Pelješki most

Pelješki most, najveći hrvatski infrastrukturni projekat finansiran iz fondova Evropske unije povezuje kopno i Pelješac, a time i jug Hrvatske s ostatkom zemlje.

Foto: Pixabay-FilipFilipovic

Na most se ulazi u mjestu Komarna nedaleko od granice Hrvatske s Bosnom i Hercegovinom i ulaska u Neum, jedini bh. grad na jadranskoj obali, prelazi preko Malostonskog kanala, a izlazi u mjestu Brijest na poluotoku Pelješcu.

Prekrasni Pelješki most, sa šest glavnih stupova i trinaest raspona od čelika dužine od 72 do 285 metara, dug je 2404 m. Visinom od 55 metara udovoljilo se zahtjevu Bosne i Hercegovine za osiguranjem nesmetanog prolaska brodova do Neuma. Dubina mora pod mostom iznosi gotovo stalnih 27 metara. Cjelokupna čelično-betonska konstrukcija ispod i iznad vode zajedno teška je kao 30 Ajfelovih tornjeva.

Lokacija mosta podložna je djelovanju jakih vjetrova i nalazi se u zoni znatne seizmičke aktivnosti. Most se nalazi u osjetljivom ekološkom području Malostonskog zaljeva koji je 1983. proglašen rezervatom prirode u moru, a zaštićen je i ekološkom mrežom Natura 2000.

Marjan Pipenbaher, glavni projektant Pelješkog mosta pojasnio je kako će se za 130 godina morati tri puta obnoviti antikorozivna zaštita, za 40 godina se mijenjaju ležista, za 15 godina asfalt, 30 god hidroizolacija. Dodaje i kako bi, bude li se most dobro održavao, trebao 100 godina bez velikih intervencijskih zahvata izgledati isto. Izvođač radova je kineski konzorcij China Road and Bridge Corporation, koji je posao dobio na konkursu 2018. godine.

Od svega što čovjek podiže i gradi, pokoravajući se životnom instinktu, po meni nema ništa bolje i vrednije od mostova

Ivo Andrić

Osim za Dubrovnik, koji je svjetska turistička destinacija i u vrhu po turističkoj posjećenosti kad je riječ o gradovima na hrvatskoj strani jadranske obale, Pelješki most bi, kako se očekuje, trebao donijeti dobrobit i za turizam na poluotoku Pelješcu, otoku Korčuli i cijelom jugu Hrvatske.

Foto: Furaj.ba

Vožnja iz pravca Splita prema Dubrovniku, odnosno krajnjem jugu Hrvatske, podrazumijevala je prolazak kroz Neum, gradić na uskom koridoru kojim Bosna i Hercegovina izlazi na Jadransko more. To je značilo i prolazak dva granična punkta, što zahvaljujući Pelješkom mostu više neće biti potrebno, jer most počinje nedaleko od bh. granice i ulaska u Neum, prelazi preko Malostonskog kanala i završava u Brijestu na poluotoku Pelješcu.

Odavde je putovanje moguće nastaviti ka samom rtu Pelješca i mjestu Orebić i dalje morskim putem ka otoku Korčula, a na drugu stranu, ka Stonu i Dubrovniku.

ČITAJ VIŠE

Prijavite se na naš newsletter

Klikom na "pošalji" pristajete da Vam šaljemo naš newsletter

povezani tekstovi

Skip to content