Oprez na ljetnim vrućinama!

    Oprez na ljetnim vrućinama!

    Visoke temperature i razine UV zračenja mogu predstavljati opasnost za zdravlje. Ipak, posvetite li malo više pažnje, njihovo djelovanje može se učiniti neznatnim.

    10 savjeta za zaštitu od sunca

    1) Na visokim temperaturama što više se zadržavajte u zatvorenim rashlađenim prostorijama.

    2) Između 11 i 15 sati UV zračenje svugdje je najjače. Za šetnju, sportske aktivnosti, rad u vrtu, i sve drugo što biste voljeli raditi na otvorenom, bolji su prijepodnevni i poslijepodnevni sati.

    3) Zaštita od sunca tiče se svakog i mora biti svugdje prisutna, bez obzira da li se krećete vani, radite vani, sjedite na balkonu, plaži ili u ljetnoj bašti. Od sunca se štitite prikladnom odjećom, uključujući šešir, dok se zaštitna krema stavlja na neprekrivene dijelove tijela. Kako i oči trebaju zaštitu, nezaboravite staviti naočale.

    4) Krema s visokim zaštitnim faktorom preporučuje se uvijek kada se prvi put izlažete suncu. Kako bi se očuvala njena djelotvornost, nanosite je svaka dva sata. Nakon kupanja, kada će se djelimično isprati, uradite isto. Zaštititi se treba i kada je oblačno, jer sunčevi zraci prodiru i kroz oblake.

    5) Dječija koža reaguje veoma osjetljivo na sunce, stoga joj treba najbolja moguća zaštita. Bebe i malu djecu tokom 12 mjeseci ne izlažite direktnom suncu. Nakon druge godine možete to učiniti, ali malo i ne u kritičnom periodu dana.

    6) Konzumirajte više vode, a izbjegavajte tekućine u čiji sadržaj ulaze, naprimjer, alkohol ili veće količine šećera. Iako mnogim ljudima smeta pojačano znojenje, upravo znojenje doprinosi hlađenju organizma, no ako ne popijemo dovoljno vode, tijelo gubi previše tečnosti i možemo dobiti probleme s cirkulacijom. Pored toga, putem znojenja gubimo važne minerale.

    7) Teška, kalorična, veoma začinjena i masna hrana nisu za ovo vrijeme. Nemojte preskakati doručak i birajte laganiji ručak i večeru. Kuhanu i lako kvarljivu hranu obavezno držite u frižideru, a voće i povrće uvijek dobro operite.

    8) U starijoj životnoj dobi zaštita tijela od toplote opada. Cirkulatorne smetnje češće se pojavljuju nego kod mladih ljudi, a nivo tečnosti u organizmu brže gubi ravnotežu. Kada su visoke temperature, pravilna hidratacija skoro je poput čudotvornog lijeka. Kod starijih ljudi osjećaj za žeđ se smanjuje, zato treba više tečnosti piti nego što to žeđ određuje.

    9) Ljudi u zatvorenim automobilima nikada ne smiju ostavljati djecu kao ni kućne ljubimce. Prije ulaska preporučuje se dobro prozračiti automobil.

    10) Ukoliko konzumirate određene lijekove, prije izlaganja suncu informišite se da li to možete raditi.