76 liftova, impresivne su brojke koje pokazuju kakav su projekt tornjevi blizanci Petronas u Kuala Lumpuru u Maleziji. 

Tekst i fotografije: Emira Azganović

Zvuči nevjerovatno da čelik i beton mogu oplemeniti neki grad i dati mu sasvim novu dimenziju, ali tornjevi  blizanci su arhitektonsko čudo Kuala Lumpura s kojima je ovaj grad postao još moćniji i šarmantniji.

TRADICIONALNA ISLAMSKA ARHITEKTURA

Tornjevi su dobili ime po glavnim stanovnicima zgrade. Petronas, nacionalna naftna kompanija Malezije koja je i vlasnik tornjeva, koristi Toranj 1, dok toranj 2  iznajmljuju velikim kompanijama poput Microsofta, Huawei Technologiesa, IBM-a, Bloomberga, Reutersa…

Za ovaj veliki nacionalni poduhvat angažovan je slavni arhitekta César Pelli koji je projektovao i Svjetski finansijski centar u Njujorku. Tornjevi imaju oblik tradicionalne islamske arhitekture s modernim dizajnom i simbolizuju značaj Malezije kao globalne sile u 21. vijeku. Geometrijski oblici tornjeva prezentuju jedinstvo, harmoniju, stabilnost i racionalnost, a sve to su važna načela islama.

Vremenski rok izgradnje tornjeva Petronas bio je smanjen s osam, na šest godina, zbog čega su angažovane dvije kompanije, južnokorejska i japanska, svaka je bila odgovorna za izgradnju jednog tornja. Odlučeno je da prva kompanija koja završi izgradnju tornja, radi na izgradnji visećeg mosta između tornjeva.

Iskopavanje temelja, dubokih 120 m trajalo je punu godinu i to su do sada najdublji temelji ikad napravljeni za jednu građevinu. Konstrukcija blizanaca započeta je aprila 1994. godine, poslije rigoroznih testova, simulacija vjetra i strukturalnog opterećenja na objekat. Struktura tornjeva ogleda se u fleksibilnosti 80 000 m3 ojačanog betona s 37 000 tona čelika.

Svaki toranj ima 88 spratova i više od 743224.3m² poslovnog prostora, podzemnu garažu za      4 500 automobila, muzej nafte, koncertnu dvoranu, džamiju i multimedijalni konferencijski centar.

76 LIFTOVA

Tornjevi su opremljeni s ukupno 76 liftova od čega je 58  dvospratnih liftova čiji donji dio staje na neparnim, a gornji na parnim spratovima, čija najveća brzina je 7 m/s, a može da poveze 26, odnosno 52 osobe. Sistem liftova je projektovan tako da se u slučaju požara ili zastoja ljudi mogu lako i brzo evakuisati.

Staklena površina koja zauzima 55.000 m2, debljine 0.38 mm, dizajnirana je sa specijalnim staklom koje reflektuje UV zračenje i neželjenu solarnu radijaciju.

Tokom gradnje, inženjeri su nailazili na razne probleme i prepreke. Da bi ispunili sigurnosne građevinske propise, tornjevi su morali izdržati vjetrove brzine do 65 milja na sat, otprilike jednu trećinu brzine vjetra uragana Katrina. Inženjeri su tornjeve testirali pomoću vjetroelektrane, prvo kompjuterskom simulacijom, a zatim i izgradnjom stvarnog modela tornjeva. Kad je toranj 2 dosegnuo 72. sprat, inženjeri su otkrili da se naginje oko 25 milimetara od vertikale. Kako bi se to ispravilo, sljedećih je 16 spratova nagnuto na drugu stranu za 20 milimetara. Geodeti su do završetka zgrade dvaput dnevno provjeravali vertikalnost.

Južnokorejski tim je u prosjeku gradio četiri sprata za jedan dan, a iako su s gradnjom krenuli mjesec dana poslije japanske kompanije, završili su svoj toranj sedmicu ranije. Zbog pobjede, dobili su čast da sagrade dvospratni Sky Bridge koji povezuje dva tornja na 41. i 42. spratu. Gornji sprat mosta, rezervisan za korisnike prostora u tornjevima, povezuje sobu za sastanke, restoran za menadžere i prostoriju za molitvu. Tornjevi Petronas otvoreni su turistima za razgledanje gradskog pejzaža odozgo. Jedna osmatračnica nalazi se na 86. spratu tornja 2, a druga je na visećem mostu koji povezuje ova dva tornja u zraku.

