10 trikova za fotografisanje vatrometa

10 trikova za fotografisanje vatrometa

Sigurna sam da ste svi bar nekoliko puta pokušali uslikati vatromet. Mislim da ne poznajem osobu koja nije, jer bez obzira da li vam se sviđaju ili ne, vatrometi jednostavno bude emocije u ljudima. Dijelom zato što su jednostavno veličanstveni na nebu, a dijelom zato što se uvijek koriste kada se proslavljaju neki bitni događaji.

Naravno, nije u pitanju samo vidjeti vatromet i zatim ga uslikati. To već znate, jer ste se bar jednom vratili kući sa pomalo razočaravajućim mutnim fotografijama. Stoga vam u tekstu ispod donosimo deset praktičnih savjeta koji vam mogu koristiti ako želite uslikati dobre fotografije vatrometa.

1. Koristite stalak za fotoaparat

  Možda najvažniji savjet jeste da osigurate da vaš digitalni fotoapart se nalazi na nečemu što se neće micati tokom fotografisanja. Ovo je posebno bitno tokom fotografisanja vatrometa jer će se koristiti duže ekspozicije koje ne samo da će uhvatiti micanje vatrometa, već i kamere same. Upravo zbog nedostatka mirnoće vam vaše fotografije vatrometa ispadaju mutne. Najbolje bi bilo da koristite stalak za fotoaparat. Kao što smo već u jednom od tekstova pisali danas se mogu kupiti sklopljivi stalci koji lako stanu u torbu, a nisu naročito skupi. Alternativno riješenje je da nađete čvrstu, stabilnu površinu i pokušate!

 

2. Daljinski okidač

 Jedan od načina da se osigurate da vam je vaš digitalni fotoapart u potpunosti miran jeste da nabavite daljinski okidač. Ovaj dodatak za fotoapart zavisi od modela i proizvođača, ali svaki fotoaparat kupljen iza 2002 godine ga ima u ponudi.

Drugi način jeste da fotografišete vatromet bez da nepotrebno dotičete i mičite fotoaparat jeste da korsitite „self timer“, odnosno odgođeno fotografisanje. Ali morate imati jako dobar osjećaj za vrijeme jer bi ste trebali okinuti minut prije samog vatrometa. Sreća je što vatrometi uvijek dolaze u nekoliko grupa, tako da možda nećete uhvatiti prvi bljesak, ali idući je sigurno vaš!

3.  Pravilno kadriranje fotografije

 Jedan od najtežih zadataka prilikom fotografisanja vatrometa jeste smisliti prema gdje treba usmjeriti fotoaparat. Izazov sa kojim se ovdje surećete jeste taj da vi trebate ocijeniti i kadrirati fotografiju prije nego vatromet počne, što zapravo znači da trebate unaprijed zamisliti kadar. Ključ dobre fotografije vatrometa je u čekanju. Evo nekoliko ideja kako dobro kadrirati:

 

– Pronađite dobro mjesto/poziciju za fotografisanje. Planiranje je bitno ukoliko želite uslikati dobru fotografiju vatrometa i zato je bitno pronači mjesto sa kojeg je pogled dobar i nesmetan. Razmislite o tomo šta želite da imate u prvom planu, a šta u pozadini snimka i pobrinite se da nemate ljudske glave koje iskakču na vašem snimku. Zato ako ste u mogućnosti dođite na lokaciju ranije. Uzmite u obzir gdje će biti ispaljen prvi hitac vtrometa i uopšte na kojem dijelu neba će se realizovati. Odmah odlučite o fokusnoj udaljenosti, odnosno udaljenosti od leće do svog objekta i u skladu sa tom odlukom izaberite pravi objektiv, ukoliko ih imate nekoliko. Ove odluke donesite prije, a ne usred vatrometa!

 

– Pazite na ravan fotografisanja. Jedna stavar na koju uvijek trebate paziti prilikom fotografisanja vatrometa jeste određivanje da li je vaš fotoaparat postavljen u pravilnoj ravni sa kadrom koji želite uhvatiti. Ovo je posebno bitno ako ćete koristiti široku fokusnu udaljenost i tako na fotografiji imati i druge elemente u pozadini (npr.zgrade ). Kada postvite svoj fotoapart na stalak budite sigurni da se nalazi na pravom nivou naspram ravni gdje ste osmisli svoj kadar.

 

– Vertikalno ili horizontalno? Postoje dva opšta načina kadriranja vaše fotografije: horizontalni (namjenjen za pejzaže) i vertikalni (namjenjen za portrete). Objektivno gledano moguće je uslikati vatromet na oba načina, ali većina profesionalnih fotografa će vam uvijek preporučiti vertikalnu perspektivu. Razloga za to jeste što se većina rasplamsavnja vatrometa uvijek odvija na vertikalnoj perspektivi, pa samim tim možete uslikati bolju fotografiju.

