BiH: 79% korisnika kartica plaća “plastikom” iznose preko 25 KM

    BiH: 79% korisnika kartica plaća “plastikom” iznose preko 25 KM

    Pred okupljenim predstavnicima bh. medija, u elitnom sarajevskom restoranu 4 sobe gospođe Safije, kompanija Mastercard predstavila je rezultate prvog MasterIndex istraživanja za BiH, studije o finansijskim potrebama i navikama aktivnih korisnika kartica u zemlji.

    Studija je provedena u aprilu 2017. na reprezentativnom uzorku građana BiH pokazavši da su platne kartice stalni dio komercijalnih aktivnosti. Tom prilikom je 88% ispitanika izjavilo da koriste svoje kartice svake sedmice, a 32% ih koristi svaki dan.

    Kada je u pitanju tip kartice, MasterIndex BiH otkriva da su debitne kartice najčešće, jer je 46% ispitanika reklo da posjeduje samo njih, dok 13% ispitanika koristi samo kreditne kartice i 5% samo prepaid kartice. Osim toga, 35% ispitanika posjeduju i debitnu i kreditnu karticu, a 1% ispitanika je izjavilo da posjeduju sve tri vrste kartica.

    Debitne kartice se uglavnom koriste za plaćanja namirnica (45%) i benzina (37%), ali i na šalterima banke i bankomatima (47%). Kreditne kartice, kao način plaćanja koji omogućava plaćanje na rate, uglavnom se koriste za veće kupovine: na prvom mjestu namještaja i uređaja (28%), zatim slijede kupovina odjeće (24%) i benzina (24%).

    “Naše  MasterIndex istraživanje potvrdilo je da korisnici kartica cijene jednostavnost, praktičnost, sigurnost i brzinu plaćanja koje kartice nude. Viši nivo usvajanja bilo kakve tehnologije dolazi s dubokim razumijevanjem njenih karakteristika i prednosti. Zbog toga je činjenica da 79% korisnika koristi kartice radije nego gotovinu za plaćanja iznad 25 KM, pozitivan pokazatelj nivoa finansijskog obrazovanja bh. potrošača”, pojasnio je Amir Trokić, account manager u kompaniji Mastercard za tržište BiH.

    MasterIndex istraživanje za BiH pokazalo je također na kojim lokacijama bi građani voljeli plaćati karticama, ali trenutno nema dovoljno ili uopće POS terminala. Na vrhu liste su sve državne i općinske institucije s 26% . Ispitanici su naveli i telekom kompanije (20%), javni prijevoz (19%), više kafića i restorana (13%), te otvorene tržnice (12%).

    Zbog toga je Amir Trokić naglasio: “Ovakvi rezultati pokazuju da korisnici kartica žele da ostvare prednosti elektronskih plaćanja na više trgovačkih lokacija, što je signal za nas da nastavimo saradnju s partnerima u finansijskom, trgovačkom, telekom i vladinom sektoru na proširenju i prihvatljivosti kartičarske mreže.”

    Prisutnim se također obratila Jelena Ristić, direktorica za tržišta Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine u kompaniji Mastercard, navodeći prednosti koje elektronsko plaćanje pruža tržištima i društvu u cjelini, a to je: poboljšanje potrošačkih iskustava, promovisanje učešća u globalnoj ekonomiji, lakši, brži i sigurniji ekosistem plaćanja i pomoć u izgradnji novih poslovnih aktivnosti. Uz to, rast elektronskih plaćanja je testirana i dokazana metoda za borbu protiv sive ekonomije.

    “Siva ekonomija je prepreka za unutrašnji i međunarodni ekonomski rast tržišta i tu prepreku treba rješavati transparentnim finansijskim tokovima. Upravo je transparentnost jedna od najjačih strana platnih kartica i elektronskog plaćanja u cjelini. Naša nedavna studija ukazuje na to da 63% potrošača želi češće plaćati elektronski kada shvate pozitivan odnos između elektronskog plaćanja i smanjenja sive ekonomije. MasterIndex BiH dokazuje da postoji dobra osnova, s obzirom na to da su potrošači navikli na korištenje kartica u svakodnevnim aktivnostima. Ono što je sada potrebno su ujedinjeni javni i privatni napori u domenu dalje edukacije kako bi se iskoristio i osnažio postojeći pozitivni trend, te tržište BiH povelo prema transparentnom i održivom ekonomskom rastu”, zaključila je Jelena Ristić.