VISEĆI MOST

Taj viseći most dužine 58,4 metra i težak 750 tona, morao je biti ugrađen posebnom metodom između kula da ne bi pukao tokom jakih vjetrova. Konstruiran je tako da klizeći ulazi i izlazi u tornjeve dok se oni ljuljaju pod snažnim udarima vjetra. Proces testiranja i planiranja trajao je godinu, a gradnja dvije sedmice. Trebalo je 3 dana i 2 pokušaja da se ovaj, najveći viseći most na svijetu, podigne na njegovo trenutno mjesto, na visini od 170 metara iznad zemlje. Konačni rezultat je besprijekoran! Tornjevi su službeno otvoreni 31. septembra 1998. na 41. godišnjicu Malezijske nezavisnosti.

Tornjeve okružuju  KLCC park s malim jezerom, stazama za šetnju i džogiranje, kao i fontanom na kojoj se igraju raznobojni snopovi svjetlosti, ispred koje se uvijek nalaze brojni posjetitelji koji kući žele ponijeti fotografiju s tornjevima u pozadini. Trgovački centri Suria KLCC koji se nalaze u podnožju tornjeva i dalje su jedno od najpopularnijih odredišta za kupovinu u Maleziji. U Petronas tornjevima nalazi se i koncertna dvorana Dewan Filharmonik Petronas, dom Malezijske filharmonije, koja važi kao jedna od najboljih svjetskih koncertnih dvorana u kojoj su svirale neke od najpoštovanijih svjetskih muzičkih zvijezda.

Osim trgovačkog centra i parka, Petronas Towers blizanci imaju i mnoštvo drugih atrakcija, uključujući umjetničku galeriju Petronas, kongresni centar Kuala Lumpur i Petrosains Science Center, interaktivni centar za otkrivanje znanosti koji prikazuje eksponate koji se odnose na naftnu industriju, od porijekla nafte, do  najnovijih proizvoda na bazi nafte.

ZANIMLJIVOSTI O BLIZANCIMA

U prvobitnim planovima, glavni arhitekt César Pelli zamislio je tornjeve visoke 427 metara, koji su bile niži samo 15 metara od tadašnje najviše zgradu na svijetu, Sears tornja u Čikagu. Kada je premijer Malezije saznao za tu malu razliku, insistirao je da arhitekte i inženjeri pronađu način da tornjevi budu viši i ponesu titulu najviše građevine na svijetu, što su na kraju, s visinom od 452 metra, i uspjeli. Međutim, tu laskavu titulu zadržali su samo 6 godina, jer 2004. godine, Taipei 101 na Tajvanu je zauzeo prvo mjesto, koje je ubrzo prepustio dubajskom Burj Khalifi 2010. godine. Tornjevi su još uvijek najviši tornjevi blizanci na svijetu.

Austrijski padobranac Felix Baumgartner drži svjetski rekord u najvišem skoku padobranom sa zgrade. Naravno, skočio je s Petronas Twin Towersa u Kuala Lumpuru. Tornjevi su veliki izazov i drugim ekstremnim sportistima, tako se Francuz Alain Robert Spiderman, poznat po usponima na najviše građevine svijeta, 2009. godine nakon trećeg pokušaja, uspio popeti bez zaštitnog užeta na zgradu, koristeći se samo golim rukama. Dok su hiljade ljudi s ulice promatrale kako se Robert penje na vrh, policija nije bila oduševljenja, na vrhu su ga dočekali s lisicama i priveli ga u stanicu.

KORISNE INFORMACIJE

Najbolji način da posjetite tornjeve je da rezervišete karte OVDJE, zbog dugih redova i ograničenog broja karata pri kupovani na licu mjesta. Pri ulasku u tornjeve morat ćete pokazati vaše dokumente. Tornjevi su zatvoreni za posjete ponedjeljkom cijeli dan a petkom u periodu od 13 do 14:30h, dok ostalim danima rade od 9 do 19h.

Želite li usluge agencije preporučujemo agenciju KOWAMAS HOLIDAYS

U Maleziju smo putovali u novembru 2019. na poziv ureda Qatar Airwaysa iz Sarajeva. Qatar Airways iz Sarajeva preko Dohe leti za Kuala Lumpur i otok Langkawi.

Zato što jedan članak nije dovoljan….

THE DATAI LANGKAWI – LUKSUZNI RESORT U SRCU PRAŠUME