4. Fokusna udaljenost

 

Jedan od najtežih elemenata fotografisanja vatrometa je da usmjerite vašu kameru na pravi dio neba u pravo vrijeme. Ovo je posebno teško ako snimate sa dužom fokusnom udaljenošću, a pokušavate dobiti usko kropirane fotografije. Generalno je bolje snimati sa širom fokusnom udaljenošću nego užom, ali tokom vatrometa možete probati par užih snimaka (najbolje je korisiti zoom objektiv u ovu svrhu), možda vam se i posreći. Zoomirani snimci mogu također biti dosta efektni. Oni vam omogućavaju da zaista popunite kadar predivnom bojama. Imajte na umu da kropiranjem vaših širokougaonih fotografija vatrometa možete dobiti fotografije sličnog učinka.

 

5. Apertura

 

Uobičajeno pitanje kod fotografisanja vatrometa je koji otvor blende koristiti. Mnogi ljudi misle da trebate brze leće da uslikate vatromet, ali je realnost potpuno suprotna, jer su svjetla koje vatromet emituje vrlo svijetla. Otvori blende od srednjeg do malog poprilično dobro funkcionišu. Mi vam preporučujemo da fotografišete obično negdje između f/8 i f/16.

 

6. Brzina otvora blende

 

Važnija stvar od otvora blende je brzina blende. Vatromet je dinamičan i u pokretu i rezultat toga je da najbolje fotografije uhvate upravo ovo kretanje, što znači da vam treba fina i duga ekpozicija. Tehnika koju vam mi preporučujemo jeste da fotografišete u „sijalica“ modu. U ovom modu vam kamera dopušta da držite okidač onoliko dugo koliko žeilite. Koristeći ovu tehniku trebate pritisnuti okidač trenutak prije nego će vatromet eksplodirati i držite ga dok eksplozija ne završi (što je obično par sekundi). Možete probati i unaprijed podešene brzine otvora blende, ali ćete otkriti da osim ako ne držite blednu otvorenu za veoma duge ekspozicije, tehnika „sijalica“ radi veoma dobro.

Nemojte držati okidač predugo. Pogrešno je misliti da jer je mrak možete blendu ostaviti otvorenu koliko god želite. Problem sa vatrometom je da je svijetao i ne treba puno da bi se preeksponirao.

 

7. ISO

 

Snimanje sa malom vrijednošću ISO je poželjno da osigurate najčišće moguće fotografije. Držite se ISO 100 i sve bi trebalo biti OK.

8. Isključite blic

Snimanje sa blicom neće imati uticaja na vaše fotografije, osim što može prevariti vašu kameru da joj treba kratko vrijeme ekspozicije. Imajte na umu da blic vašeg fotoaparta ima domet od samo par metara i da čak i u slučaju da je vatromet tako blizu blic ne bi imao šta da osvjetili osim možda dima koji bi opet odvlačio pažnju od prave akcije (blještečih svjetala). Vjerujte nam: isključite vaš blic.

 

9. Snimajte u manuelnom modu

Smatramo da se najbolji rezultati dobiju kada snimate u modu ručnog podešavanja ekspozicije i fokusa. Automatsko fokusiranje pri slabom svjetlu je vrlo teško za mnoge fotoaparte i na ovaj način ćete propustiti mnogo dobrih fotografija. Jednom kada postavite fokus vidjećete da ga nije potrebno mijenjati tokom vatrometa – posebno ako koristite mali otvor blende koji povećava dubinu polja. Imajte na umu da promjena fokusne daljine znači da je potrebno podesiti fokus kod većine objektiva.

10. Eksperimetišite i pratite rezultate

Tokom cijelog trajanja vatrometa provjeravajte rezultat koji dobivate. Najbolje je na početku   vatrometa, nakon par snimaka, uraditi brzi pregled kako bi se uvjerili da su fotografije OK. Ne provjeravajte svaki snimak nakon što postignete optimalne postavke, jer ćete propustiti svu akciju, ali ipak provjeravajte sa vremena na vrijeme kako ne bi uslikali baš cijelu seriju loših fotografija. Također, eksperimentišite sa fotografisanjem šireg kadra, koji uključuje siluete ili ljude koji stoje okolo i gledaju vatromet. Istina je da ako objektiv usmjerite isključivo na nebo možete dobiti spektakularne fotografije, ali ako potražite i drugačije perspektive možete dobiti par fotogradija koje će biti manje kliše, a jednako spektakularne. (foto 2)Neke od najboljih fotografija koje sam vidjela istražujući ovu temu su upravo fotografije koje su uključivalje i neke druge elemente pored samog vatrometa – bilo da su to ljudi, zgrade, poznata oblježja ili šira perspektiva grada.

 

Jasenka Prajlija Jaganjac, Furaj.ba